Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

heistad-gele

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-05, 11:29   #1
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

heistad-gele

Gjerne dette er et dumt spørsmål, men prøver for det om!
Skal man veie geleen mens den er pulver eller når den er "ferdig" gele?

Takk for alle svar jeg fikk på innleggene mine i går, ettersom jeg er ny her! Kjempe å ha noen i samme båt!


Katrine

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 12:22   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: heistad-gele

Men er det karber i den da? Det er vel bare 'ting' med karber du veier og teller, eller?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 12:23   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: heistad-gele

Jeg har aldri veid den, det er jo 0 karbo i den.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 12:50   #4
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

Sv: heistad-gele

Åja... hehe...

Så fint da! Når kan man begynne å spise den? Nam nam

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 13:10   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: heistad-gele

åh er det null karber i sjokoladepuddingen å ??? leste her at noen hadde blandet det med piska krem ...det blir jo nesten sjokolade mouse det

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 13:30   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: heistad-gele

Nei i sjokopuddingen er det karber, men ikke så mange, tror det er 3-4 per 100 gram. Men les på pakken, jeg er ikke sikker.

Husk at gele laget på gelatinplager og Fun light bringebær, er MYYYE bedre enn Heistad sin ekle kunstige gele. Selv om Fun også er kunstig søtet, så smaker den faktisk 98 % ekte gele, har ikke den ekle kunstige bismaken som Heistad har. Aldri mer Heistad på meg!! Lager heller Fun-gele!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 14:16   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: heistad-gele

gelatinplager ??? mener du plater ?? men lager du bare av saft og gelatin ?? jeg hater fun light saft ... ( bortsett fra isteen) så da burde jeg kanskje ikke prøve meg på heistad ?? men jeg har smakt sjokolade puddingen før ( min leavkarbo tid...) og det var god ... og jeg er desperat etter sjokolade mouse !! spesielt etter ferien med det som dessert hver dag *sukk*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 14:52   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: heistad-gele

Hvis du liker bringebærgele så liker du fun light-gele med bringebær. Hvis ikke så er det jo noe annet. Men du kan jo velge mellom mange smaker. Prøvde med fersken en gang, men konsistensen ble ikke så god.
Jeg liker heller ikke å DRIKKE fun light, bare geleen.

Og ja, jeg mente gelatinplater.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 15:46   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: heistad-gele

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hvis du liker bringebærgele så liker du fun light-gele med bringebær. Hvis ikke så er det jo noe annet. Men du kan jo velge mellom mange smaker. Prøvde med fersken en gang, men konsistensen ble ikke så god.
Jeg liker heller ikke å DRIKKE fun light, bare geleen.

Og ja, jeg mente gelatinplater.

kanksje jeg skal prøve meg på geele ?? hm ... nei jeg må nok lage sjokolade krem mmmmmmmmmmmm ......

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 15:47   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: heistad-gele

kanskje .... ehm det går litt fort i svingene her ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-10-05, 19:47   #11
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

Sv: heistad-gele

Nå står geleen i kjøleskapet og stivner, gleder meg! nam nam Hva anbefaler dere å ha til? Ren fløte, eller skal jeg piske den til krem, eller finnes det en form for vaniljesaus som er "lovlig"?

Katrine

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-05, 19:49   #12
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

Sv: heistad-gele

og ja, hvor lenge må den stå før den blir stiv? (har den i kjøleskapet som sagt)

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-05, 21:22   #13
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: heistad-gele

Opprinnelig lagt inn av Katrine

Nå står geleen i kjøleskapet og stivner, gleder meg! nam nam Hva anbefaler dere å ha til? Ren fløte, eller skal jeg piske den til krem, eller finnes det en form for vaniljesaus som er "lovlig"?

Katrine


Opprinnelig lagt inn av Katrine

Hvor mange karber er det i vaniljesausen, vet du det? Den oppskrfiten som ligger i et av de midterste innleggene her, er det den som du har i overskiften? da vet jeg jo svaret, hehe Tenkte bare å være helt sikker..
Har gele i kjøleskapet som jeg venter på skal stivne! nam nam nam!! trodde ikke jeg kunne ha vaniljesaus til, men hvis jeg kan lage en som er "lov", er jo det genialt!!!

Katrine

.
Hei Katrine...

Her har du oversikt over de nyeste versjonene av vaniljesaus som jeg har tilpasset til lavkarbokosthold fra div. notater og bøker jeg hadde liggende. Håper det kan hjelpe deg...

Nå har jeg ikke prøvd å lage et par av dem,men jeg mener de er bedre enn den jeg har lagt inn her fra før.

Håper du gir tilbakemelding på hva du lagde, hvordan, og smak mm....


Ziggy


Sitat:

Gele
8 porsjoner, 0 gr karbo totalt, 0 gr karbo pr porsjon

2 dl Fun Light Bringebær
8 dl vann
25 gr gelatinpulver eller 10 gelatinplater

Kok opp saftblandingen. Legg ca 10 gelatinplater i kaldt vann i ca. 5 min. Kok opp ca 1 dl vann. Klem ut vannet av de nå myke platene og rør dem ut i det kokende vannet, tilsett dette i den varme saftblandingen og rør godt. Sett deretter gelen kaldt i noen timer slik at den stivner.

Ha den varme gelatinblandingen i en skål, og tilsett så langsomt den kalde saftblandingen mens du pisker det sammen- tilsett aldri den varme gelatinblandingen til den kalde saftblandingen, da vil ikke gelatinet løse seg skikkelig opp, og geleen blir ikke som den skal. Server med hjemmelaget vaniljesaus

Husk at det finnes forskjellige typer/str. gelatinplater så se på pakken. Antall plater kan variere. Til denne oppskriften er det brukt Gelita Gelatin som selges på Rema og Rimi.

Vaniljesaus I
4 porsjoner, 14,5 gr karbo totalt, 2,9 gr karbo pr porsjon

2 egg
1,5 dl kremfløte
2 dl vann
1-2 ts Fiberhusk eller glutenmel
1-2 ss Natreen
5-10 dråper vaniljeessens, eller etter smak (tilsvarende 1 ss vaniljesukker)
1,5 dl kremfløte

Bland sammen alle ingrediensene bortsett fra halvparten av fløten og vaniljeessensen.

Sett blandingen over en middels varm plate og rør godt mens sausen tykner. Sausen skal ikke koke. Ta kjelen av platen og visp litt i sausen til den blir kald.

Pisk fløten og rør den inn. Smak til med vaniljeessens. Røres om før servering.

Vaniljesaus II
5 porsjoner, 15,3 gr karbo totalt, 3,1 gr karbo pr porsjon

3 eggeplommer
2-3 ss Natreen
4 dl fløte
½ stang vanilje eller 5-10 dråper vaniljeessens, etter smak
Alt. 1 ts Fiberhusk eller glutenmel for å jevne sausen ved behov

En ekte vaniljesaus lages helt uten mel. Det er bare Eggene som tykner den.

Rør eggeplommer og sukker sammen, men ikke visp så mye at det blir eggedosis. Spe med fløten. Splitt vaniljestangen opp på langs, skrap ut vaniljefrøene og ha dem i en kjele sammen med stangen og resten av ingrediensen. Varm kremen under omrøring til den tykner. Kremen må ikke koke, da vil den skille seg. Ta til slutt ut stangen.

Avkjøl i kaldt vann. Rør i den av og til under avkjølingen så den ikke får snerk. Sil sausen før servering.

Det er kornene fra vaniljestangen som gir den aromatiske smaken på sausen. Vil man ha en ekstra fyldig vaniljesaus kan man vispe inn litt stivpisket kremfløte like før servering.


Vaniljesaus III
5 porsjoner, 14,9 gr karbo totalt 2,9 gr karbo pr porsjon

3,0 dl fløte
1,0 dl vann
1 stk vaniljestang
3 stk eggeplommer
3,5 ss Natreen

Ha fløteblandingen i en tykkbunnet kasserolle.

Split vaniljestangen på langs og skrap ut frøene og ha i fløteblandingen sammen med vaniljestangen. Kok opp, trekk kasserollen tilside og la den stå og trekke 10-15 min. Ta opp vaniljestangen.

Pisk eggeplommer og søtningsmiddel til en luftig tykk masse. Hell den varme melken over eggblandingen og rør godt.

Hell blandingen tilbake i kasserollen og varm forsiktig opp til den begynner å tykne (rett under kokepunktet). Kremen må ikke koke.

Sil sausen før servering.



.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 07:16   #14
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: heistad-gele

jam-jam,,,gele er kjempe godt altså,,,kooos deg masse med gele i dag da.....jeg for min del syns det er aller best med vanilje saus til jeg..

ha en koos helg

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 10:59   #15
Katrine
Medlem
 
Katrine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 43
Innlegg: 70
Katrine er på en erverdig vei

Sv: heistad-gele

Takk for flott svar! Spiste "masse" gele og koste meg i går Igår laget jeg den vaniljesausen jeg fant i det andre innlegget ditt, den var noe som 1 egg, 1 dl fløte, 10 dråper vaniljeessens og 2-3 ts søtningsmiddel. Denne var helt grei, men tror nok jeg prøver en av de andre neste gang, for å si det sånn! Gjerne prøve å blande ut fløten md vann?, for syns hele greia smakte litt vel mye ren fløte. Jeg er på induksjon forresten..

Katrine

God helg

Katrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor selges produktene fra Heistad? mam Spørsmål om matvarer og oppskrifter 37 25-06-10 11:53
kjempegod sukkerfri gele (0 karbo) Iset Induksjonen 28 21-03-06 00:31
Heistad gele, stevia og splenda... elian Lavkarbo generelt 4 22-06-05 22:51
Confecta gele Tidligere bruker Kake/dessert og snacks 5 10-05-05 23:48
Gele! Aline Kake/dessert og snacks 2 12-11-04 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no