Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Billig og lettvint mannelunch?

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-12, 13:38   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Billig og lettvint mannelunch?

Mannen i huset her spiser som en hest om dagen. Grunnen er at han har sluttet å røyke (mener han selv i allefall).
Han blir rett og slett ikke mett. Han har med seg opptil 8 (!) brødskiver på jobb.
Jeg har prøvd å ymte inpå om at han kanskje burde spise en mer energirik, lavkarbobasert lunch for å holde seg mett lenger siden han har så lange arbeidsdager (reiser hjemmefra kl 6.15 og er ikke hjemme før 17.30).
Han spiser et par skiver til frokost og så har han altså med seg et halvt brød med minimalt med pålegg til lunch.
Men det er jo ikke nok. han blir sulten og klarer ikke stå imot å kjøpe noe på veg hjem. Da blir det vanligvis en stor kebab med tilbehør, en 200g sjokoladeplate eller et par "tebrød" som de kaller wienerbrød her i Bergen (blir de sunnere av å kalle dem noe som høres ut som rundstykke istedenfor kake?)

Jeg har foreslått middagsrester, mer pålegg, majones osv, men han liker ikke kald middag, vil ikke ha klissete mat og vil helst ikke skille seg for mye ut... (er vist litt tabu det der blant menn (?))

Er det noen som har noen forslag til energirik (mye fett og protein) lunch som ikke må varmes, kan spises som fingermat uten gaffel og serviett og som passer inn i studentøkonomien?
Han liker ikke kaldt egg i noen form heller, og han vil ikke ha få brødskiver med mye pålegg fordi det vistnok er "vanskelig å spise" . Han liker ikke kald kylling eller kald fisk/kjøtt.

Probelmet er jo at mannen har begynnt å elegge på seg. For han har jo doblet lunchpakken sin + at han eter snop, kaker og junkfood mye oftere enn før.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 16:10   #2
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Mitt umiddelbare spørsmål blir: Vil han legge om kosten sin selv, eller er dette ditt prosjekt?

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 22:28   #3
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Hva med å bytte ut brødet med et lavkarbo-brød?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 07:21   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av brdmnd, her.

Mitt umiddelbare spørsmål blir: Vil han legge om kosten sin selv, eller er dette ditt prosjekt?

*nikker*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 08:20   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Hvis han ikke vil selv, er det absolutt ingen ting du kan gjøre for å hindre ham i å spise seg dobbelt så stor. Dette er noe han må ta ansvar for selv, og så må du bare være der for å bakke ham opp så godt du kan. Hvordan ville du ha likt det om han hadde satt deg på diett fordi han syntes du var blitt for tykk?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 09:25   #6
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Klart det er han som må ville og klart det er hans ansvar - men, jeg opplever bare at trådstarter ønsker å hjelpe gutten til å finne andre alternativ slik at han unngår kebab, sjokolade og wienerbrød etter jobb

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 10:19   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Jeg skjønner det, men jeg ser også at føringene blir så mange og så rigide at det er vanskelig å gi noen praktisk hjelp uten at vedkommende er villig til å fire på noe av ønskene.
For å si det sånn - dersom man gjennom å ta med seg noen kalde karbonader på jobb kan unngå kebaben på vei hjem så har man billigere mat, men man kan ikke oppfylle ønskene om
- ikke kald middagsmat
- spises med fingrene (kommer an på preferansene, seff - jeg spiser gjerne kald karbonade med fingrene, men folk flest gjør det ikke)
- ikke skille seg ut

Jeg ville gitt mannen boka "Wheat belly" - og derigjennom gitt en teori på hvorfor mer brød for veldig mange bare gir økt apetitt... ikke mer metthetsfølelse.

Uansett kan man ikke endre folk som ikke er motiverte for endring - og jeg oppfatter de rigide rammene som en beskjed om at status Q er å foretrekke? Dessverre har jeg ingenting å bidra med innenfor gitte rammer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 10:48   #8
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Litt vanskelig spørsmål,så mange ting som falt ut....
Hva med nøtter,spekemat,små spekepølser,suppe i et skrulokk glass som man kan drikke kald,grovere brød med masse pålegg.
Hm....litt av en nøtt dette,skulle jo helst ikke være dyrt heller
Fortell oss hvis dere finner på noe lurt.

Det er ikke gøy å se en man er glad i legge på seg.Men veldig vanskelig å vite hva man kan gjøre.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 11:23   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Hva er han interessert i å spise sjøl da? Hva ønsker han? Hva liker han?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 11:36   #10
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Enig i at det ikke er den letteste nøtten å knekke ja

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 19:06   #11
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Billig og lettvindt mannelunch?

Hva med å bytte ut høykarbobrødet med et lavkarbobrød(f.esk fedon, eller møllerens), og så ha med pålegget ved siden av? tube med majones, bokser med f.eks smør, salami, leverpostei.. osv? og så en kniv da kanskje. Vil i hvert fall ikke bli "klissete" mat av det!

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 15:10   #12
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Pølse på termos. Ellers blir det jo salater med masse proteinrikt og gode, fete dressinger. Kan jo varieres i det uendelige Trenger gaffel og serviett, da.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 01:17   #13
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Heisann, og beklager at jeg ikke har fått svart dere... måtte låne bort pc'n til datteren min og glemte å oppdatere her inne jeg

Ok for det første; det er HAN som er mest fortvilet - ikke jeg
Og jeg vet at det ikke er lett dette... han har alltid kunnet spise greitt til han ble mett uten å legge på seg. Men nå - etter røykeslutt - virker det som om blodsukkeret er mer følsomt enn før. Kanskje apetitten generelt er bedre?

I alle fall føler han et større behov for mat nå enn før og er mye mer sulten. Samtidig prøver han hele tiden å klare seg på de skivene han tar med seg, men kommer til kort nesten hver dag

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har gått tom for ideer... sist jeg laget lavkarbolunch til ham ble han så forlegen på jobb at jeg fikk beskjed om å ikke gjøre det det mer selv om han bedyret at maten var kjempegod... Mannfolk!!!

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 20:53   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Men nå - etter røykeslutt - virker det som om blodsukkeret er mer følsomt enn før. Kanskje apetitten generelt er bedre?

Røykeslutt fører til stress i kroppen. Stress fører til fettlagring, og hos noen gir det i tillegg svingende blodsukker og høyere apetitt. ALtså er det ikke røykeslutten i seg selv som er problemet, med stresset det skaper i kroppen. Først og fremst bør han finne noe (ikke spising!) som avleder oppmerksomheten og demper stresset. For meg funket trening. Kanskje han kan gå en tur? SPille poker med gutta? Mekke bil?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 07:24   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Brodern knasket hocky.pulver, fisherman og tannpirkere... !

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 12:13   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Brodern knasket hocky.pulver, fisherman og tannpirkere... !

Viktig med fiber i kosten!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 13:08   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Viktig med fiber i kosten!

Jeg tror vel heller det var die-behovet som ble tilfredsstilt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 19:06   #18
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg tror vel heller det var die-behovet som ble tilfredsstilt.

Die på en tannpirker ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 19:21   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Die på en tannpirker ?

Sutte, tygge - ja til og med pirke tennene.... Vel - etter 3. eller 5. forsøk ble han da røykefri han også. Og nå er også tannpirkerne lagt på hylla.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 20:15   #20
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Sutte, tygge - ja til og med pirke tennene.... Vel - etter 3. eller 5. forsøk ble han da røykefri han også. Og nå er også tannpirkerne lagt på hylla.

Utrolig hva en tannpirker kan brukes til
Alt med unntak av en billig og lettvint mannelunch....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 20:19   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Utrolig hva en tannpirker kan brukes til
Alt med unntak av en billig og lettvint mannelunch....

Skal prøve gi sambo en tannpirker og se om det virker på et eller annet.....

Kjøp lavkarbobrød. Dander med mye smør nederst, salatblad, tomatskiver, agurk og paprika, ost og skinke oppå der. Garantert godt og misunnelsesverdig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 18:09   #22
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Det er jammen ikke lett å være mann når de blir forlegen av en lavkarbomatpakke
Har ikke så mange råd å komme med, men kjenner meg igjen i min egen mann

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 21:08   #23
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Det er jammen ikke lett å være mann når de blir forlegen av en lavkarbomatpakke
Har ikke så mange råd å komme med, men kjenner meg igjen i min egen mann

Er janteloven som slår inn tror jeg... man bør helst ikke ha en flinkere kone eller ha det bedre eller briefe for mye med noe de andre ikke også har...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 02:01   #24
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Jeg skjønner ikke helt mannen din, jeg.
Være flau fordi han får en lekrere lunsj av kona si, enn det de andre gjør
Gjengen her er megastolte når de får en for-seg-gjort matpakke med masse godt pålegg, et youghurtbeger med salat / eggerøre med bacon/ litt grønt i staver med en boks dipp og grilla kyllinglår/kyllingvinger/ kotelett / karbonade.
Hvis mannen din er flau over og spise lavkarbo, så tror jeg ikke noe du siere eller gjør hjelper før han vil leve lavkarbo selv.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 14:42   #25
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Billig og lettvint mannelunch?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg skjønner ikke helt mannen din, jeg.
Være flau fordi han får en lekrere lunsj av kona si, enn det de andre gjør
Gjengen her er megastolte når de får en for-seg-gjort matpakke med masse godt pålegg, et youghurtbeger med salat / eggerøre med bacon/ litt grønt i staver med en boks dipp og grilla kyllinglår/kyllingvinger/ kotelett / karbonade.
Hvis mannen din er flau over og spise lavkarbo, så tror jeg ikke noe du siere eller gjør hjelper før han vil leve lavkarbo selv.

Men jeg har ikke noe agenda for å få ham til å spise lavkarbo... Jeg prøver å finne alternativer som han blir mer mett av uten at han trenger å stappe i seg 1/2 brød til lunch + 200 g sjokolade + en kebab eller et wienerbrød...

Her hjemme spiser ham stort sett lavkarbo til lunch, middag og kvelds fordi jeg er kokk og trives godt med det, men jobblunch må vist være noe som ikke blir lagt så merke til tydeligvis...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lettvint utrekning jente20 Spørsmål og svar 5 12-07-11 13:51
Lettvint lunsj Agnetak Lunsj 1 22-02-11 22:35
Billig, lettvint lunsj Merete A Lunsj 15 09-12-08 11:02
Lettvint bearnaisesaus Iset Annen mat 15 01-10-06 00:13
Grafisk kalkulator til salgs! Billig, billig! mofe Generell diskusjon 13 03-07-05 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no