Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forskjell på ketolyse og skaldemann?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-08, 14:08   #1
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Forskjell på ketolyse og skaldemann?

Hei.
Er det det samme om jeg følger ketolyse-prinsippene eller skaldemann/kombinerer? Jeg spiser mer protein enn skaldemann anbefaler, mer umettet fett (omega 3 og 6) og har mellommåltider med baconsvor etc, for jeg blir så fort mett og er redd for å få i meg for lite. Hva tror dere???

By the way: har etter en panguke (ned 4 kg) gått litt opp (2kg) etter en operasjon: jeg tenker at det er kroppens forsvar mot endring etter angrep, for å uttrykke meg billedlig. Noen synspunkt??

takknemlig for svar

__________________
Ønsker besøk i dagboka mi: Stines slanke linje
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16503

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 22:01   #2
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Sv: Forskjell på ketolyse og skaldemann?

Flytter denne litt opp bare;-)
Ingen som vet eller hint om jeg bør finne ut av det selv?

__________________
Ønsker besøk i dagboka mi: Stines slanke linje
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16503

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:04   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskjell på ketolyse og skaldemann?

Har ikke sett tråden din før jeg!
Men jeg trodde at grønnsaker over jorda var viktig på ketolyse og bare for å ikke gå lei på Skaldemann? Og at i Skaldemann er det noe sånt som 70% kcal fra fett hver dag?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 20:35   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på ketolyse og skaldemann?

Megvel har helt rett. Skaldeman er i basis Ketolyse minus grønnsaker (eller lite grønnsaker), men pluss litt mer fett. Dessuten er det en det du kan spise på Ketolyse som du helst ikke kan spise på Skaldeman,- sånn som bær og sånn.

Men hva du kaller dietten din betyr lite, bare den funker for deg. Ville lest begge to - bestemt meg for en av dem og så justert etterhvert som du ser hva kroppen din tåler.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 12:24   #5
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på ketolyse og skaldemann?

Hei
Jeg har lest både ketolyse og skaldeman, og varierer litt sånn imellom de to. Jeg tåler veldig lite karber, og kan ABSOLUTT ikke spise bær eller nøtter, men får veldig rask vektnedgang hvis jeg spiser mye fett og kjøtt. I så måte ligger jeg nok nærmere Skaldeman enn Ketolyse, men synes det er helt greit. Jeg har prøvd og feilet, og eksperimentert på min egen kropp, og funnet ut hva som fungerer best for meg.

Hilsen Nic

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 15:43   #6
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Sv: Forskjell på ketolyse og skaldemann?

Takk for svar, alle!!!

det er slik dere har oppfattet det jeg har oppfattet det også. enig med deg nille om å finne det som passer meg best, uavhengig av hva kuren heter etc.
Jeg tror jeg ligger på en mellomting mellom ketolyse og sss, liker godt salater, men passer på å olje dem litt, og ha i feta etc. liker best magert kjøtt som kylling og kalkun, liker godt reker etc som er nydelig å ha i salater. liker ikke så mye mettet fett, men satser mer på fettsyrer som omega 3 og 6/udos og olivenolje, rapsolje etc. Må tenke på hvilken mat en skal leve med når nedgangen er ferdig også ;-)

__________________
Ønsker besøk i dagboka mi: Stines slanke linje
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16503

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? Bamseline Ketolysekuren 30 07-02-06 18:55
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no