Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tørr hud

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-05, 22:43   #1
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill
Question

Tørr hud

Etter at jeg begynte på lavkarbokur, har jeg fått kjempetørr hud. Spesielt hendene er knalltørre og sprekker sund, og ellers på kroppen får jeg hvite, tørre fartsstriper når jeg klør på huden.

Er det vanlig i forbindelse med en sånn diett, eller er det tilfeldig? Flere som har opplevd det?

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 00:27   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Da spiser du kanksje ikke nok fett i maten - eller drikker nok ?

Lavkarbo ala Ketolyse er sterkt vanndrivende. Det er viktig å DRIKKE MASSE og få i seg det gode FETTET.

Som tilskudd av fett anbefales Udo's Choice, Cocosa eller f.eks. MCT olje. Bruk oljer og smør i matlaging .... Du bruker rømme og sånn har jeg lest, - og ost, men det er ikke fett nok ....

En god fuktighrtskrem kan hjelpe sånn med en gang. Apoteket har fått flere gode nå. Husker ikke navnet, men jeg mener den jeg prøvde sist var A-derma eller noe sånt...

Håper du finner en løsning !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 13:48   #3
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill
Talking

Opprinnelig lagt inn av Nille

Da spiser du kanksje ikke nok fett i maten - eller drikker nok ?

Lavkarbo ala Ketolyse er sterkt vanndrivende. Det er viktig å DRIKKE MASSE og få i seg det gode FETTET.

Som tilskudd av fett anbefales Udo's Choice, Cocosa eller f.eks. MCT olje. Bruk oljer og smør i matlaging .... Du bruker rømme og sånn har jeg lest, - og ost, men det er ikke fett nok ....

Hmm... Jeg synes da jeg spiser mye smør også, og bruker olje til steking. Tenkte faktisk å kutte ned på fettet nå, for jeg har ikke gått ned noe til nå i den 2. slankeuka. Åssen gjør jeg dette da? Må jeg velge mellom å se ut som en slank sviske eller en feit plomme, liksom?

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 13:59   #4
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

[Må jeg velge mellom å se ut som en slank sviske eller en feit plomme, liksom? [/quote]

jeg lo så mye av den kommentaren at jeg datt ned fra stolen

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 14:21   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Det behøver ikke være kostholdet vet du...


Har du byttet såpe i det siste? Eller fyrt mye med ved? Nye medisiner?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 14:27   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

RAGNA: Et naturmedisinsk prinsipp sier at man som regel ser en forverring av et problemområde før man ser en forbedring. Så det trenger ikke bety at du gjør noe feil, men at kroppen er i forandring. VIPS så blir det bedre!

Men vann, avokado, extra virgin olivenolje, rapsolje, linfrøolje, oliven, mandler, peanøtter, cocosa, og LITT smør til steking = innvortes balsam for huden.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 14:34   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

En annen ting som kan være gunstig å bruke er Q10, men da vannløselig Q10. Q10 i pilleform gir bare opptak på 5-7 % mot den vannløselige på 97 %.

Q10 er jo gunstig for tusen andre ting også da....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 22:23   #8
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

har du noen gang prøvd Ceridal(lipogel) den er skikkelig bra altså,,er for vanskelig og tørr hud..kan og brukes som kuldekrem..kjempe fin som håndkrem(helst på kvelden,er litt feit)..kan anbefales på det sterkeste altså....kan kjøpes på apoteket ihvertfall

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 22:54   #9
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys
Unhappy

Jeg har også merket at jeg er veldig tørr i huden, det kan også skyldes årstiden vi er inne i med kulde og masse klær på kroppen etc. Jeg har på følelsen at jeg "bader" i krem om dagen, det er ikke så veldig gøy....

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 00:51   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Du må ikke kutte NED på fettet når du ikke merker nedgang, men OPP!! Mer fett og enda mindre karber.

Jeg hadde ekstremt tørr hud før, men ble totalt kvitt det med Uudos Choice (4 ss daglig). Fikk BABYHUD på en uke. Den er helt fantastisk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 01:34   #11
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Iset

Uudos Choice (4 ss daglig). Fikk BABYHUD på en uke. Den er helt fantastisk.

hvor kjøper man den? er den dyr..?

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 09:14   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

hvor kjøper man den? er den dyr..?

Den kjøpes i helsekosten og er dyr ja. Koster ca 250 kr for en flaske på 500 ml. Det spørs jo hvor mye du tar. Min varer ikke mange ukene pga mengden jeg bruker, men jeg MÅ ha den. Prøvde meg uten da jeg gikk på skolen pga dårlig råd, men den tørre huden ble verre og verre, helt til jeg måtte begynne på den igjen. Tok en uke så var huden helt babymyk igjen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 10:27   #13
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

åh, takk takk må prøves ut

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 10:36   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Et lite tips dersom du må ta større doser enn det som står (det står 1 ss daglig, men jeg må ta 4. Har prøvd med 3, men da blir huden litt tørr igjen):

Ha den i en smoothie, så kjenner du ikke smaken. Jeg har hele dosen i morgensmoothien min. Den smaker ikke akkurat grusomt, men jeg liker den ikke.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:13   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tørr hud

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

En annen ting som kan være gunstig å bruke er Q10, men da vannløselig Q10. Q10 i pilleform gir bare opptak på 5-7 % mot den vannløselige på 97 %.

Q10 er jo gunstig for tusen andre ting også da....

Hvor finner man vannløselig Q10? Har aldri sett det som eget produkt på helsekosten... Tips?

Jeg har så tørr hud nå, det flasser i hele ansiktet. Vet det kommer av at jeg ikke har hatt Lipolar (blanding av omega 3 og 6) på en god stund...

Men jeg ante ikke at Q10 er gunstig i forhold til huden. Jeg har tenkt på å kjøpe det fordi det kan hjelpe på vektnedgang, men hvis det er så lite opptak fra tabletter er det jo å hive penger ut av vinduet...


Sist redigert av Huldr : 22-10-06 kl 22:35.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 19:48   #16
soffagris
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 39
soffagris er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Tørr hud

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ha den i en smoothie, så kjenner du ikke smaken. Jeg har hele dosen i morgensmoothien min. Den smaker ikke akkurat grusomt, men jeg liker den ikke.

Smoothie? Hva har du i den da? Blomkål, agurk, paprika, rømme, ost og fløte? Seriøst; hvordan lager du smoothie uten frukt og bær?

__________________


soffagris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 11:55   #17
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Tørr hud

Det er omvendt med meg etter jeg begynte på kavkarbo. Jeg har alltid hatt tørr hud på vinteren, men etter omlegging av kosten er den blitt mye bedre.
Mitt problem er løs halshud etter vektnedgang. Hvordan stramme opp den igjen???? Ser jo snart ut som en kalkun jo...

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 17:46   #18
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tørr hud

Nå er det kaldt på østlandet, og kuldekremer har aldri funka for meg. For 10 dager siden tok jeg litt Cocosa Virgin og smurte i ansiktet, halsen og på hendene før jeg gikk ut. Det luktet litt kokos de første minuttene, men pytt. Har fått veldig myk hud av det.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalsium, D-vitamin m m Huldr Kosttilskudd 28 15-05-10 20:34
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Sprekker under føttene Huldr Fysisk og mental helse 29 05-06-06 22:38
Ikke helt frisk tross Atkins og mye oljer. donjuanwannabe Atkins kosthold 15 05-05-04 03:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no