Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Når målet er nådd

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-09, 23:15   #1
a-m
Medlem
 
a-m sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 70
a-m er på en erverdig vei

Når målet er nådd

Hei!

Om man spiser under 20 karb om dagen, til man når målet sitt - skal man fortsette dietten, vil kg hoppe på igjen om man ikke går på dietten lenger?

__________________


a-m er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 13:39   #2
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 61
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Når målet er nådd

For egen del ser jeg at jeg nok må leve lavkarbo resten av livet. Men, ikke i ketose, vil ha mere grønnsaker etc, og fortsatt unngå sukker og stivelse. Vet jo hvor fort kiloene kommer på om jeg "slacker". Veldig fort! er bare sånn det er, det.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 17:51   #3
trollmo
Seniormedlem
 
trollmo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 62
Innlegg: 576
trollmo er ny på veien

Sv: Når målet er nådd

Tror jeg også må satse på lavkarbo for livet. For to år siden gikk jeg ned 16 kg, men når jeg etterhvert gikk tilbake til norsk kosthold med brød osv....kom kg´ne snikende på igjen en etter en og vips, 12 kg opp igjen.
Har kjøpt boka "etter slankekuren" og satser på og holde meg til dette kostholdet, da det også gir mer energi synes jeg...Tenker og bli i forumet her også, for og ikke miste fokus...jobben er ikke ferdig når man har gått ned sies d...

__________________


trollmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 18:01   #4
a-m
Medlem
 
a-m sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 70
a-m er på en erverdig vei

Sv: Når målet er nådd

Takk for fine svar Skjønte at man ikke skal slække helt, men hadde ikke klart kestose hele livet! Det gjelder å komme ned til målet og bruke den nye sjansen jeg har fått fornuftig med andre ord?

Satser på å være i mål til sommeren, ca 15kg - er det urealistisk?

__________________


a-m er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 20:32   #5
trollmo
Seniormedlem
 
trollmo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 62
Innlegg: 576
trollmo er ny på veien

Sv: Når målet er nådd

Opprinnelig lagt inn av a-m, her.

Takk for fine svar Skjønte at man ikke skal slække helt, men hadde ikke klart kestose hele livet! Det gjelder å komme ned til målet og bruke den nye sjansen jeg har fått fornuftig med andre ord?

Satser på å være i mål til sommeren, ca 15kg - er det urealistisk?

:-) 0,6 kg i uka ca...det kan gå fint:-) Vi er alle forskjellig og går ned i forskjellig tempo....men hvis du er flink med kostholdet, og trener litt daglig i tillegg tror jeg fint du kan klare det:-) Det er jo anbefalt og gå ned ca en halv til en kg pr uke, men noen ganger går det fortere, andre ganger saktere...

Motivasjon til trening fikk jeg ved og melde meg på trådene for trening...begynte med bare et par øvelser om dagen....nå trener jeg og går tur , og blir sprekere for hver dag, og det er en deilig følelse det også:-)

Når man er ferdig slanket trenger man ikke være i ketose lenger...man øker karbo inntaket sakte sakte, og finner den balansen som passer for egen kropp har jeg lest...går man opp,må man kanskje begrense litt igjen...
Blir spennende og se hvordan det går ....
Håper jeg skal klare det denne gang, holde vekta altså:-)

Lykke til til deg; helt sikkert er at dette er en flott måte og gå ned i vekt på, da man slipper og sulte ihjel på veien, og faktisk får mer og mer energi:-)

__________________


trollmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har nådd målet om å bli teamleder MorStine Generell diskusjon 13 07-03-08 12:54
Målet er nådd-hva nå? Sheena Ketolysekuren 6 27-01-08 22:45
Målet er nådd! MorStine Ketolysekuren 54 05-11-07 16:31
Dere som har nådd målet.... (eller tanker om å nå målet...) LilleVille Lavkarbo generelt 13 17-09-06 02:37
Målet nådd.. deeluxe Atkins kosthold 7 15-04-04 04:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no