Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Opp i vekt - hva skjer med meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-06, 13:15   #1
Tara H
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 71
Innlegg: 5
Tara H er på en erverdig vei
Angry

Opp i vekt - hva skjer med meg?

Hei dere alle!
Jeg har begynt på ketolyse kuren.
Men jeg har gått opp i vekt i stedet for ned og magemålet er blitt betraktelig større.
Følger kuren til punkt og prikke. Holder meg til ca 15 gr karbo pr. dag.
Måler ketoner daglig. Midt på dagen er testen moderat, på kvelden og morgenen bare spor av ketoner.
Hvorfor starter ikke fettforbrenningen hos meg?
Er ganske fortvilt.

Tara H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:20   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Du må starte med å poste oversikt over hva du spiser i løpet av en dag, så vil du kunne få tilbakemelding på dette

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:20   #3
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Hei Tara H.

Hva har du spist de siste dagene? Enklere å finne grunnen dersom vi har noe å se etter.

Hvor mye skal du ned?

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:40   #4
Tara H
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 71
Innlegg: 5
Tara H er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Skal ned 25 kg.

Spiser 2 egg + bacon ca 100 - 150 gr. til frokost
Lunch: litt kjøtt (svinekotelett eller kjøttdeig, kylling) + litt ost, agurk, evt. tomat eller litt blandet salat - ikke rotfrukter.
Kan ta litt majones, rømme eller olivenolje til.
Middag: Omtrent det samme som lunch.
Litt oliven enkelte dager.
Noen dager til frokost eller lunch: Avokado og reker, majones.
Ja stort sett som dette, varierer litt.
Tar omega 3 tabletter og en multivitamineral daglig.
Jeg har diabetes 2 og spiser metformin 2 x 500 mg. daglig

Tara H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:45   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

jeg vet ikke mye som ketolysekuren, men er ikke det litt få måltider pr dag?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:46   #6
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Jeg er ingen ekspert men jeg synes det er litt lite mat.. og hvor mye fett får du i deg???

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 13:56   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

jeg spiser minst fem ganger om dagen med ca tre timers mellomrom, sånn at forbrenningen ikke skal falle. fisk litt rundt på andre lavkarbodietter. de har mange like prinsipper.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 14:04   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Skulle ikke forundre meg om det var medisinen som var problemet. Uten tilføring av sukker og stivelse i kostholdet burde det ikke være nødvendig med medisin for å holde nede blodsukkeret. Jeg syns du skal ta det opp med lege om du trenger å fortsette med medisinen.
Litt kjøtt skriver du, hva er litt for deg? Har du tillatt deg noe ulovlig om kvelden? Når er siste måltid om kvelden?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 14:14   #9
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Hva med å øke på mengden med grønnsaker/salat?

Det er som regel her de fleste går i fellen. Og i følge matoppsettet ditt er det litt lite. Er ikke flink selv, og har hatt flere stopp pga dette. Kan selvfølgelig også være medisinen. Men det trenger ikke være det.

At du har diabetes kan også føre til at nedgangen tar lengre tid.. Hold ut, spis mer grønt og se om det fungerer. Hvis ikke hadde jeg også kontaktet legen. Kan være at du kan trappe ned på medisinen. Enklere dersom du tar meds i tabl. form enn sprøyte.

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 17:22   #10
Tara H
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 71
Innlegg: 5
Tara H er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Hei igjen
Litt kjøtt er for meg 100 - 150 gr.
Jeg har også spist litt laks, da spiser jeg ca. 200 gr.
Er ikke kjøttet fett nok så tar jeg ekte smør eller majones, ost eller en saus av litt fløte og litt ost (camenbert el brie, muggost)
Hilsen Tara H.

Tara H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 17:27   #11
Tara H
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 71
Innlegg: 5
Tara H er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Siste måltid om kvelden er ca. kl.19.00 - 20.00.
Har ikke spist noe ulovlig som jeg vet om.
Synes jeg har vært nøye.
Mulig jeg har spist for skjeldent, at tettere måltider er bedre, og flere måltider enn 3 pr. dag.
Mitt blodsukker er fint for tiden.

Tara H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 18:07   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Maten du spiser ser bra ut, både type og mengde, med et unntak. Om du spiser 100-150 gram bacon hver dag til frokost er det mulig at kroppen din reagerer med å samle vann på grunn av saltet i baconet. Du kan være en av de som lett samler vann. Prøv å kutte ned baconmengden til det halve (1/2 pakke pr dag) + spis mer grønnsaker til alle måltider.

Bruk gjerne oljedressing (kan variereres med krydder og urter) på salat og vær litt sparsom med rømme og majones. Det er OK å spise, men ikke til hvert måltid. Ellers er det lurt å variere grønnsakene litt. Tomat har mye karber, - agurk har nesten ikke næring. Bruk brokkoli f.eks. eller spinat. Se i oppskriftdelen av forumet her. Masse ideer til grønnsaksvariasjoner !

Det er vanlig at vekttapet tar en stund før det setter igang, men du skal absolutt ikke legge på deg av kostholdet.

Det er absolutt veldig viktig å drikke mye vann på ketolysekuren. 2-2,5 liter vann eller Farris pr dag. Lettbrus teller ikke i literregnskapet ! Ligg unna lettbrus om du klarer, kunstig søtstoff er en skikkelig partystopper for mange. Anbefaler også ketolysepillene.

Ang. medisinen så vet jeg ikke hvordan det funker. Men det er flere med PCO(S) her inne som også bruker Metformin, - de kan gjerne svare på det. Eller om Torkil selv er innom ......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 18:12   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Hei
Hvor lenge har du gått på kuren ?

Metformin kan du fortsette med, men er du i ketose har de ingen effekt. De virker overvejende i leveren på insulinresistensen, men den normaliseres jo i ketose. Du bør prinsipiellt snakke med din lege om å kutte ut metformin. Det kan du gjøre tvert. Ta med boken og vis ham sidene med info til fastlegen.

Mosjon?

Husk blandet salat ( noe av følgende:agurk,stilkselleri, litt tomat, sopp, paprika, litt rødløk, litt purre, ) Varierte grønnsaker hver dag ( stekt paprika, squash, aubergine, sopp, brokoli, asparges, kinakål, blomkål)

Lag de fete sauser i boken.

Litt valnøtter/haselnøtter som snacks til kvelden.

Håper det løsner.

vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:14   #14
Tara H
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 71
Innlegg: 5
Tara H er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt - hva skjer med meg?

Hei og takk for svar.
Jeg har gått på kuren i ca 3 uker nå.
Jeg trimmer på et studio 1 time 2 gang pr. uke. har gjort det lenge.
Går også en del turer i normalt tempo.
Jeg skal prøve å følge rådene, både til Torkil og Nille og alle nye råd jeg har fått. Og jeg skal ta kontakt med min fastlege.
Lettbrus og alt med kunstig sukker har jeg kuttet ut.
Håper det vil gå bedre med disse forandringene.
Takk for hjelpen!

Tara H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Sa jeg stillestående? Hva med opp i vekt!!! apple Lavkarbo generelt 4 05-09-04 11:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no