Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-13, 23:00   #18126
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tannbehandling i narkose er det nok mest barn som får og det gjør de vel bare på tannlegehøyskolen, så vidt jeg vet!
Min tannlege bruker samme bedøvelse som Carisma sin. En slags elektronisk dubbeditt osm kun bedøver den tannen tannelgen skal jobbe med og ikke halve ansiktet!
Det gjør minimalt vondt, om noe, og bedøvelsen er ute temmelig fort!
Klart det er litt dyrere enn vanlig, gammeldags bedøvelse, men det var ikke snakk om mange kronene så vidt jeg husker!

Derosm du skal ha en annen operasjon, bør du ha vært hos tannelgen først! Bakterier går i blodet og kan skape problemer uansett hva slags operasjon du skal ha. Tannlegen min var veldig streng på at jeg måtte få ordnet tannen som trengte rotfylling i god tid før min GBP- operasjon!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-01-13, 23:55   #18127
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tannbehandling i narkose er det nok mest barn som får og det gjør de vel bare på tannlegehøyskolen, så vidt jeg vet!
Min tannlege bruker samme bedøvelse som Carisma sin. En slags elektronisk dubbeditt osm kun bedøver den tannen tannelgen skal jobbe med og ikke halve ansiktet!
Det gjør minimalt vondt, om noe, og bedøvelsen er ute temmelig fort!
Klart det er litt dyrere enn vanlig, gammeldags bedøvelse, men det var ikke snakk om mange kronene så vidt jeg husker!

Derosm du skal ha en annen operasjon, bør du ha vært hos tannelgen først! Bakterier går i blodet og kan skape problemer uansett hva slags operasjon du skal ha. Tannlegen min var veldig streng på at jeg måtte få ordnet tannen som trengte rotfylling i god tid før min GBP- operasjon!

Da skal jeg sjekke ut det med elektronisk bedøvelse. Kanskje det redder meg

Huff, det er bare to uker til jeg skal ha en operasjon, og jeg tviler på at jeg rekker å få fikset noe på den tiden. Men jeg får iallefall kvinne meg opp til å våge å få noen til å se på det iallefall. Huff :-( Jeg er en kjempepyse.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-01-13, 23:57   #18128
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Puh, kjenner jeg blir litt lettere til sinns nå.

Hos kommunetannlegen her jeg bor har de ikke noen alternativer enn å ligge der våken og få sprøyte. Jeg var innom to ganger bare for å prøve stolen, snakke med de, se på utstyret osv før jeg skulle borre. MEN, den sprøyten som var så vond, forsterket liksom skrekken min. For nå vet jeg jo at det fremdeles er vondt å få bedøvelse. Og det tok rundt 15 sekunder å sette den. Vi sjekket ca tid før hun gjorde det. Og det var grusomt lange 15 sekunder mens jeg ulte som en ulv i en saksefelle!! Det stakk hoder inn døren som måpte, fordi jeg hylte sånn. Men det var så sinnsykt vondt at jeg greide ikke tie.

Må nok til bergen og sjekke der hva de kan tilby, Og så koster det sikkert en formue.

Se her - her er ett senter med kompetanse både på lystgass og tannlegeskrekk i Bergen.
http://www.rosenkrantztannlegesenter...lesList_3.aspx
Så det finnes nok muligheter. Er man så skrekkslagen som du er ville jeg nok ha gått til et sånt sted til redselen var under kontroll før jeg eventuelt prøvde en "vanlig" tannlege igjen. Jeg var redd, men ikke så ille som deg etter en kommunal skoletannlegeidiot... og jeg kom vel fram til at det var bedre å gå halvårlig og gjøre lite, enn å la det gå lang tid, bli vondt og dyrt... Nå er heldigvis all kvikksølv ute og de siste 10 årene har jeg bare hatt mindre og mindre styr etter at tannlegen min har hjulpet meg å komme fram til rett hygiene for min del, og etter at kostholdet ble bedre & jeg mindre syk. Rart - da jeg la om til lavkarbo og mer naturlig mat samt begynte med den gjærede kålen min fikk jeg mye mindre tannstein. Og jeg har hatt ekstremt mye av sorten...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 05-01-13, 00:28   #18129
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er det med skoletannleger, egentlig? Jeg har jo knapt hatt hull i tennene, men min trakk ei tann på meg uten bedøvelse da jeg skulle ha regulering ...
Uansett, søstera mi har det akkurat sånn som deg. Hun får narkose. Om det er vanlig, vet jeg ikke, men ingen får henne inn på et tannlegekontor på noen annen måte! Hun har lett for å få hull også.

Til dere som har reflukssyndrom: Er det vanlig å få tungt seigt slim i halsen/svelget når dere har spist? Sånn som nesten ikke går an å svelge ned?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-01-13, 00:34   #18130
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finner ikke noe når jeg søker på elektrisk bedøvelse. Og på elektronisk bedøvelse får jeg opp noen treff på dansk. Her bruker man også sprøyte men dosen reguleres elektronisk. Da er jeg jo like langt siden jeg er redd nålen

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 05-01-13, 00:36   #18131
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Finner ikke noe når jeg søker på elektrisk bedøvelse. Og på elektronisk bedøvelse får jeg opp noen treff på dansk. Her bruker man også sprøyte men dosen reguleres elektronisk. Da er jeg jo like langt siden jeg er redd nålen

Men om du skal finne en ny tannlege i Bergen, kan du ikke ringe rundt og høre hvem som har dette, da? Det eksisterer jo åpenbart.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-01-13, 00:38   #18132
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Finner ikke noe når jeg søker på elektrisk bedøvelse. Og på elektronisk bedøvelse får jeg opp noen treff på dansk. Her bruker man også sprøyte men dosen reguleres elektronisk. Da er jeg jo like langt siden jeg er redd nålen

Her er infoen på sidene hos min tannlege:
http://www.tannlege-svendsrud.no/Var...ogi/Bedovelse/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-01-13, 00:51   #18133
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


Til dere som har reflukssyndrom: Er det vanlig å få tungt seigt slim i halsen/svelget når dere har spist? Sånn som nesten ikke går an å svelge ned?

Jeg har det ikke, tror jeg! Antar det er såpass at man ikke unngår å merke det, som du tenker på? Det har jeg ikke, men skal ha det i hodet og komme tilbake til deg om jeg legger merke til noe

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-01-13, 01:01   #18134
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


Til dere som har reflukssyndrom: Er det vanlig å få tungt seigt slim i halsen/svelget når dere har spist? Sånn som nesten ikke går an å svelge ned?

Jeg får det. Har vel forsåvidt ikke reflukssyndrom, bare kødden magesyre... det slimet legger seg også som et hardt lokk i ganen i løpet av natten, som jeg må plukke bort på morgenen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-01-13, 01:31   #18135
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har det ikke, tror jeg! Antar det er såpass at man ikke unngår å merke det, som du tenker på? Det har jeg ikke, men skal ha det i hodet og komme tilbake til deg om jeg legger merke til noe

Det er helt umulig å ikke legge merke til, ja. Kommer alltid når jeg spiser noe fastere enn ... vann. Det er litt som etter man har kasta opp, eller når man er på slutten av en forkjølelse, tror jeg?! Det forsvinner etter en stund.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg får det. Har vel forsåvidt ikke reflukssyndrom, bare kødden magesyre... det slimet legger seg også som et hardt lokk i ganen i løpet av natten, som jeg må plukke bort på morgenen.

Eeeep! Det er nok ikke det jeg snakker om, da. Dette er helt klart/gjennomsiktig slim som ikke blir hardt eller noe, og kun kommer etter inntak av mat. Begynte å skje etter at jeg opererte spiserøret. Har blitt verre og verre. Somac hjelper heller ikke på akkurat dette.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-01-13, 01:46   #18136
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er helt umulig å ikke legge merke til, ja. Kommer alltid når jeg spiser noe fastere enn ... vann. Det er litt som etter man har kasta opp, eller når man er på slutten av en forkjølelse, tror jeg?! Det forsvinner etter en stund.

Eeeep! Det er nok ikke det jeg snakker om, da. Dette er helt klart/gjennomsiktig slim som ikke blir hardt eller noe, og kun kommer etter inntak av mat. Begynte å skje etter at jeg opererte spiserøret. Har blitt verre og verre. Somac hjelper heller ikke på akkurat dette.

Har aldri sjekket fargen, men det er som du beskriver over. Og det blir liggende over mandlene på en måte, så når jeg sover og puster med munnen tørker det liksom, og legger seg i ganen. Det løser seg opp igjen om jeg drikker vann, men jeg må skrape med tannbørsten for å få bort alt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-01-13, 02:11   #18137
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har aldri sjekket fargen, men det er som du beskriver over. Og det blir liggende over mandlene på en måte, så når jeg sover og puster med munnen tørker det liksom, og legger seg i ganen. Det løser seg opp igjen om jeg drikker vann, men jeg må skrape med tannbørsten for å få bort alt.

Huff, det hørtes fælt ut. Men det forsvinner jo etter en stund hos meg, og kommer som sagt kun mens/rett etter jeg har spist. Jeg kan uansett aldri legge meg rett etter at jeg har spist, for da våkner jeg opp med ekstreme reflukser, så jeg kan ikke si at jeg vet om det blir sånn. Men det tror jeg ikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-01-13, 17:53   #18138
gha
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 4
gha er på en erverdig vei

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei, eg bur i Bergen og har fått god hjelp for min tannlegeskrekk hjå denne tannlegen: http://www.tannlegenydal.no/tannbehandlingsfrykt Og som du ser er ho ekspert på tannlegeskrekk!! Dei kan sikkert også hjelpa ulike typar bedøvelse.

Lykke til!

gha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo
Gammel 05-01-13, 18:20   #18139
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photo: legger merke til at jeg har litt slim konstant som må svelges vekk, og akkurat nå har jeg en del refluks, så mye mulig det er sammenheng der. men tror ikke det henger sammen med maten.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-01-13, 21:43   #18140
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har ganske ofte kramper i fot og legg Jeg tar magnesiumtilskudd, 600mg om kvelden, er det mulig at kroppen min ikke tar det opp

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-01-13, 21:50   #18141
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har ofte krampe UNDER foten, i fotbuen, uansett hvor mye magnesium jeg knasker. Dessuten opplevde jeg noe rart i går natt og i natt. Musklene i føttene spente seg og slappet av med en varighet på ca 20 sek. Det skjedde flere ganger selv om jeg var våken og konsentrerte meg om å slappe av.
Det var ala sånn strømtrening,,,,

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 05-01-13, 23:00   #18142
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har ofte krampe UNDER foten, i fotbuen, uansett hvor mye magnesium jeg knasker. Dessuten opplevde jeg noe rart i går natt og i natt. Musklene i føttene spente seg og slappet av med en varighet på ca 20 sek. Det skjedde flere ganger selv om jeg var våken og konsentrerte meg om å slappe av.
Det var ala sånn strømtrening,,,,

Kaliummagel kan også føre til kramper. Og det er ikke bare magnesiummangelen i og for seg men ubalanse mellom kalsium og magnesium som fører til krampe. Spiser man mye ost får man i seg mye kalsium og kalsiumtilskudd er unødvendig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-01-13, 23:01   #18143
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dersom dere tar magnesium bør dere lese på typen. Er det -oksid så tas bare ca 5% opp... Bytt ut med magnesiumsitrat eller andre magnesium[...]-at-typer, eller en form for magnesiumcaps (blandet type) uten for mye -oksid.

Og i tillegg til det Yrla skriver vil jeg si at ost faktisk inneholder en del k2 (mer enn andre melkeprodukter) - et vitamin som er ekstremt viktig for å få kalsiumen ut av blodbanen og inn i beina.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 05-01-13, 23:05   #18144
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Ett pussetips for å få den så glatt som mulig er å pusse mens den er fuktig. Altså når busta er reist. Når busta så legger seg igjen så får du enda glattere overflate.


Jeg brukte nylig oljen til IKEA på spisebordet mitt. Den var ca luktfri.

takk til deg og andre som har svart meg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 05-01-13, 23:19   #18145
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Legene sier at om man har diabetes er nyrene i faresonen og man skal derfor ikke ukritisk spise proteiner.
Er man frisk, men vil gå ned i vekt så er det en tanke og ta med seg at protein i for store mengder vil føre til blodsukkerstigning og dermed også høyere insulin fordi kroppen vil selvsagt reparere det forhøyede blodsukker.

Det fører til blodsukkerstigning fordi det som er for mye omdannes til glukose (som blir blodsukker) og blir brukt som energikilde i hjernen ved lavkarbo og andre steder ved behov for energi (f.eks hvis man er på PSMF).

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 06-01-13, 11:06   #18146
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg havna jo på sjukhus i Karlstad i romjula, og fikk med sjukinntyg (sykemelding) derfra. Men holder dette? Eller må min norske fastlege skrive ut også? Veit at det er spesielle regler innenfor Norden, og atter spesielle regler innenfor EU..

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;)
Gammel 06-01-13, 11:47   #18147
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Jeg havna jo på sjukhus i Karlstad i romjula, og fikk med sjukinntyg (sykemelding) derfra. Men holder dette? Eller må min norske fastlege skrive ut også? Veit at det er spesielle regler innenfor Norden, og atter spesielle regler innenfor EU..

Hvor lang sykemelding fikk du, da?
Innenfor de første 16 dagene er det jo arbeidsgiver som betaler sykepenger, så det er vel først utover det det spiller noen rolle!
Uansett bør du nok ta kontakt med fastlegen her for evnt oppfølging!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-01-13, 15:31   #18148
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dette er ganske privat, men det begynner å bli så irriterende at jeg må gjøre noe.
Etter at jeg fikk kobberspiral får jeg et veldig vondt sår på kjønnslepper når jeg har mensen.... Kan det være noe jeg reagerer på i spiralen?
Har fått stereoidkrem av legen, men den funker ikke på det. Bakteriedrepende salve ( brulidine) hjelper heldigvis endel. Men utrolig irriterende at det dukker opp igjen så jevnlig!
Bør jeg fjerne spiralen for å se om det hjelper?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-13, 15:44   #18149
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dette er ganske privat, men det begynner å bli så irriterende at jeg må gjøre noe.
Etter at jeg fikk kobberspiral får jeg et veldig vondt sår på kjønnslepper når jeg har mensen.... Kan det være noe jeg reagerer på i spiralen?
Har fått stereoidkrem av legen, men den funker ikke på det. Bakteriedrepende salve ( brulidine) hjelper heldigvis endel. Men utrolig irriterende at det dukker opp igjen så jevnlig!
Bør jeg fjerne spiralen for å se om det hjelper?

Det du bør gjøre først er å be legen ta en prøve av såret og sjekke hva det kan være!
Sår som bare dukker opp under mensen, kan være så mangt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-01-13, 16:42   #18150
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Går det an å være sykemeldt fra f.eks skolen, men ikke jobben? Og går det an å være sykemeldt fra en jobb og ikke en annen?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no