Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-14, 21:42   #1
Dunderhonning
Juniormedlem
 
Dunderhonning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 26
Dunderhonning er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Heisann dere.

Først må jeg bare si at jeg har lest ganske så mye, også listen dere har laget her inne med det man bør lese før man setter i gang. Jeg har også lest så mye at jeg skjønner at dette ikke er første gangen dette spørsmålet kommer, men allikevel må jeg jo spørre om noen har noen gode råd.

Nå har jeg gått på lchf i tre uker uten at det vises på vekta what so ever! Seriøst, jeg har gått opp en kilo (eller så var det en veldig dårlig ide å starte veiingen rett etter mensen når jeg er lettest).

Jeg veier alt jeg spiser, og plotter det pent inn på mobilen slik at jeg kan ha kontroll på karber nå i starten. Jeg ligger på rundt 25 eller under hver dag. Da har jeg registrert alt.
Ligger på runt 90 gram proteiner om dagen og 70-80% fett. Kalorimessig (jeg vet jeg ikke skal telle, men mobilen gjør det for meg) ligger jeg på et sted mellom 14-1800 kalorier pr dag. Jeg har aldri vært flink til å kjenne sult. Men nå kan jeg kjenne det ofte. Da tar jeg meg noe å spise, og er på ingen måte sulteforet.

Problemet mitt er jo selvsagt at jeg begynner å bli motløs. Og nå har jeg vært fri for karber såpass lenge at jeg begynner å få abstinenser. Særlig praktisk er det heller ikke å gå på eget kosthold i lang tid når man har mann og barn som ikke kutter mel og lekkerbiskener.
Jeg antar at jeg kanskje må enda lenger ned med karbene, men et er ikke så lett. Og burde jeg ikke egentlig se det litt nå uansett?

Har dere noen gode tips til meg?

Vil så gjerne få til dette kjenner jeg.

Dunderhonning er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 21:51   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Det er til god hjelp om du oppgir hvor mye du skal ned, og gjerne en typisk dagsmeny!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 22:04   #3
Dunderhonning
Juniormedlem
 
Dunderhonning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 26
Dunderhonning er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Ok, skal vi se.

Jeg skal ned 15-20 kilo. Har brukt flere år og graviditeter på å anskaffe meg dem og skjønner at det vil ta tid å bli kvitt dem :-)

en typisk dagsmeny:

Frokost: to skiver fiberrik med smør, makrell i tomat, salt og majones. + En snei ost med paprika.

Lunsj: enten rester etter gårsdagens middag eller noe som er enkelt å lage. Tunfisksalat lagd av tunfisk, rømme og majones, og litt rød løk (1/6 del kanskje) et par blader isbergsalat. Paprika og agurk og 5 kokte småasparges.

Til middag spiser jeg et kjøttstykke og brokoli + saus for det meste. I går spiste vi hjemmelagde kjøttboller krydret med fløte, egg, parmesan og salt.

Til kvelds går det kanskje i en fiberrik og makrell i tomat eller en tykk skive ost og litt paprika.

Er jeg fysen tar jeg en atcinsbar eller baconkrisp.

Jeg har spist litt mandelgrøt til frokost også. Men jeg ser at jeg trenger noe med litt motstand for at magen skal få jobbet. Hvis ikke blir jeg helt forstoppet.

Det var vel en typisk dag egentlig... Vært litt mye baconkrisp denne uken. Bør jeg kanskje holde meg unna...

Dunderhonning er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 22:14   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Baconcrisp inneholder mye salt = man samler gjerne en del vann i kroppen. Og du trenger vel ikke salte fiberrikene med makrell og smør?

Det er sikkert andre som har gode råd til deg.

Lykke til videre!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 22:20   #5
Dunderhonning
Juniormedlem
 
Dunderhonning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 26
Dunderhonning er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Jeg ser at jeg ikke burde spise bacon krisp altså. Men har du smakt makrell i tomat med salt på? Man kan ikke gå tilbake når man først har gjort det...

Men kan saltet gjøre så stor skade da?

Dunderhonning er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 22:37   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Dunderhonning, her.

Jeg ser at jeg ikke burde spise bacon krisp altså. Men har du smakt makrell i tomat med salt på? Man kan ikke gå tilbake når man først har gjort det...

Men kan saltet gjøre så stor skade da?

Nei, ikke annet enn at du samler litt ekstra vann (som vil vises på vekta)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 22:46   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Det er jo ikke farlig å samle litt vann! (Med trykk på "litt"). Det spørs jo på hvilke baconcrisp du spiser og hvor ofte det skjer, men prøv å unngå gjøre dem til hverdagskost.
Fiberrik er litt sånn bob-bob ettersom de inneholder hvete, og du kan kanskje heller prøve deg på å lage dine egne? Finnes plenty med gode oppskrifter her på forumet, f.eks. Ellers tenker jeg at dersom du blir sulten eller fysen utover kvelden, bør du heller prøve å spise litt mer til middag.
Ellers synes jeg maten din ser grei ut, egentlig. Nå har du holdt på å bare tre uker, så jeg ville nok gitt det litt mer tid. Skulle du derimot stå helt stille i fire uker kan det være en idé å kikke litt nærmere på det. Mange opplever f.eks. at meieriprodukter går utover vektnedgangen, så å kutte ned på/ut dem er noe å tenke på på sikt. Ikke minst det ikke spise for næringa, altså det vi kaller å småspise, uten at jeg vet om du gjør akkurat det (annet enn at du skriver om "fysing"), litt kan fort bli mye.

Jeg ville uansett gitt det litt mer tid, var jeg deg. Kroppen virker på mystiske vis, og ikke alle har samme kontinuitet og tempo på vektnedgangen. For de aller aller fleste går det dog i rykk og napp.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 22:51   #8
Dunderhonning
Juniormedlem
 
Dunderhonning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 26
Dunderhonning er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Ok. Skal prøve å kutte på saltet, men noe salt bør jeg vel ha?

Dunderhonning er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 22:57   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Klart du må ha salt! Det er faktisk viktig med salt mtp. elektrolytter, væskebalanse og alt sånn, og salt er langt fra så farlig som noen skal ha det til, så lenge det er skikkelig salt som faktisk har mineraler i seg.
Jeg ser ikke at noen direkte råder deg til å kutte ut saltet. Jeg har selv salt og pepper på makrellen i tomaten (men, jeg heller ut noe av av laken, for den er det noe sukker i. ) Akkurat baconkrisp er det jo veeeldig mye salt i, og poenget var nok snarere at du kan ha samlet vann av å spise det, og at det kan ha påvirket vekta di. Mer som en mulig forklaring, enn en oppfordring om å spise minst mulig salt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 23:18   #10
Dunderhonning
Juniormedlem
 
Dunderhonning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 26
Dunderhonning er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Ja, men da var det som jeg trodde egentlig. Og jeg skjønner at bacon crisp egentlig ikke er noe jeg trenger å spise for ofte. Er veldig fysen på noe på kvelden. Hjelper ikke så mye å spise noe næringsrikt heller. Fortsatt fysen etterpå.
Crispet ble en lettvint løsning...
Ser at melkeprodukter kan være en partystopper. Men bør msn da kutte ut alle melkeprodukter for å se om den hjelper?
Gjør jeg det tror jeg jeg vil slite med å få i meg nok fett.

Menyen ser vel ikke sånn halv-ille ut, eller?

Dunderhonning er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 23:49   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Se om du kan klare å komme over den fysinga. Om det er noe som kan distrahere deg litt - som en god bok, håndarbeid, en liten gåtur i nabolaget. Kanskje like greit å knipe en sånn liten "uvane" først som sist? Ikke at det er så farlig å kose seg med litt baconcrisp nå og da, altså, jeg tenker mer på den sedvanlige fysenheten som noe man kan ta tak i.

Jeg ville for det første gi det litt tid før jeg begynte å skjære ned på matvarer, for menyen ser ikke halvgæli ut, nei. Som sagt er de fiberrikene noe jeg heller ville byttet ut, skulle jeg endret noe på dette tidspunktet. Skal du kutte ut meieriproduktene kan du like så godt kutte ut alt (bortsett fra meierismør til steking og sånn, da. Det er det verken nok proteiner eller melkesukker til at det skal ha noen særlig innvirkning uten at det er en intoleranse til stede). Men "verstingene" er nok fløte og ost, har jeg inntrykket av. Men igjen, da. Det har faktisk bare gått tre uker. Gi det minst et par til før du gjør noen drastiske endringer, er mitt råd!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 00:19   #12
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Disse fysingene er også vanligst i starten, med mindre man opprettholder de ved å for eksempel putte innpå noe søtt/annet "snop" når fysingen kommer Det ER tøft og hardt å motstå til å begynne med, men det går over! Ellers støtter jeg det photobscura sier over her. Gi det litt tid!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 00:30   #13
Dunderhonning
Juniormedlem
 
Dunderhonning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 26
Dunderhonning er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Tusen takk Photobscura! Du gir gode råd. Får prøve å holde ut litt til. Hadde vært fint å bli belønnet litt.

Fiberrik var bare et forsøk på å finne noe som kunne hjelpe magen også. Tøft kosthold for den enn så lenge. Har funnet noen lavkarbo knekkebrød som har rundt 0,5 kh pr knekkebrød. Smakte fint, så da går jeg over til de. Tar tid å finne produkter som passer meg ser jeg 😄

Dunderhonning er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 00:43   #14
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Om du sliter med magen, så kan det hjelpe å drikke mer vann og kanskje hive innpå litt linfrø! Jeg husker jeg hadde VELDIG trøbbel da jeg la om - alt stoppa, foråsidetsånn Jeg oppdaget i hvert fall at jeg måtte spise mer grønnsaker, drikke mer vann og gjerne ha i meg litt linfrø i den fasen. Et tips/forslag kan jo være å lage knekkebrød selv med linfrø i? Bruk oppskriftsdelen av forumet så finner du mange gode knekkebrødoppskrifter Som du selv sier, det tar litt tid å finne ut hva som passer hver og en

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 08:03   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Bare hygglig! Og som Vaskeklut sier, linfrø kan være helt supert om magen krangler.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 08:56   #16
Dunderhonning
Juniormedlem
 
Dunderhonning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 26
Dunderhonning er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Takk for tips begge to. Tror jeg får nok vann. 3-4 imsdalflasker om dagen (0,75). Og jeg spiser godt med grønnsaker. Før jeg begynte med fiberrik kom alle kranene derfra uten at det fikset magen. En uke med fiberrikfrokost og magen er tilbake i gjenge igjen. Men linfrø er et tips jeg skal teste ut.

Dunderhonning er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 09:10   #17
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Dunderhonning, her.

Jeg ser at jeg ikke burde spise bacon krisp altså. Men har du smakt makrell i tomat med salt på? Man kan ikke gå tilbake når man først har gjort det...

Men kan saltet gjøre så stor skade da?

Makrell i tomat er mer enn salt nok for meg, men jeg bruker godt med grovkvernet pepper på - ellers er det ikke spesielt godt! Prøv det!

Litt salt trenger vi, men de fleste av oss får i oss mer enn nok.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 11:14   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Natrium og klorid utskilles i mengder på til sammen 10–15 gram per døgn, avhengig av saltinntaket. Så det farlige (for de med allerede for høyt blodtrykk)er å innta veldig stor mengde på en gang.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 17:02   #19
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Jeg spiste mye av det du spiste i begynnelse ( fiberikt knekkebrød ) .
Gikk ikke ned så mangen kilo da, men det var etter at jeg la om til gluten og melkfri kostholdt kiloene mine begynte å rase av.

Jeg holder meg også unna all gjær, sukker og spiser ikke mye egg heller.

Drikker en kaffi magic bullet om morgningen og ( med extra virgin cocunut oil ) og denne setter fart på fordøyelsen min

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 07:53   #20
waddle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 13
waddle er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Hei.

Jeg har holdt på kanskje 2 mndr så jeg er ingen ekspert.

Det som hjalp meg veldig når jeg var fysen: GELE i kjøleskapet, alltid! Har ingen karber og nesten ingen kalorier. Utrolig men sant

14dl fun light saft (bringebær er best synes jeg)
7 dl vann
2 pakker (20 plater) gelatin

Legg platene i vann ca. 5 min mens du varmer saften. Legg i platene når de er myke. Varm saften til under kokepunkt.

Hvis du er helt desperat når du lager geleen tar det jo 3-4 timer før den er stiv.. Med mindre du fyller veldig små beholdere, som feks. isbit former. Ha dem i fryseren så går det fort

I det siste har jeg skeiet ut bittelitt med pisket kremfløte, men det er jo egentlig ikke så galt når den inneholder 5g karber. Hvis jeg pisker ca. 1 dl kremfløte kan jeg dele dette på 3 posjoner gele.

En siste ting: Kanskje du burde sjekke at du er i ketose? Kjøp ketostix på apoteket og sjekk.


Lykke til

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 08:00   #21
Dunderhonning
Juniormedlem
 
Dunderhonning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 26
Dunderhonning er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Tusen takk for råd og støtte og gode tips.

Jeg er litt mindre motløs nå kjenner jeg. Vekta går for det første ned, hurra! Jeg tror kanskje jeg veide meg feil. At jeg for det første veide meg rett etter mensen som til vanlig kan gi en feilmargin på rundt 2 kg.
Dessuten har jeg nok ikke vært helt ærlig på den men stått litt skjevt for å starte med best mulig resultat :-D

Jeg ler av meg selv altså!

Så startvekten er noe ullen, men jeg tror jeg har gått ned rundt 3 kg på disse 4 ukene. Og mistet 4 cm pupp. Skulle helst sett at det var mer mage og rumpe som gikk, men jeg tar det jeg får. Her har jeg ikke jukset. Det vises på bh-en jeg bruker når jeg måler.

Jeg har kjøpt stiks og er definitivt i ketose. Ser av de at jeg bør få i meg mer vann også, og jobber med saken.
Denne uken har jeg vært ute å spist lunsj på cafeer tre ganger, og det gikk kjempefint. Burger uten brød, Cæsarsalat osv. Veldig fornøyd med meg selv altså!

Og en ting til: føler ikke at jeg går glipp av noe når familien har karbomiddager. Tror jeg har lettere for å kutte karber enn fett faktisk!

Så tusen takk på en lørdag!

Dunderhonning er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 08:25   #22
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.203
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?

Så bra! Det positive med lavkarbo er at du får beholde den beste maten, og spise deg mett hver gang! Poteter, ris, brødmat m.m. er jo bare fyllmasse for å drøye måltidene, helt unødig når du har vent deg av med det. Stå på, dette klarer du!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe en nybegynner på ketolyse? LJSBISB Ketolysekuren 6 31-07-13 12:24
Nybegynner LCHF- kan dere hjelpe meg? FakeSmile LCHF 8 20-10-11 22:10
Hjelpe en nybegynner? Olivia82 Spørsmål og svar 2 01-09-11 21:02
Hjelpe en sulten nybegynner noen? miss sophie Generell diskusjon 5 11-09-10 14:01
Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner? Trolla Lavkarbo generelt 19 15-06-07 14:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no