Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Soyamel

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-08, 20:31   #1
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Soyamel

Jeg kjøpte soya mel idag, det er 20 g karbohydrater pr 100 g. Jeg lager noen lapper nå, å har 3 ss soyamel i røren. Jeg ble litt usikker på om det er karbovennlig mel. Er det noen som har erfaring med det?

Det kostet 13 kr for en pose med 250 g..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo

Sist redigert av Tone-G : 28-05-08 kl 20:38.
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:02   #2
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Soyamel

synes det var litt for høyt jeg.. bruker soya protein ....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:15   #3
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Soyamel

Ja, det virker litt høyt, men jeg kan umulig ha bruklt mer enn 10 g soyamel i røra, å det er jo bare 2 karbohydrater..

Jeg må nok vurdere å bytte melet..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:20   #4
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Soyamel

tror det er best at du bytter det ut ja 1 ss vanlig mel veier hvertfall ca 9-10g... fort gjort dette...

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:33   #5
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Soyamel

Det soyamelet jeg kjøpte på helsekosten var det bare 3 karber i 100 gram

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:34   #6
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Soyamel

virker hvertfall myye bedre

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 17:26   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Soyamel

du kan bruke litt, men det smaker og lukter py...prottispulver bedre...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 17:41   #8
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Soyamel

Sitat:

Det soyamelet jeg kjøpte på helsekosten var det bare 3 karber i 100 gram

Samme her, Impulsiw. Det var da rart at det skulle være sånn forskjell? Har du forresten brukt det til noe? Jeg har ikke. Lurer på hvordan det reagerer i feks vaffelrøra, i forhold til JBK

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 14:51   #9
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Soyamel

Det har jeg prøvd. Vaflene blir tettere og tykkere.. Med mye vanlijesukker, smør og kardemomme smaker det digg

Lenge siden jeg har hatt vafler nå da. Prøver å slutte Men det er jo forskjell på en gang i blandt og annen hver dag da...

Jeg har brukt det i BRØD blandt annet. Det blir godt... du finner oppskrift på brødlinken.. anbefales

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 16:06   #10
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Soyamel

Nais! Spiser nemlig omelettvafler nå De er gode, men må nesten spises med skje!

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Soyamel Shorty Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 27-11-07 13:04
Soyamel i hvit saus? lilletrine Middag 2 12-04-07 15:20
Soyamel? Klumpe Spørsmål og svar 10 31-01-07 08:01
Frokostpannekake med soyamel mofe Bakst 7 15-05-05 19:48
Spørsmål om Soyamel Soelli Lavkarbo generelt 12 08-02-05 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no