Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Peanøtter?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-11, 17:45   #1
tska
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 2
tska er på en erverdig vei

Peanøtter?

Kim har kommet med en type saltede peanøtter "Amerikansk orginal" som oppgir 3gr pr.100gr, jeg forstår ikke hvordan det kan ha seg når ubehandlede peanøtter oppgis til 12,5gr kh pr 100 gr i matvaretabellen. Hvordan har de fått ut kh fra orginalen..

tska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 17:49   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Peanøtter??

Opprinnelig lagt inn av tska, her.

Kim har kommet med en type saltede peanøtter "Amerikansk orginal" som oppgir 3gr pr.100gr, jeg forstår ikke hvordan det kan ha seg når ubehandlede peanøtter oppgis til 12,5gr kh pr 100 gr i matvaretabellen. Hvordan har de fått ut kh fra orginalen..


Det må være en feil, dessverre.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 17:53   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Peanøtter??

Sikker på at du ikke har sett på per posjon i stedet for per 100 gram?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 18:23   #4
tska
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 2
tska er på en erverdig vei

Sv: Peanøtter??

Jeg antok det var feil, men sjekket flere poser. Næringsinnhold pr. 100gr; energi:2500/600, protein: 27g, kullhydrat: 3g hvorav 2,5g sukkerarter, fett 51g hvorav mettet fett 11g, fiber: 13g, Natrium: 0,6g tilsvarende 1,5g salt.

kh pr portion (30g): 0-1.

%GDA <1

tska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 18:48   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Peanøtter??

Det er helt klart feil, peanøtter inneholder mellom 12 og 15g karbo pr 100g. Her har det nok skjedd en feil ved opptrykk av poser.. Vi kjøpte samme nøtter i sverige, og der sto det i allefall 13..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:42   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøtter??

De har glemt ett-tallet foran tre tallet. Det samme har skjedd med røkt laks/ørret. Der står det på flere pakker fettinnhold 8 men det sakl stå 18

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:57   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Peanøtter??

Var peanøttene VELDIG salte?

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 23:43   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøtter?

Jeg spiste idag peanøtter fra tadim, med skall jeg knekte selv, jeg fant i en internasjonal matbutikk. 27 g gav 1,9 g karbohydrater. Ikke så gærent om man begrenser seg til moderate mengder.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 00:34   #9
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Peanøtter?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg spiste idag peanøtter fra tadim, med skall jeg knekte selv, jeg fant i en internasjonal matbutikk. 27 g gav 1,9 g karbohydrater. Ikke så gærent om man begrenser seg til moderate mengder.

Haha, kjøper jeg en pakke, spiser jeg hele pakken. Sånn er det bare. Så jeg kjøper de ikke. Her går det i paranøtter - skadebegrensning.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 09:32   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøtter?

Ja peanøtter er søte og gode Men når man må ta av skallet først gidder ihvertfall ikke jeg å stå å knekke i all evighet. Men jeg er redd for å spise for mange og derfor skyr jeg det. En fryktbasert respekt for peanøtter

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Peanøtter Bik Spørsmål og svar 1 13-09-11 18:35
Peanøtter PerUlv Kake/dessert og snacks 2 01-05-10 22:09
Peanøtter leni Kake/dessert og snacks 11 20-11-08 18:46
Peanøtter Nila Ketolysekuren 22 20-05-08 12:26
peanøtter Liva Generell ernæringsdebatt 2 19-03-05 10:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no