Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger forslag til hva jeg kan erstatte svinekjøtt og skalldyr med

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-10, 22:57   #1
lillefixen
Juniormedlem
 
lillefixen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 38
Innlegg: 49
lillefixen er på en erverdig vei

Trenger forslag til hva jeg kan erstatte svinekjøtt og skalldyr med

Til frokost pleier jeg å spise egg i forskjellige varianter med enten kalkunpålegg, reker eller bacon.
Til lunsj pleier jeg å ha salat med enten kylling og avokado, tunfisk og oliven eller ost og skinke.

Nå har jeg bestemt meg for å prøve å kutte ut svinekjøtt og skalldyr.
Lurer derfor på om noen har tips til:
- Kjøttprodukter som ikke inneholder svinekjøtt, som smaker godt sammen med egg
- Fet fisk som smaker godt sammen med egg. Har blitt tipset om ansjos, men kom gjerne med andre tips.
- Hva jeg kan erstatte skinka i salaten med. Det må være et kjøttprodukt som passer sammen med ost og som funker å ha oppi salat.

På forhånd tusen takk for svar!

lillefixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 23:13   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger forslag til hva jeg kan erstatte svinekjøtt og skalldyr med

Laks er godt sammen med egg og det finnes da noe som heter biffsalat, gjør det ikke!
Ellers så finnes det faktisk kalkunskinke på boks, sånn som bogskinke!

Hva er salami laget av? For det er godt sammen med egg, der!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:06   #3
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Trenger forslag til hva jeg kan erstatte svinekjøtt og skalldyr med

Kan du få tak i Corned Beef på boks (storfekjøtt)? Ellers grillet kyllig er jo fint i salater. Innvandrebutikker har høye, smale hermetikkbokser med halal-kjøtt, som jeg innbiller egner seg til pålegg. Og såvidt jeg ser, finnes de kalkun- og kyllingvarianter av alle middags- og påleggspølser. Selv spiser jeg svin som bare det, og hvorfor ikke?

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:10   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Trenger forslag til hva jeg kan erstatte svinekjøtt og skalldyr med

I en av Skaldemans bøker anbefaler han å lage omelett med makrell i tomat (skrap av mesteparten av tomaten) - jeg har ikke prøvd det selv ennå, men kanskje verd et forsøk?

Kalkunbacon er godt, men vet ikke hvor lett det er å få tak i her til lands. Til egg kan det jo også være godt med en hamburger/karbonade av storfekjøtt, ser for meg sånn cowboy-frokost med karbonade og speilegg

I salaten kan du vel putte nesten hva som helst, tunfisk eller kylling eller biffstrimler etc.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:08   #5
lillefixen
Juniormedlem
 
lillefixen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 38
Innlegg: 49
lillefixen er på en erverdig vei

Sv: Trenger forslag til hva jeg kan erstatte svinekjøtt og skalldyr med

Grunnen til at jeg vil kutte ut svinekjøtt og skalldyr, er at jeg har blitt fortalt at disse kan forårsake hudproblemer fordi de inneholder histaminer. Jeg har problemer med at huden i ansiktet blir veldig rød og irritert. Legen mener det ser ut som en allergisk reaksjon, men finner ikke ut hva jeg er allergisk mot. Prøver derfor å kutte ut svinekjøtt og skalldyr for å se om det hjelper

Tusen takk for mange gode tips, kom gjerne med flere!

lillefixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:27   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger forslag til hva jeg kan erstatte svinekjøtt og skalldyr med

Lege som i fastlege eller hudlege?
Vil anbefale deg å kutte ut kun en ting av gangen. Er ganske sikker på at det ikke er samme type allergener i svine kjøtt og skalldyr!

Huden i ansiktet mitt blir av og til svært rød og hissig. Det skyldes en hudsykdom som heter rosacea! Har ikke med matallergi/intoleranse å gjøre, men stress kan være en utløsende faktor for meg!

Lykke til med jakten på "synderen"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp og forslag til hva jeg kan spise mija Spørsmål og svar 3 30-01-10 21:42
Trenger hjelp til skalldyr- og kyllingmarinade pingu-72 Middag 7 14-07-09 21:34
Trenger forslag til mat jeg kan servere Evah Oppskrifter 1 19-01-09 03:41
Trenger sårt forslag til meny jente77 Ketolysekuren 20 06-06-08 18:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no