Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kosttilskudd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-09, 21:41   #1
melanoleuca
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo for tiden
Innlegg: 3
melanoleuca er på en erverdig vei

Kosttilskudd?

Heisann. (Mitt første innlegg dette.)
Jeg har gått på ketolysekuren i to uker nå, og merker forandringer allerede, men er fortsatt litt usikker på om jeg får i meg det jeg skal ha av vitaminer og mineraler.
Har lest noen plasser at det anbefales kosttilskudd. Til vanlig tar jeg trankapsler og c-vitaminer. Men lurer på om jeg burde begynne på krom-kalium og selen-sink?

Noen som har noe peiling?

__________________


melanoleuca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 21:43   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd?

Anbefaler alle ketolysevitaminene.

I boka står det hvorfor sammensetningen av vitaminene er som de er

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 08:41   #3
melanoleuca
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo for tiden
Innlegg: 3
melanoleuca er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskudd?

Ja, men lurte mer på om det er noen som har positiv erfaring med bruk av vitaminer og mineraler. Eller for så vidt negativ erfaring uten bruk..
Har kjøpt selen/sink og krom/kalium.. men må vel kjøpe magnesium også? Eller?

(Men takk for det om )

__________________


melanoleuca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 08:48   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd?

Magnesium hindrer i vertfall eventueller kramper i legg osv. Jeg klarer meg ikke uten de....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:40   #5
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Kosttilskudd?

Det har vært flere diskusjonstråder om dette tidligere. Noen synes det er greit å klare seg uten kosttilskuddene fra ketolyse, andre opplever at kuren fungerer bedre med kosttilskuddene.

Tilskuddene kan bidra til at
- en føler seg mer opplagt,
- at fettet forbrennes bedre eller fortere,
- at en unngår salt- eller mineralubalanse,
- at kroppen bedre takler det nye kostholdet
- at en unngår kramper.

Personlig tenker jeg at når jeg investerer så mye oppmerksomhet og energi på å gå på ketolysekuren vil jeg ikke være knipen på noe så enkelt som å ta kosttilskuddene, hvis de kan gi meg en bedre sjanse til å lykkes.

Jeg tar forøvrig en hel haug med andre kosttilskudd i tillegg, bl.a. Omega 3, Q 10, hvitløkstabletter, Medox, Lyprinol, B-vitaminer, C-vitaminer m.fl. Men det har å gjøre med den totale helsesituasjonen min og har ingenting med ketolysekuren å gjøre. Bortsett fra at dette regimet med maten har gitt meg mulighet til å være mer konsekvent med kosttilskuddene og dessuten sortere dem slik at jeg tar dem til ulike tider. Dette for at de ikke skal virke mot hverandre, som Torkil skriver om i boken.

Så vidt jeg husker, anbefaler Torkil Omega 3 (eller tran) hvis du ikke spiser mye fisk.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 11:33   #6
melanoleuca
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo for tiden
Innlegg: 3
melanoleuca er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskudd?

Takk for svar

Jeg har vært utrolig slapp, sliten og trett i det siste.. og når jeg først legger meg får jeg ikke sovet lenge. Så da blir det spennende etterhver å se om det bedrer seg når jeg nå har begynt med kosttilskuddene i tillegg!

Har ennå ikke fått Torkils bok (de hadde ikke den meny, men de hadde kosttilskuddene og alt det andre.. rart), så den må jeg bestille fra internett. Derfor jeg spør

__________________


melanoleuca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
kosttilskudd vitaminer


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kosttilskudd Hyper Kosttilskudd 0 21-02-07 11:19
Kosttilskudd Tøffa Generell diskusjon 11 24-01-07 18:47
Kosttilskudd nita58 Ketolysekuren 1 20-11-06 14:22
kosttilskudd Trolljenta Kosttilskudd 4 06-09-06 22:19
Kosttilskudd Lilly Induksjonen 1 10-01-05 23:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no