Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pepsi Max!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-07, 11:13   #1
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Pepsi Max!

Drikker endel Pepsi Max, men lite vann! Drikker vel ca 5 dl med vann i løpet av dagen, mens Pepsien går ned på høykant! Er vel en smule avhengi av Pepsi, men har det noe å si at jeg drikker mere brus enn vann? Har aldri vært noe vanndrikker, men har vel mye med vaner jeg har lagt meg til!

annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:28   #2
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi Max!

Det beste er helt klart å drikke mer vann. Jeg også er veeeeldig glad i pepsi max. Nå prøver jeg å i hovedak ha det som kos til kvelden, og som drikke til middag. Ellers har jeg alltid en halvlitersflaske med vann med meg. 5 dl. er alt for lite. Du bør hvertfall få i deg 1-1.5 liter, anbefalt er vel 2-3!
Det er mye en vanesak, og pepsi maxen smaker mye bedre når man kun får den til kvelden

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:31   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max!

Klarer du å holde deg unna all brus i 3-4 uker, så smaker brus høgg ettepå, både lett og vanlig. Jeg har ikke drukket brus på snart 7 uker, prøvde meg på et lite glass forleden og det smakte overhodet ikke det samme som før, til og med lettbrusen er for søt nå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:34   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max!

Jeg fikk også litt samme følelsen etter bare holdt meg unna i 2 uker. Genrellt gjør jeg de til en vane om dagen å drikke dobbelt så mye vann som andre ting (kaffe, lettbrus, lettsaft). Dvs hvis jeg drikker en halv liter pespimax drikker jeg en hel liter vann. 1 kopp kaffe = 2 kopper vann. For da tenker jeg også at vannet er med og renser ut evt avfallsstoffer i kaffe og sånn...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:34   #5
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max!

Så flink du er Ja, må prøve å gjøre noe med dette altså, for jeg skal ned i vekt og da får vel Pesien vike litt altså!

Hei, jeg heter Anne og pepsiholiker

annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:58   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max!

hei på deg!!

jeg hadde samme "problemet" før, jeg bare måtte ha cola light m/sitron. var helt avhengig... men så fant jeg ut en dag at dette ble for dyrt, og at det muligens hadde en innvirkning på vektnedgangen (manglende vektnedgang...) så jeg sa farvel til min trofaste "venn", og gikk over til kjøpevann med smak (som en overgang tenkte jeg).

De første tre dagene var et sant mareritt... Jeg hadde abstinenser etter koffeinen (hodepine) og jeg hadde hele tiden lyst på min kjære cola light... men!! etter de tre dagene var alt så mye bedre!!! og etter dette smaker ikke brus godt lenger!!! magen fungerer også bedre uten all brusen!!

Jeg anbefaler deg virkelig til å kjempe deg igjennom de få dagene det tar å venne seg av med light-brusen, ting blir så mye bedre etterpå!!

...men ikke gjør samme feil som meg, å erstatt brusen med kjøpevann... jeg er nå "avhengig" av Imsdal, og ruinerer meg ved å pimpe dette dyre VANNET....!!!!

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:02   #7
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Pepsi Max!

Dere må drikke VANN!

PepsiMax osv kan drikkes som TILLEGG eller kos. Eller kuttes ut.

Les denne her tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....highlight=vann

Jeg har alltid en mugge vann i kjøleskapet og har sitronskiver i. Det er godt.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:03   #8
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max!

Å, som jeg kjenner meg igjen! Har hatt akkurat de samme symtomene jeg også, for jeg har prøvde en gang å kutte bare helt ut, men fikk abstinenser så det holdt!
Jeg merker også at faktisk humøret blir på bånn hvis jeg ikke får pepsi max!
Men så lenge dette kan innvirke på vektreduksjonen så må jeg gjøre noe med det nå!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:09   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max!

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

...men ikke gjør samme feil som meg, å erstatt brusen med kjøpevann... jeg er nå "avhengig" av Imsdal, og ruinerer meg ved å pimpe dette dyre VANNET....!!!!

Har du forsøkt å la vann stå med fruktbiter i f.eks over natta? Appelsin fungerer veldig bra, lime, vannmelon, eple og faktisk agurk er også glimrende alternativer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:09   #10
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Pepsi Max!

Opprinnelig lagt inn av annemerete, her.

Men så lenge dette kan innvirke på vektreduksjonen så må jeg gjøre noe med det nå!

Det kan det så absolutt!

Les den linken jeg la inn. Det er aldri noe kjekt slutte med noe man er avhengig av. Men man må prioritere.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:10   #11
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max!

jupp, humøret blir også dårlig... og det er jo fordi kroppen ikke lenger får den giften den er vant til å få...

men som sagt, det tar ca to/tre dager.
utstyr deg med paracet, og brett opp ermene, dette klarer du!!!

mange sier at det hjelper å drikke vann mot hodepinen, så utstyr deg med kaldt vann, og pimp, pimp, pimp!!!!!

(av erfaring vet jeg at agurk i vannet smaker nammenamm, så du kan jo prøve det!!)
jeg må gjøre noe med Imsdal-"problemet" mitt snart, så jeg samler inn tips til hvordan jeg kan fiffe opp det vanlige vannet (for det er jeg nemlig ikke noe glad i... )

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:17   #12
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max!

Opprinnelig lagt inn av Isalien, her.

Dere må drikke VANN!

PepsiMax osv kan drikkes som TILLEGG eller kos. Eller kuttes ut.

Les denne her tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....highlight=vann

Jeg har alltid en mugge vann i kjøleskapet og har sitronskiver i. Det er godt.

Takk for den linken! Var veldig opplysende og hjalp meg med å skjønne at pepsien får være til kos! Men detta her blir nok ikke helt lett!!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:53   #13
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du forsøkt å la vann stå med fruktbiter i f.eks over natta? Appelsin fungerer veldig bra, lime, vannmelon, eple og faktisk agurk er også glimrende alternativer.


ja, jeg har prøvd med agurk og sitron, vet at det smaker godt!! men det er jo liksom "så lettvindt" med de Imsdal-flaskene...

men nå har jeg ikke råd lengere, så nå skal jeg prøve å bli flinkere, å lage mitt eget vann!!

så tusen takk for tipsene, nå skal jeg prøve med flere tilsetninger i det ellers så kjeeeedelige vannet!!

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:53   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max!

Opprinnelig lagt inn av annemerete, her.

Takk for den linken! Var veldig opplysende og hjalp meg med å skjønne at pepsien får være til kos! Men detta her blir nok ikke helt lett!!

Nei det er ikke lett å kutte ut det man er avhengig av. Jeg var slik med sjokolade... Har ikke spist det på 5 uker og er STOLT!!! Følelsen over å ikke ha den avhengigheten lenger er deilig... JEG VANT!!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Pepsi max Nillomien Atkins kosthold 2 10-03-07 16:05
Drikker dere pepsi max?? Tiril77 Lavkarbo generelt 45 21-01-07 21:09
Binder Pepsi Max vann? Boxie Spørsmål og svar 6 03-10-06 15:18
Pepsi Max Fleskepølsa Induksjonen 12 08-02-04 00:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no