Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her jeg, og trenger virkelig råd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-08, 18:36   #1
sangjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
sangjenta er på en erverdig vei

Ny her jeg, og trenger virkelig råd

hei alle sammen,jeg er en jente på 24 år som skal ned ihvertfall 10 kg til 20 mai.

har fått konstatert pco,akupunktøren min sa jeg bare skal spise så å si proteiner.

jeg elsker eggerøre og røket laks,kan jeg ha det til frokost og lunsj?

salat til kvelds og sunn middag?

noen som kan gi meg et eksempel på en dagsmeny til meg som ikke er så avansert,liker ikke bacon.

får låne boka til ei venninne i morgen.

håper virkelig mange kan komme med forslag til meg

på forhånd tusen takk for hjelpen

sangjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: laks og egg Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 10:17   #2
sangjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
sangjenta er på en erverdig vei

Sv: Ny her jeg og trenger virkelig råd

kan noen være så snill å komme med noen råd,forslag til meg

sangjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: laks og egg Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 10:24   #3
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Ny her jeg og trenger virkelig råd

Hei, og velkommen hit
[quote=sangjenta;406549]
får låne boka til ei venninne i morgen.
[/quote]
Hvilken bok skal du låne, og hvilken filosofi planlegger du å følge??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 10:32   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ny her jeg og trenger virkelig råd

Du bør velge deg en filosofi og lese boken godt.

Inntil du har fått boken og lest kan du kutte alt av karbohydrater unntatt grønnsaker som vokser over jorden. Drikk mye vann og få i det fett.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 13:06   #5
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her jeg og trenger virkelig råd

hei sangjenta

blir litt vanskelig når du ikke sier hvilken kostfilosofi du bruker.
Men her er litt som jeg bruker. jeg går på ketolyse.

Til frokost bruker jeg å, steke opp litt kjøttdeig, røre sammen 1-2 egg med en skvett fløte i å slå det over kjøttdeigen, å så røre det sammen slik at det blir en eggerøre. (sparer karboene til senere). Mengden kjøttdeig avhenger av hvor sulten jeg er. Varierer med forskjellige krydder.
Har også begynt å ha i litt grønnsaker. blir litt mer variasjon

1-2 hardkokteegg på ei Lollypopbrødskive med ei skje MCT olje til er også greit.
Anbefaler at du prøver ut et av de brødene du finner her. Kommer godt med og skaper variasjon.

Denne har jeg brukt mye. Husker ikke hvem som skrev den men det var en her på forumet.
”potetsalat (selv om det er blomkål biter i stedet for poteter)

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=potetsalat

Den kan man bruke til nesten alt. Kjempegod og godt med fett.

Jeg bruker en del kjøttdeig også. Bruker å lage opp en mengde kjøttkaker å ha i fryseren. Godt til middag og godt hvis man har lyst noe mellom måltider. Kjøttkaker/karbonader kan man variere mye. Steke opp bacon å ha i biter er kjempegodt. Ellers bruker jeg løk, paprika, forskjellige krydder med mer (godt med ”potetsalat” det også). Gjerne med salat til.
Jeg bruker å kjøpe inn en haug med Findus Gourme Laksestykker når de er på tillbud (godt med ”potetsalat” til). Jeg brukte å spise 2 stk men nå er det nok med et..

Kylling er blitt en vinner hos meg for tiden. Bruker å steke opp en 5-6 stk å dele opp i biter å hive i fryseren.

Min favoritt middag/kvelds for tiden er:
Kapper opp blomkål og brokkoli i skiver å hiver det i stekepannen (rå) med godt med meierismør. Hiver også oppi, varierer med asparges, spinat, sopp og rosenkål.
Og varierer med kylling, kjøttdeig eller laks (har fått smaken på grønn curry på glass, sterkt og godt ).
Når alt er ferdig stekt tar jeg i 3-5 ss fløte eller CF eller rømme. Kjempegodt! (Lar panna stå i et par min.)

Jeg bruker å kjøpe inn mengder av de grønnsakene jeg bruker, dele det opp i biter å ha det i fryseren. Enkelt og greit tilgjenngelig når man ønsker det. 20 sec i microen gjør alt lett å bearbeide

Se på oppskrifter her på forumet. Masse gode tips der. Jeg kan virkelig annbefale Ziggys smørgrøt og vafler. Får ikke helt til de Polar lappene men de blir gode likevel. Flott med en brøderstatning.
Mama Lupes Tortillas (3 karb pr tortilla) er også kjempegod. Bruker dem til bunn på pizza også

http://www.lavkarbo.no/ står "Den store Matvaretabellen"
Her finner du næringssammensetningen i de fleste norske matvarene.
Jeg har skrevet dem ut å har dem liggende på kjøkkenet sånn at det er lett å slå opp i.


Bare litt tips

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 14:33   #6
sangjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
sangjenta er på en erverdig vei

Sv: Ny her jeg og trenger virkelig råd

jeg skal følge ketolysekuren.tenkte for eksempel og ha omelett til frokost,står i boka at en omelett kan deles opp og brukes til 2 måltid.

blir nok litt at jeg for eksempel tar kyllinglår kanskje til kvelds,og lager meg kyllingsalat elr lignende til middager,

wok går vel an også?

kjøpte meg ketostix på apoteket i dag,når må jeg begynne med dem ,mange dager etter jeg har begynt?det sto vel slik at når stixen blir rosa så begynner fettforbrenningen?

sangjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: laks og egg Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 14:55   #7
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Ny her jeg og trenger virkelig råd

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

hei sangjenta

blir litt vanskelig når du ikke sier hvilken kostfilosofi du bruker.
Men her er litt som jeg bruker. jeg går på ketolyse.

Til frokost bruker jeg å, steke opp litt kjøttdeig, røre sammen 1-2 egg med en skvett fløte i å slå det over kjøttdeigen, å så røre det sammen slik at det blir en eggerøre. (sparer karboene til senere). Mengden kjøttdeig avhenger av hvor sulten jeg er. Varierer med forskjellige krydder.
Har også begynt å ha i litt grønnsaker. blir litt mer variasjon

1-2 hardkokteegg på ei Lollypopbrødskive med ei skje MCT olje til er også greit.
Anbefaler at du prøver ut et av de brødene du finner her. Kommer godt med og skaper variasjon.

Denne har jeg brukt mye. Husker ikke hvem som skrev den men det var en her på forumet.
”potetsalat (selv om det er blomkål biter i stedet for poteter)

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=potetsalat

Den kan man bruke til nesten alt. Kjempegod og godt med fett.

Jeg bruker en del kjøttdeig også. Bruker å lage opp en mengde kjøttkaker å ha i fryseren. Godt til middag og godt hvis man har lyst noe mellom måltider. Kjøttkaker/karbonader kan man variere mye. Steke opp bacon å ha i biter er kjempegodt. Ellers bruker jeg løk, paprika, forskjellige krydder med mer (godt med ”potetsalat” det også). Gjerne med salat til.
Jeg bruker å kjøpe inn en haug med Findus Gourme Laksestykker når de er på tillbud (godt med ”potetsalat” til). Jeg brukte å spise 2 stk men nå er det nok med et..

Kylling er blitt en vinner hos meg for tiden. Bruker å steke opp en 5-6 stk å dele opp i biter å hive i fryseren.

Min favoritt middag/kvelds for tiden er:
Kapper opp blomkål og brokkoli i skiver å hiver det i stekepannen (rå) med godt med meierismør. Hiver også oppi, varierer med asparges, spinat, sopp og rosenkål.
Og varierer med kylling, kjøttdeig eller laks (har fått smaken på grønn curry på glass, sterkt og godt ).
Når alt er ferdig stekt tar jeg i 3-5 ss fløte eller CF eller rømme. Kjempegodt! (Lar panna stå i et par min.)

Jeg bruker å kjøpe inn mengder av de grønnsakene jeg bruker, dele det opp i biter å ha det i fryseren. Enkelt og greit tilgjenngelig når man ønsker det. 20 sec i microen gjør alt lett å bearbeide

Se på oppskrifter her på forumet. Masse gode tips der. Jeg kan virkelig annbefale Ziggys smørgrøt og vafler. Får ikke helt til de Polar lappene men de blir gode likevel. Flott med en brøderstatning.
Mama Lupes Tortillas (3 karb pr tortilla) er også kjempegod. Bruker dem til bunn på pizza også

http://www.lavkarbo.no/ står "Den store Matvaretabellen"
Her finner du næringssammensetningen i de fleste norske matvarene.
Jeg har skrevet dem ut å har dem liggende på kjøkkenet sånn at det er lett å slå opp i.


Bare litt tips


WOW.. Her fikk JEG en hel masse med kjempegode tips!!

Tuuusen takk Terry!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:25   #8
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her jeg og trenger virkelig råd

Bare artig å kunne hjelpe til litt

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no