Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bukplastikk

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-09, 14:47   #26
silje26
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 23
silje26 er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk

Jeg fikk faktisk 10.000,- avslag, fordi jeg kjenner hun som jobber der.
Andre plasser jeg har vært innom kom den totale prisen på ca 60.000,-
Skal også fettsuge magen, på sidene og bak + oppstamming av muskler.
Når jeg var på den første konsultasjon for litt over 1 år siden syntes jeg også at det var alt for dyrt, men nå har jeg vent meg til tanken og syns ikke det er så verst allikevel

silje26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:00   #27
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Prisliste fra Fornebuklinikken

http://www.fornebuklinikken.no/priser.20893.no.html

Litt gammel liste, men så lenge de ikke har lagt ut nye lister, har nok ikke prisene endret seg mye!

Dette er total pris for inngrepet og absolutt alt annet! Fra første legekonsultasjon til evnt "reklamasjon" innen 3 år!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:10   #28
silje26
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 23
silje26 er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk

Jeg har vært innom flere plasser med de prisene, men når dem nevner hva som må gjøres så kommer totalprisene på nesten 60.000,-
Jeg skal fettsuge 2 andre plasser og det koster også endel.

silje26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:15   #29
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Jeg ble fettsugd både på sidene og bak som en del av den "ferdige pakken" liposkulptur. De gjør alltid det der!
Var hovedgrunnen til at jeg valgte dem, faktisk. Alt står på nett, man får ingen overraskelser når man kommer dit ang. pris etc!

Er ikke ute etter å disse deg, altså. Vil bare ikke at andre skal droppe hele greia fordi de tror det er så dyrt som du sier. Det er ikke det alle steder!

Og hovedpoenget mitt var skattefradraget!

Man kan jo få igjen 28% om man skaffer dokumentasjon!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:19   #30
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg fikk igjen på skatten, nesten 13000,- pga ekstra store sykdomsutgifter.

Fikk kirurgen til å dokumentere inngrepet og at det var medisinsk nødvendig. Så skrev jeg at ventetid i det offentlige var så lang at jeg ikke klarte vente( pga psykiske og fysiske plager) og heller gjorde det privat.

Fikk du igjen altså? Jeg fikk de samme papirene ang. vektoperasjonen, og der er jo ventetiden enda lenger (opptil 4 år) og den operasjonen er I HVERTFALL medisinsk nødvendig. Jeg fikk avslag på skatten, og har anket nå siden mange andre vektopererte har fått penger tilbake. Nå venter jeg på anken, fader så irriterende! Jeg gir meg jo ikke! Men jeg er lei av å vente, søkte i april!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:20   #31
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Men dere som har betalt det selv, søkte dere først om å få det dekket? For man kan jo søke direkte til privatklinikker (ikke alle da) via legen. Jeg venter på svar fra Aleris privatsykehus i Oslo nå, der legen har sendt henvisningen min. Jeg får trolig hele greia dekket, og de er sabla flinke.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:28   #32
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men dere som har betalt det selv, søkte dere først om å få det dekket? For man kan jo søke direkte til privatklinikker (ikke alle da) via legen. Jeg venter på svar fra Aleris privatsykehus i Oslo nå, der legen har sendt henvisningen min. Jeg får trolig hele greia dekket, og de er sabla flinke.

Jeg/legen søkte Rikshospitalet, men jeg hadde for høy BMI til å få det dekket!
Legen på Fornebuklinikken sa at det var typisk det offentlige. De ser bare på BMI.
Jada, jeg har BMI over 30, men er ellers velproporsjoner, så han hadde ingen skrupler med å fjerne den diiiigre magen min.
Hadde ikke han undersøkt meg, ville jeg jo heller ikke ha funnet ut at alle magemusklene mine var ødelagt!

Har stort sett bare hørt bra ting om Aleris!
Problemet er at det ligger på andre siden av byen, og når man skal møte til operasjon kl 0715 er det umulig å vite om man rekker frem i tide i denne overbebilde byen!
Fornebuklinikken er bare noen minutter unna, pluss at jeg likte nettsidene deres best!
Takket være forskudd på arv etter min far, kunne jeg betale selv og fikk heldigvis igjen litt også! Mye pga de ødelagte musklene, tror jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:31   #33
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå venter jeg på anken, fader så irriterende! Jeg gir meg jo ikke! Men jeg er lei av å vente, søkte i april!

Jeg anket en avgjørelse fra Skatteetaten for 2 1/2 år sien, jeg, og har ikke hørt noe enda.
Motsatt situasjon, da. Har alt fått pengene, men de truet med å ta dem tilbake! De mente de hadde utbetalt dem ved en feil fordi de ikke hadde hatt tid til å se på saken før skatteoppgjøret skulle ut!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:47   #34
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg/legen søkte Rikshospitalet, men jeg hadde for høy BMI til å få det dekket!
Legen på Fornebuklinikken sa at det var typisk det offentlige. De ser bare på BMI.
Jada, jeg har BMI over 30, men er ellers velproporsjoner, så han hadde ingen skrupler med å fjerne den diiiigre magen min.
Hadde ikke han undersøkt meg, ville jeg jo heller ikke ha funnet ut at alle magemusklene mine var ødelagt!

Har stort sett bare hørt bra ting om Aleris!
Problemet er at det ligger på andre siden av byen, og når man skal møte til operasjon kl 0715 er det umulig å vite om man rekker frem i tide i denne overbebilde byen!
Fornebuklinikken er bare noen minutter unna, pluss at jeg likte nettsidene deres best!
Takket være forskudd på arv etter min far, kunne jeg betale selv og fikk heldigvis igjen litt også! Mye pga de ødelagte musklene, tror jeg!

Ja, jeg hadde heller dødd enn å søke om operasjon på et offentlig sykehus. Jeg er glad jeg også kunne ta vektoperasjonen min privat, selv om det kostet meg 138.000,- kroner. Men det var verdt hver eneste krone!

Jeg hadde nok også betalt selv for å slippe å reise for langt vekk og for å komme raskere til, men nå har vi for søren ikke råd. Argh. Men jeg får det jo sikkert dekket da, venter på svar. Heldigvis har jeg ei venninne som bor i Oslo, så jeg skal smiske med henne og høre om jeg kan bo hos henne noen dager før og etter operasjonen. Hvis ikke så finner jeg jo en annen løsning, det går jo uansett på et vis. Men det enkleste hadde selvsagt vært Colosseum. OM de hadde hatt en avtale med det offentlige, eller jeg hadde hatt penger.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:48   #35
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg anket en avgjørelse fra Skatteetaten for 2 1/2 år sien, jeg, og har ikke hørt noe enda.
Motsatt situasjon, da. Har alt fått pengene, men de truet med å ta dem tilbake! De mente de hadde utbetalt dem ved en feil fordi de ikke hadde hatt tid til å se på saken før skatteoppgjøret skulle ut!

Hæææ! Fy fader for et system. Heia Norge. :dåne:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:30   #36
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæææ! Fy fader for et system. Heia Norge. :dåne:

Er midt i et arveavgift- styr nå (pga nevnte arv) og de er ikke snaue. Bruke 18 måneder på å regne ut 8% av 100 og i tillegg ikke kunne regne ut at jeg var 19 og broren min 14 år da pappa døde!
Mannen jeg snakket med på telefonen lo godt da jeg sa at jeg forventet at man kunne regne ut såpass, i hvert fall når man jobber i Skatteetaten!!!

Ikke nok med at de bruker laaang tid og sender ut krav siste arbeidsdag før jul, de skal ha pengene innen en måned også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:34   #37
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bukplastikk

ja, nå nærmer datoen seg med stormskritt. har klart å få vond hals og fryser litt her jeg sitter, håper at det ikke slår seg helt ut at jeg ikke kan operere nå. har jo betalt og greier.
jeg betaler 47 000, det er med korsett og strømper. da er det full buk og fettsuging på sidene. skal og fjerne et brokk, men det er det offentlige som betaler.
dyrt ja, men legen regnte med at det kunne ligge opptil 4 kilo på magen, har mye med andre ord, som skal vekk.

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:39   #38
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

ja, nå nærmer datoen seg med stormskritt. har klart å få vond hals og fryser litt her jeg sitter, håper at det ikke slår seg helt ut at jeg ikke kan operere nå. har jo betalt og greier.
jeg betaler 47 000, det er med korsett og strømper. da er det full buk og fettsuging på sidene. skal og fjerne et brokk, men det er det offentlige som betaler.
dyrt ja, men legen regnte med at det kunne ligge opptil 4 kilo på magen, har mye med andre ord, som skal vekk.

Får håpe du ikke blir syk nå, da! *krysser fingrene for deg*

Jeg fjernet 3.7 kg hud og fett bare fra magen!
Det rare er at det ikke syntes på vekta etterpå. Trodde jeg skulle kunne se det sååå tydelig, men veide myyyye mer dagen etter operasjonen enn jeg hadde gjort samme dag. Masse hevelse etc.

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:05   #39
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk

Jeg har også hatt en bukplastikk,betalte selv og fikk vel den billigste prisen som går an egentlig ca 27.000,- ingen fetttsuging men full bukplastikk..er superduper fornøyd og smertene er ikke noe å snakke om.. masse lykke til til dere som skal ha..

__________________



Sist redigert av estorilskreppa : 13-01-09 kl 10:12.
estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:21   #40
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Bukplastikk

Jeg betalte også min operasjon selv - 40 000.- og syns det var dyrt - inntil jeg begynte å tenke og satte det litt i perspektiv.
Det hele dreier seg om prioriteringer! De fleste syns det er dyrt å kjøpe bil, men gjør det allikevel. Og da er gjerne 200-300 000 en sum som brukes, helt ok å ta opp lån på og det til en bil som kommer til å vare et begrenset antall år!
Når det gjelder kroppen - som er en maskin som skal være med oss resten av livet - så er selvfølgelig ca. 50 000 mye penger - men du verden så vel anvendt penger! Og spør du meg en mye bedre investering.
Men det er jo slik med alle investeringer - en skal tåle det økonomisk - og for noen så betyr det at en kanskje må vente litt, til økonomien tillater det.

Jeg kjøpte meg derfor en bukplastikk - fordi jeg fortjener det (som reklamen sier) !

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:23   #41
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

ja, nå nærmer datoen seg med stormskritt. har klart å få vond hals og fryser litt her jeg sitter, håper at det ikke slår seg helt ut at jeg ikke kan operere nå. har jo betalt og greier.

Masse lykke til, Quebec! Skal tenke på deg, det kommer til å gå veldig bra!
Så snart du orker, må du gi oss en rapport! Stor klem til deg.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:37   #42
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Bukplastikk

Lykke til Quebec Får håpe du ikke blir syk nå da. Krysser fingrene!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:35   #43
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Jeg betalte også min operasjon selv - 40 000.- og syns det var dyrt - inntil jeg begynte å tenke og satte det litt i perspektiv.
Det hele dreier seg om prioriteringer! De fleste syns det er dyrt å kjøpe bil, men gjør det allikevel. Og da er gjerne 200-300 000 en sum som brukes, helt ok å ta opp lån på og det til en bil som kommer til å vare et begrenset antall år!
Når det gjelder kroppen - som er en maskin som skal være med oss resten av livet - så er selvfølgelig ca. 50 000 mye penger - men du verden så vel anvendt penger! Og spør du meg en mye bedre investering.
Men det er jo slik med alle investeringer - en skal tåle det økonomisk - og for noen så betyr det at en kanskje må vente litt, til økonomien tillater det.

Jeg kjøpte meg derfor en bukplastikk - fordi jeg fortjener det (som reklamen sier) !

Du har helt rett. Folk tror jo jeg er sinnssyk som brukte 138.000,- kroner på en operasjon (vektoperasjonen), men for meg handlet det om å leve eller dø, og få et nytt liv. Hva er de pengene mot å bli født på ny? Min lille baby hadde ikke engang vært her om jeg ikke hadde blitt operert, jeg var for overvektig til å bli gravid. Nei, jeg hadde betalt det dobbelte om jeg måtte!

Men hadde jeg måttet betale bukplastikken selv, måtte jeg ha ventet i mange år til, for nå skal vi kjøpe hus og vi er ganske skrapa. Så jeg er veldig glad jeg får det dekket (sannsynligvis). For jeg orker ikke å gå rundt med denne magen i 3-4 år til, noe jeg sikkert måtte gjort om jeg hadde betalt selv. Grøss.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 18:26   #44
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg anket en avgjørelse fra Skatteetaten for 2 1/2 år sien, jeg, og har ikke hørt noe enda.
Motsatt situasjon, da. Har alt fått pengene, men de truet med å ta dem tilbake! De mente de hadde utbetalt dem ved en feil fordi de ikke hadde hatt tid til å se på saken før skatteoppgjøret skulle ut!

Mener at saken blir foreldet etter 3 år, eller gjelder dette ikke skatteetaten? La det ligge til etter tra år så er det ikke noe de kan gjøre, om jeg husker rett. Mulig det er ulik lov for det offentlige og det private, men tror neppe det.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 18:32   #45
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk

Lykke til med operasjonen.

Noen som vet om det holder å ha overheng når man sitter, eller er det bare når man står? For å få dekket det av offentlig mener jeg. Og er det anbefalt å ikkefå flere barn etter en slik operasjon? Noen av dere som vet?
Jeg har aldri vært flau over kroppen min sånn ellers, er naturist, men på soverommet med kjæresten er det et stort hinder dette med magen...

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 19:24   #46
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Noen som vet om det holder å ha overheng når man sitter, eller er det bare når man står? For å få dekket det av offentlig mener jeg. Og er det anbefalt å ikke få flere barn etter en slik operasjon? Noen av dere som vet?
Jeg har aldri vært flau over kroppen min sånn ellers, er naturist, men på soverommet med kjæresten er det et stort hinder dette med magen...

Du må ha et godt heng når du står! Hvor mye, varierer fra sted til sted, tror jeg!

http://www.fornebuklinikken.no/index.php?id=375611

(Den nederste kunne vært meg, selv om jeg hadde mer heng)

For å få det dekket må du også helst ha store fysiske og helst også psykiske plager med overflødig hud.
Den huden som blir igjen etter operasjonen er ikke ødelagt og vil trekke seg sammen igjen etter et eventuelt svangerskap, selv om man anbefaler å vente til man er ferig med å få barn. Dette seff for beste mulig resultat!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 21:20   #47
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Jeg tror (det virker hvertfall sånn) at vi vektopererte er i en særstilling når det gjelder bukplastikk og andre plastiske operasjoner. Jeg kjenner etterhvert dusinvis av folk som har vært gjennom disse operasjonene og mange av dem har overhodet ikke hatt særlig heng eller store fysiske plager med henget, bare en god del løshud, slik som meg. Alle har fått det dekket, uten unntak. Mens ikke-vektopererte jeg kjenner som også har søkt om bukplastikk med samme mage-utseende, har ikke fått det gjennom.
Håper virkelig jeg får det gjennom, men med min flaks er jeg den første som får avslag.

Nå fikk jeg mail fra Aleris i dag om at de trenger nye bilder, UTEN truse. Jeg hadde jo tatt bilder med truse, men den var trukket såpass langt ned at det ikke hadde noe å si for utseendet på magen. Jaja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 21:22   #48
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Fant et bilde av en mage på www.bukplastikk.com som ser ganske lik ut som min:

http://bukplastikk.com/foerogetterbi...ge_front_S.jpg

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 22:34   #49
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror (det virker hvertfall sånn) at vi vektopererte er i en særstilling når det gjelder bukplastikk og andre plastiske operasjoner. Jeg kjenner etterhvert dusinvis av folk som har vært gjennom disse operasjonene og mange av dem har overhodet ikke hatt særlig heng eller store fysiske plager med henget, bare en god del løshud, slik som meg. Alle har fått det dekket, uten unntak. Mens ikke-vektopererte jeg kjenner som også har søkt om bukplastikk med samme mage-utseende, har ikke fått det gjennom.
Håper virkelig jeg får det gjennom, men med min flaks er jeg den første som får avslag.

Nå fikk jeg mail fra Aleris i dag om at de trenger nye bilder, UTEN truse. Jeg hadde jo tatt bilder med truse, men den var trukket såpass langt ned at det ikke hadde noe å si for utseendet på magen. Jaja.

Har på følelsen av at fjerning av løshud sees på som en del av GBP i dag. Alle jeg kjenner snakker ikke om hvis de får operasjon, men når.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 23:33   #50
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Ja, samme her. Så jeg tror som sagt vi stiller i særklasse. Klart, med et så stort vekttap som de fleste GBP-ere har hatt, så ser jo ofte magen ut som et helvete etterpå, selv om henget ikke nødvendigvis dekker det unevnelige. Ikke alle er disponert for heng, tror jeg. Henget mitt er mer over navlen, som på bildet over. Men det hemmer meg jo endel allikevel, for jeg må jo gå med bukser i 1-2 størrelser større enn jeg egentlig skal ha, og når jeg setter meg ned strammer det ubehagelig til. Jeg har DEIG på magen. Så jeg dør jo litt om jeg ikke får innvilget bukplastikken.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar

Emneord
bukplastikk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bukplastikk Princez Ketolysekuren 1 29-04-08 23:06
Bukplastikk? teejay Fysisk og mental helse 32 14-01-08 19:41
Bukplastikk? stinasol Spørsmål og svar 71 08-04-07 15:21
Informasjon om bukplastikk Nattkvinnen Spørsmål og svar 2 07-02-07 21:44
Bukplastikk på tirsdag pandalakris Generell diskusjon 13 09-02-05 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no