Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kutte ut shampoo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 00:00   #51
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Blir spennende å se hva som skjer etterhvert, nellie. =))

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 08:07   #52
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

jeg har alltid slitt med hår som blir veldig fort fett og etter graviditeten har det blitt sånn litt for tjukt. så trodde det kom til å bli sykt fett.. men det renses jo, på en måte. må si jeg savner følelsen av nyvasket/shampoonert hår da men det er overkommelig

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:48   #53
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Eg vaska som sagt håret mitt med dermica sin balsam frå apoteket på torsdag (då eg vart frelst og kasta ALT av shampoo og balsam i søpla) og det er framleis "tørt" og fint Med "tørt" meiner eg at det ikkje er tungt og litt feitt i hovudbotnen som det normalt er etter to dagar. Særskild med tanke på at eg har svetta godt dei ssite dagane pga pakking og slik...!

Eg er særdeles nøgd!

Einaste eg kjenner er annaleis utanom at det ikkje er feitt og tungt, er at eg klør litt i hovudbotnen... Men frå det eg har lest er dette normalt i oppstarten, og det er langtifrå plagsomt

Jippiiii!

Eg gjorde det på dette viset: Tok ein god dæsj balsam og gnei inn i alt håret og godt i hovudbotnen. Skola godt ut! (Dermica-balsamen var ikkje så glatt som andre balsamar, så det tek nok ei stund før eg venner meg til den!) Då håret framleis var dryppande vått, knepte eg i litt jojobaolje til slutt, og tørka deretter håret som vanleg. Funka ypparleg! Men framover skal eg vaska med bakepulver, ha balsam i tuppane (blanda med jojoba). Herlig!

Lukke til nellie og Licota og andre (som eg ikkje hugsar namnet på i farten) som òg droppar shampooen! Trur det er håret vel unt å ikkje ha kjemikalier i det

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 15:19   #54
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Jeg føler jeg er litt dratt mot ideen her, i hvert fall når jeg har fått klipt av siste rester av det håret som ble avfarget to ganger, og i mellomtiden proteinkurer jeg håret til kuene kommer hjem!
Men! Jeg lurer på et par ting, om noen av dere vet. Jeg går jo normalt til frisøren for å bleke etterveksten to tre ganger i året, og det må jo vaskes ut, er det stress? Å liksom måtte begynner fofra de gangene etterveksten taes. Og jeg er helt avhengig av dust it-pudder, er dette helt uforenlig med no-poo? Klarer ikke finne ut om den er godkjent ...
Jeg må uansett vente til jeg har brukt opp mine rådyre Redken extreme-produkter, men en tanke, forsåvidt, ettersom jeg får lett fett hår, og ikke minst har mista mye hår.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 18:34   #55
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg føler jeg er litt dratt mot ideen her, i hvert fall når jeg har fått klipt av siste rester av det håret som ble avfarget to ganger, og i mellomtiden proteinkurer jeg håret til kuene kommer hjem!
Men! Jeg lurer på et par ting, om noen av dere vet. Jeg går jo normalt til frisøren for å bleke etterveksten to tre ganger i året, og det må jo vaskes ut, er det stress? Å liksom måtte begynner fofra de gangene etterveksten taes. Og jeg er helt avhengig av dust it-pudder, er dette helt uforenlig med no-poo? Klarer ikke finne ut om den er godkjent ...
Jeg må uansett vente til jeg har brukt opp mine rådyre Redken extreme-produkter, men en tanke, forsåvidt, ettersom jeg får lett fett hår, og ikke minst har mista mye hår.

Jeg vil tro at det ikke er noe stress siden det er såpass sjeldent som 2-3 ganger i året. Men likevel er det jo ikke akkurat sunt, og du som har så tynt og fint hår burde vel etter min mening (!) ikke bleke håret i det hele tatt?

Uansett, håret blir jo ikke satt helt tilbake til skrætsj av en sjamponering en sjelden gang heller, men det er det daglige som er uheldig.

Osis Dust-it, om det er den du har, er godkjent jamfør balsammetoden i alle fall.



I dag vasket jeg håret med balsammetoden. Jeg kjøpte neutral balsam i går, og har ikke vasket håret med sjampo siden mandag morgen. Men jeg liker å dusje hver dag, men vasker ikke håret hver dag lenger. En gjennomskyllning med vann funker faktisk veldig bra! Men nå var det godt å vaske det "skikkelig", siden jeg har svetta en del denne uka. Håret kjennes fluffy og fint ut nå, men ikke helt tørt enda.


Sist redigert av Licota : 14-08-10 kl 18:51.
Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:29   #56
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte ut shampoo

På shampoen min står det "sulfate-free" (Tigi bed head superstar)
Jeg finner ikke silikon i innholdsfortegnelsen, betyr det at den er ok da?

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:36   #57
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Men likevel er det jo ikke akkurat sunt, og du som har så tynt og fint hår burde vel etter min mening (!) ikke bleke håret i det hele tatt?

Fingrene i ørene "lalalalalala" .
Neida, jeg ser den. Men håret mitt tar bleking veldig bra, for det er, tross alt, veldig sterkt, og det er relativt lyst i utgangspunktet, så frisøren min sier det i hvert fall er en takknemlig jobb .
Kanskje jeg en eller annen gang vil nøye meg med å være mellomblond, men det er joggu meg stas å være platina! Selvfølgelig har du rett, men jeg merker at jeg fint klarer å la forfengeligheten styre .

Sitat:

Osis Dust-it, om det er den du har, er godkjent jamfør balsammetoden i alle fall.

Hurra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:14   #58
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

På shampoen min står det "sulfate-free" (Tigi bed head superstar)
Jeg finner ikke silikon i innholdsfortegnelsen, betyr det at den er ok da?

Søkte på lockig.se og den er ok

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:17   #59
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut shampoo

Jeg forsøkte meg på "balsammetoden" i fjor en gang. Det gikk greit noen måneder og jeg ble kvitt den evige kløingen i hodebunnen, men etter en stund ble dessverre håret veldig fett og rart bak på hodet. Det endte med at jeg ga opp, og nå bruker jeg en økologisk sjampo fra Green People, uten SLS, silikon og parabener.

Er fremdeles skeptisk til å påføre kroppen rare stoffer, så jeg leter stadig etter alternative, "naturlige" løsninger... Har funnet noe som heter Fitjar Såpekokeri, som lager naturlige sjampoer, såper og hudoljer. Blant annet sjampo basert på bjørk (!). Noen som har erfaringer med disse?


Selv er jeg nok nødt til å bruke en eller annen form for sjampo, for å få vasket ut stylingprodukter, som jeg her heelt avhengig av. Har langt og ganske slett, kjedelig hår. Tuppene er slitte og frizzy, og på toppen av hodet er det masse flyvende, irriterende småhår som henger ned i ansiktet (*grøss* ) hvis de ikke holdes i sjakk av hårgele/hårskum/hårspray. Av samme grunn grer jeg meg forøvrig ikke. Løser bare opp de verste flokene med hendene.


Det skal ikke være lett...

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 13:02   #60
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Nå har jeg ni-lest på lockig.se og sjekket alle hårproduktene i badeskapet. Måtte kvitte meg med endel av dem, men de dyreste var heldigvis godkjent I går kveld vasket jeg håret med shampo for siste gang (i alle fall på en stund) og skal nå bare bruke balsam. SPENT på hvordan det kommer til å gå

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:05   #61
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Når du skriver bakepulver, så mener du natron vel?

Luksustips til skyllevann: Klipp av noen grener einer og la trekke i vann en halv times tid. Ha i litt kaldt vann og dypp hodet - øs over hodebunnen.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

ja, baking soda er vel ikke bakepulver, men natron?

jeg har prøvd i et par dager og det virker som at hodebunnen har funnet litt rytme allerede vet ikke om jeg skal fortsette, men er jo litt spennende da

men hva med hvis man skal til frisør og farge håret? holder det å skylle ut fargen med vann?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hm. Han Ystenes virker litt forvirra her synes jeg. Nellie har rett. Baking soda eller sodium bicarbonate er det samme som natron (NaHCO3). Baking powder er bakepulver.

Forskjellen er at baking powder/bakepulver inneholder natron, men i tillegg fosfater og stivelse. Det er en ferdig blanding som danner en reaksjon når det tilsettes røre/deig og får bakverket til å heve. Natron alene kan ikke brukes i bakverk med mindre det er noe surt i deigen, som f eks kulturmelk eller rømme.

Det er jo heller ikke sånn at baking soda er oversatt til natron ... Det heter det fordi det er en komponent i mineralet natron. Mens på engelsk er det en annen del av det samme mineralet som er blitt hetende natron (det vi kaller krystallsoda på norsk).


http://no.wikipedia.org/wiki/Natron


http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_bicarbonate

Her er det som er relevant for denne tråden:

det var det over jeg tenkte på med den gang: engelske baking soda er nærmest natronen i sammensetningen mens baking powder er mer lik bakepulver. Det er også slikt at det er reaksjonen til natron som fjerner såperester og ev. stilings rester mens edikken da nøytraliserer rester av natron. Så i utgangspunktet siden bakepulver inneholder begge deler nøytraliserer/reagerer den med seg selv i vann, og det er egntlig ikke behov foreddik,men den er god for håret mange ganger for den gjør håret mykere. OM jeg klarer å huske kemitimen rett

Uansett så er det en god ide med natron/bakepulver hårvask!

Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:55   #62
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Nå har jeg gått en uke uten shampoo. Hurra! Håret mitt oppfører seg litt rart, dog. Jeg har bare vasket det med rennende vann i 3 dager nå, og man skulle tro at jeg har hatt hårskum i håret mitt! Det striper seg litt, har volum og er ganske lett å forme. Merkelige saker. Jeg klør heldigvis ikke i hodebunnen, og det er bra. Ikke lukter det noe av håret mitt heller, ifølge kjæresten. Bare litt hodebunn, og det er jo naturlig. Men ikke vond lukt, i alle fall. Slenger ved et par webcambilder:





Det kunne ha vært myyye verre om jeg ikke vasket det i rennende vann hver dag!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:25   #63
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

tror jeg gir meg jeg. savner følelsen av nyvasket hår. Hater å gå rundt og ha hår som føles fett.
Burde vel ha prøvd litt lenger enn en uke på å se forandringer, men ingen forandringer hittill. Ikke noe mer krøller eller noe sånt.
Bare føles fett. Men ser ikke så fett ut da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:54   #64
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

tror jeg gir meg jeg. savner følelsen av nyvasket hår. Hater å gå rundt og ha hår som føles fett.
Burde vel ha prøvd litt lenger enn en uke på å se forandringer, men ingen forandringer hittill. Ikke noe mer krøller eller noe sånt.
Bare føles fett. Men ser ikke så fett ut da.

Ser at du har "vasket" håret med bakepulver. Har ikke prøvd dette selv, men jeg har prøvd balsam-metoden og etter at jeg har "vasket" håret med balsam både føles det og ser nyvasket ut Anbefales!!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:55   #65
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Ser at du har "vasket" håret med bakepulver. Har ikke prøvd dette selv, men jeg har prøvd balsam-metoden og etter at jeg har "vasket" håret med balsam både føles det og ser nyvasket ut Anbefales!!

Har hatt balsam i tuppene skal man ha det i hele håret?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 15:03   #66
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har hatt balsam i tuppene skal man ha det i hele håret?

Det er noe som kalles balsam-metoden, der en vasker håret med balsam. Det er viktig å bruke en "godkjent" balsam. Gå inn på forumet på lockig.se og les der. Jeg bruker balsamen fra Änglamark og er veldig fornøyd

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 15:52   #67
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Med balsammetoden skal balsamen brukes i hodebunnen og masseres godt ved hårrøttene. Man bruker litt mer enn man ville gjort med sjampo, og det er viktig at man kjenner at alt av hodebunn/hårrøtter er dekket med balsam. Også lar man det sitte litt mens man gjør andre ting, også skyller man ut. Håret blir akkurat som nyvasket som med sjampo.

Edit: Jeg bruker neutral balsam kjøpt på ica.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 01:37   #68
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte ut shampoo

Jeg har latt meg inspirere av denne tråden og lockig.se og vasket håret med en "siste" sjampo på tirsdag, fulgte på med balsamen jeg hadde kjøpt til "vaske"-balsam (Dermica, både sjampo og balsam). Jeg tok ganske mye balsam helt ned i hodebunnen, og laget meg en god blanding av Body-Shop sin banan-balsam, en god teskje honning, et par teskjeer cocosa og en lite klatt glidemiddel(!) Dette fikk sitte i håret et par minutter før jeg skylte ut alt sammen og hadde i litt glidemiddel i vått hår.

Resultatet var utrolig! Jeg har langt, tykt hår med krøller og det er *host* ett år siden jeg var hos frisøren og klipte meg. De slitte tuppene samlet seg i fine krøller og korketrekkere og håret "falt" mye bedre. Utgangspunktet er utrolig tørt hår med krøller som var veldig stivt og uhåndterlig før. Flaksete og lett rett etter vask og tungt og ekkelt når det ble for fett etter noen dager. Nå er det mykere og lettere og føles helt rent i hodebunnen. Siden håret mitt er så tørt tok jeg sjansen på å ha i ekstra fett i tillegg til honning og glidemiddel som skal være fuktgivende - og så er det litt kult med glidemiddel brukt på andre måter, hvem skulle tro den er bra for håret lissom?? Men nå har jeg alltid lett med lys og lykte etter sjampo og balsam som ikke gir VOLUM, for DET har jeg fra før

Gjentok prosedyren i dag med bare vaskebalsam og den andre balsam-blandingen og det blir morsomt å se hvordan det vil te seg de neste dagene. Jeg bruker ikke noe styling, bare børster igjennom håret med vann hver morgen for å samle krøllene. Er plaget med kløe i hodebunnen og er spent på om den forsvinner også.

Akkurat nå dufter håret banan/honning/kokos, ikke helt ubehagelig

Dette er spennende!!!

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:41   #69
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Oi, glidemiddel, faktisk ! Hohoho. Veldig inspirerende å lese! Jeg vurderer også etterhvert å lage meg hårkur av kokosolje, skal visst være veldig bra for håret. På denne siden er det noen gode tips, særlig dette er jo litt interessant for meg som vil ha langt hår i går:

Sitat:

Add essential oils to enhance the coconut oil treatment. A couple of drops of rosemary, neem, tea tree, or cedarwood essential oil added to the treatment will help fight dandruff and encourage hair growth.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 17:39   #70
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Hehe, veldig viktig at glidemiddelet er vannbasert da. Men ja, det funker visst! Jeg har ikke prøvd enda, men har vurdert det for mine slitte og flisete tupper.

Jeg hadde kløende hodebunn i en ukes tid, men ikke intens kløe. Også ga det seg, rett og slett.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 08:18   #71
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Kutte ut shampoo

Dette var spennande å prøve. Vil vere deilig å bli fri frå shampoo og balsam dersom det funkar på lang sikt!

Eg vaska med bakepulver og skylte m eplesidereddik (m nokre dråpar lavendelolje i fordi lavendel er noko av det beste i heile verda) og er forbausa over at håret kjennes like reint ut som vanleg. Eg hadde liksom trudd det skulle bli litt "rart". Det blei ikkje umogleg å kamme gjennom heller sjølv om eg ikkje hadde eit tonn balsam i - slik det normalt ville blitt etter shampoovask. (Ein ondsinna konspirasjon frå shampooprodusentane for å få oss til å kjøpe meir produkt! Hah! I'm on to them now!)

Men du store min, eg var ikkje førebudd på at det skulle svi slik da eg hadde i bakepulverløysninga Eg brukte to spiseskjeier til to koppar vatn jfr basisoppskrift på instructables.com som Licota linka i 1. post. Men det er kanskje logisk at det skal kjennes litt når alt grumset oppe i hovudbotnen løyser seg opp på 1-2-3, det er jo ei basisk løysning trass alt?

Har ingen større kløe i dag enn det eg vanlegvis har, vi får sjå korleis det utviklar seg. Så langt alt vel i kråkereiret mitt.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 15:09   #72
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Hvordan går det her da??
Skal følge med på denne tråden Skal ikke se bort ifra at jeg skal prøve å!

Jeg sliter med psoriasis i hodebunn og d er ikke mye som hjelper utenom lav karbo Wii..
Noen her som har det? Som har brukt noe av dette?

Gleder meg til vidre oppdateringer..

Hilsen Meg

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 15:43   #73
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Nå er det 2 uker siden jeg starta på balsam metoden og trives veldig godt med det! Har vasket håret med sjampo en gang, men det var etter en hårfarging, så måtte nesten bruke sjampo... Syns håret blir litt tyngre, men samtidig har det mer volum og jeg har fått mer fall Syns håret blir like fort fett som da jeg vasket med sjampo, men det tar vel litt lenger tid før hodebunnen har normalisert seg... Kommer uansett til å fortsette
Klør også mindre etter jeg kutta ut sjampo

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 23:46   #74
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Kutte ut shampoo

Har hørt at noen tror at håret etterhvert ikke blir fett dersom de slutter med shampo. Det er bare tull. Dersom du slutter å vaske håret, vil du etterhvert få veldig fett hår.

Denne affæren med bakepulver og eplecidereddik (?) har jeg aldri hørt om, men spennende. Hold oss oppdatert

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 08:43   #75
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Har hørt at noen tror at håret etterhvert ikke blir fett dersom de slutter med shampo. Det er bare tull. Dersom du slutter å vaske håret, vil du etterhvert få veldig fett hår.

Hvor har du det fra?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
hår, no-poo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MÅ man kutte fettet? Bee Vedlikeholdsdietten 20 21-12-11 09:36
Kutte kalorier sterk Lavkarbo generelt 10 21-07-10 10:55
Kutte ut melkeprodukter? Rebecca_Malin Lavkarbo generelt 6 03-04-10 01:05
Hva bør jeg kutte ut? Romle Ketolysekuren 9 15-02-08 09:24
Må eg kutte aerobic no då? Konkelimonke Spørsmål og svar 7 26-01-07 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no