Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ett år med lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-12-09, 03:04   #1
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ett år med lavkarbo

Om en uke (5. januar) har vår familie levd lavkarbo i nøyaktig ett år. En ting er at både jeg og madamen har gått fra å være over grensen til fedme til å bli slanke igjen. Er selvfølgelig svært lykkelige for det isolert sett. Men det viktigste er hva lavkarbolivet gjør med den mentale og fysiske helsen, og livsgleden generelt. Jeg har merket meg at stadig flere på forumet lurer på når og hvordan de kan starte å spise "normalt" igjen, eller hvordan de best kan planlegge for utskeielser. Andre lurer på hvordan de kan fortsette å gi øvrig familie "normal" mat samtidig som de selv slanker seg. Jeg vil også driste meg til å påstå at langt flere spør om oppskrifter på diverse erstatninger for usunne karbohydrater, heller enn gode oppskrifter på GOD mat. Hvorfor er det slik? Innebærer lavkarbolivet noen form for forsakelse, mindre matglede, fravær av "kos" eller helsefare? Svaret er et soleklart nei til alt dette. Tvert i mot. Det handler bare om kunnskap. Lavkarbo er sunt, det er godt, og det åpner for mye mer spennende mat enn etter min mening et dødstrist lavkalorikosthold. Noen som har smakt bearnaise med frisk estragon, fløte og meierismør side om side med en (sukker)posevariant med margarin og skummet melk? Jeg vet i hvert fall hva jeg velger.

I vår familie spiser vi altså lavkarbo, både store og små. Vi teller ikke lenger karbohydratene, men ved å fjerne kanskje 10-15 matvarer fra den anbefalte norske handlelisten, i tillegg til alt av halvfabrikata, begrenser karboinntaket seg ned mot et ketogent nivå helt av seg selv. Mer skal det ikke til. Vennene til barna våre sier de ikke får bedre mat noe annet sted, Vi praktiserer åpent hus, og har daglig besøk av haugevis av "kresne" ungdomsskoleelever som langer innpå sunn og deilig lavkarbomat.

Så her har jeg laget en liten (men på ingen måte utfyllende) 10-punktsliste over hva lavkarbolivet har gitt oss:

1. Normal og stabil vekt
2. Kraftig forbedrede blodverdier og andre måleparametre for god helse
3. Ufattelig mye mer energi og overskudd
4. Mine Menieresanfall (øresykdom/øresus/svimmelhet) har forsvunnet helt
5. Snorkingen er historie (sammen med andre kroppslyder)
6. Madamen har blitt tilnærmet 100% frisk fra Fibromyalgi
7. Sexlivet...
8. Bedre selvfølelse, mer utadvendte og sosiale
9. Barna gjør det enda bedre på trening (8-10 timer per uke) og på skolen
10. Tro det eller ei, men et mye lavere matbudsjett enn før, og det til tross for at vi lager alt fra bunn av med rene råvarer

Dette var bare noe av uendelig mange fordeler ved lavkarbo. Ville bare dele dette med nye medlemmer. Og glem alt dere har hørt om å ta pause etter 6 måneder, opptrapping, og annet tullprat. Pause fra hva? Opptrapping TIL hva? Dette er kostholdet vi er skapt for å spise. Av de tre næringsstoffene kan vi ikke leve uten fett og proteiner, men mennesket kan (og har) levd fra vugge til grav uten karbohydrater. For egen del gikk jeg ned 27 kilo på 6 måneder, for deretter å holde meg helt stabil på normalvekt i ytterligere 6 måneder, uten å forandre på noe som helst når målet var nådd. Sjefen i huset har tilsvarende resultater. Barna var slanke i utgangspunktet, og har ikke forandret seg i det hele tatt. Og slik har vi definitivt tenkt å fortsette.

Så lykke til, alle 2010-startere. Dette er til de grader verdt å bruke tid på å sette seg inn i!


Sist redigert av Chunky : 03-01-10 kl 01:24.
  Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 10:06   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Hyggelig å høre fra deg igjen, Chunky! Og for et nydelig og inspirerende innlegg!
Jeg roper høyt og klart ''Ja'' på alle punkter!

Godt nytt år!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 11:26   #3
A-p-o-c
Medlem
 
A-p-o-c sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 65
A-p-o-c er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Så flott og inspirerende innlegg! Gratulerer så masse også med alt det dere har fått til, du/dere har jo vært kjempeflinke!

A-p-o-c er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse nå i starten... Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 11:52   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ett år med lavkarbo

Herlig innlegg!!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 12:49   #5
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Ett år med lavkarbo

Herlig Ønsker dere et godt nyttår!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 13:08   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Innspirerende og nyttig innlegg.

Takk

Godt nytt år!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 13:16   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

G0d nytt lavkarb0år Chunky!

Jeg er egentlig enig i alt du sier, men jeg synes faktisk det er greit å ha en 0ppskrift på lavkarb0kake, pizza 0sv. i bakhånd. Dette er mat jeg spiser sjeldnere enn en gang i måneden. Eller synes det faktisk er mange g0de 0ppskrifter på g0d mat her. 0stelasagnen er g0d, det er j0 ikke lasagne 0g heller ikke i mine øyne er erstatning f0r lasagne, men en knakende g0d gryterett!
0g er det galt med knekkebrød av kli 0g linfrø? Det er j0 ikke en erstaning f0r meg, men n0e jeg kan legge 0sten på f0r mindre klin når jeg k0ser meg med vin 0g 0st. Ikke n0e kan erstatt saltkjeks

Ellers baker jeg ikke lavkarb0brød, hele p0enget er j0 å spise rent kjøtt, fett 0g grønnsaker. 0g jeg er ingen brødspiser, jeg har skeiet ut i hele jula 0g har ikke spist n0e brød, f0r det liker jeg ikke..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:11   #8
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger! Jeg er selvfølgelig 100% enig med Imse i at det er massevis av gode oppskrifter på god og naturlig mat på forumet. Vi henter mye inspirasjon og nydelige oppskrifter fra denne utømmelige kilden. Oppskriften til lasagne fikk jeg f.eks. av photo - og det er en rett vi har brukt ofte, og i mange varianter. Til 40-årsdagen min la madamen seg virkelig i selen, og stod i to hele dager og laget mengder med lavkarbokaker og godis til selskapet, det aller meste hentet herfra. Det var nesten litt rørende at hun hadde brukt timesvis på å tråle blogger etter oppskrifter, og hun fikk virkelig vist gjestene hva som er mulig. Bloggen til Dreamy (http://lenabeatrice.net) kan også anbefales for inspirasjon.

Jeg ville bare fremheve det positive og enkle med lavkarbo siden mange tror det er trist og tungvint. Det handler mest om en mental endring til hva som er normalt. I det siste har jeg derfor lagt meg til et sånt spørsmålstegnuttrykk (saueblikk) og spiller litt dum når noen spør om jeg har begynt å spise vanlig igjen. Svarer at ja, vi spiser helt vanlig og helt normalt. Det kalles forresten lavkarbo, og kan anbefales på det varmeste

  Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:43   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Knallbra!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 15:03   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Veldig fin lesning! God inspirasjon for året som kommer.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 15:05   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

SUPERT INNLEGG

Dette var akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv. Jeg ser heller ikke på lavkarbo kosthold som en diett eller slankekur. Det er rett og slett bare en måte å spise på. Jeg er så lei av alle som spør meg om "dietten" min, for det er jo ikke en "diett", bare et normalt kosthold hvor enkelte ting er utelatt. Prøver å forklare at det blir det samme med mennesker som har matallergi/intoleranse, det er enkelte ting man utelater fra kostholdet, og værre er det ikke.

Igjen, supert innlegg. Tror jeg skal printe det ut og vise det til enkelte venner etc. Hi, hi

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 15:08   #12
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Supert, takk for inspirerende innlegg!
Så fint at hele familien er med på å spise lavkarbo, det gjør det hele endel enklere.
Jeg har to kresne tenåringer og en mann som heller ikke vil "omvendes". Men håper å få de med på laget i 2010

Lykke til videre, og Godt Nyttår

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 15:16   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ett år med lavkarbo

For mange som spiser "vanlig" - dvs brødmat og poteter osv er jo det vi driver med en diett - så det er ikke så rart at de kaller det for det heller. Til å begynne med gjorde også jeg det. Jeg tenkte også til å begynne med at jeg etterhvert kunne vende tilbake til poteter og pasta - men i mye mindre mengder selvfølgelig. Men nå - etter over et år på ketolyse begynner jeg å innse at det faktisk er mulig å leve permanent lavkarbo. Ikke ketogent - det blir for strikst resten av livet (altså max 15 karber til dagen). For meg altså ! Helt sikkert noen som velger å leve ketogent og ikke har problemer med det.
For meg har det altså tatt lang tid å venne seg til tanken på å leve lavkarbo - men nå gleder jeg meg til jeg er ferdig på ketolyse (altså ferdigslanket) slik at jeg kan gå over til lavkarbo. Da kan jeg spise litt mer matvarer enn nå og hver matvare jeg kan plusse på lista mi over "lovlige" ting å spise er gøy!

Jeg tror også at det å endre livsstil i matveien krever mye mentalt - det tar nok litt tid å forsone seg 100% med at kostholdet er og skal forbli "annderledes" i forhold til slik vi spiste tidligere.

Så jeg forstår de som kaller det en diett - og dem som lurer på når jeg er ferdig. Mange må nok prøve selv og få kjenne selv på kroppen hvilke fordeler et lavkarbokosthold har før de blir overbevist at det går an å leve permanent slik.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>


Sist redigert av Jabba : 31-12-09 kl 20:49.
Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 15:59   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Om folk henviser til kostholdet ditt som diett, så kan du bare brife med litt latin. Diett kommer av dieta som betyr livsstil

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 17:17   #15
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Fantastisk innlegg! Jeg prøver å omvende familien, men har ikke helt nådd frem hos alle enda.

Moren min vil gå ned i vekt og rømme er noe av det beste hun vet og ser all den gode maten jeg lager og fortsatt går ned i vekt. Prøver også å fortelle henne at det er sunt, men det er hun dessverre ikke like interessert i... Hun skal begynne på lavkarbo veldig snart.

Lillebroren min (15 år) har forlengst skjønt at dette er sunt og synes at jeg lager så utrolig god mat. Hovedgrunnen til at jeg vil at han skal spise lavkarbo er at han har ADHD, men han synes at han trenger å gå ned i vekt. Det vil ikke jeg høre noe om, for han vokser som bare det!

Faren min derimot... "Han er slank og sunn, så han trenger ikke å spise lavkarbo". Han er sånn type som mener det er en direkte sammenheng mellom overvekt og usunnhet og at slank = sunn. Det var vanskelig for ham å skjønne at det ikke var noe galt med blodprøvene mine når BMI'en min var 45. Meeen han er på gli. I går sa han: "Jeg må lese litt mer om dette her før jeg bestemmer meg"! Vel "bedre uten brød" ligger i stua, så det er bare å lese.

Tror jeg må vise dem dette innlegget!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 14:53   #16
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Ett år med lavkarbo

Kjempe flott innlegg.

Her i huset er det kunn eldstemann på snart 19, som ikke vil spise lavkarbo.
Han spiser vanlig brødmat på jobb, og middag som vi lager. Da får han ris i tillegg.

Men så har vi han på snart 17, han syntes dette er super god mat. Han er også ivrig på å være med på å lag mat. Det er super bra, for skal jo ikke bo hjemme resten av livet, så da er det jo bra han vet hvordan han skal spise.

Jeg lager også veldig lite erstatninger av alle slag, men brød syntes jeg det er kjekt å ha i frysern.
Baker som regel 2 brød som skjæres opp i skiver, og de kan vare i 2-3 mnd. Synes det er kjekt å ha om man skal på overnatting, er ikke alle som synes det er kjekt at man "mauler" pålegg.
Men det kan gå uker uten at vi spiser brød. Vi bruker dette bare i nødsituasjoner.

Den dummeste kommentaren jeg vet er:
Holder du på med de lavkarbo greiene enda, det går jo ikke an å leve sånn resten av livet. Det er jo så ensformig.

Vi må vel regne med noen kommentarer så lenge det er uvitenhet blandt folk. Det er synde, og til tider slitsomt og skulle forsvare sine egene valg.

Når noen sier, du må jo spise poteter spørr jeg bare til bake:
Om du tar en stor bunt blomkål og brokkoli, eller en potet og litt grønnsaker. Hva har mest mineraler og vitaminer? Da har de skjelden et godt argument.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 16:58   #17
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Ett år med lavkarbo

Veldig bra innlegg!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 22:54   #18
Reba
Juniormedlem
 
Reba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Midt på
Alder: 45
Innlegg: 14
Reba er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Kjempeinspirerende å lese!

Gleder meg til dette faktisk har blitt en livsstil! *fersking enda*

Reba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 23:48   #19
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Dette var til stor inspirasjon.
Selv starter jeg igjen for fullt på mandag. Har spist litt ekstra karboer nå i jula, men ønsker å gå over til ren lavkarbo nå på nyåret.
Har hatt problem med ikke å gå ned, men nå skal jeg jobbe skikkelig med det, og teste ut og finne ut hva som skal til for at vekta skal gå ned.

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:13   #20
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om folk henviser til kostholdet ditt som diett, så kan du bare brife med litt latin. Diett kommer av dieta som betyr livsstil

Aha, man lærer litt nytt hver dag Gjett om jeg skal bruke den. Takk skal du ha !!!! lol

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:30   #21
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Oj - her var det veldig mange hyggelige tilbakemeldinger. Vil bare si til de som måtte ha dårlig samvittighet etter jula at vi også har skeiet ut. Dette er ingen religion. Barna har fått kaker og julestrømpe med vanlig godteri, og jeg har spist 2 hele Ben and Jerry iskrem m.m.

Det som betyr noe er selvsalgt hvordan man lever i hverdagen. Stress er antageligvis den viktigste showstopperen for vektreduksjon, og dårlig samvittighet burde nesten hatt en egen skala på vekta. Det finnes faktisk en veldig god vitenskapelig forklaring til hvorfor det er slik, men jeg har bestemt meg for å styre klar av lange, og for de fleste, uforståelige biologidiskusjoner i 2010. Ble nok av dem i fjor Men mitt beste råd er i hvert fall å forsøke å stresse ned. Om det tar 3 eller 20 måneder å nå idealvekten, so be it. Livet skal tross alt leves hver eneste dag i mellomtiden. Og lavkarbolivet er i hvert fall ernæringsmessig bedre enn alle andre alternativer, med god margin.

Så finn frem til en god innvandrebutikk med grønnsaker, en rimelig halalslakter, og en god gammeldags fiskehandler, så blir 2010 et sunt og godt år med en ny verden hva angår helse og matglede.


Sist redigert av Chunky : 03-01-10 kl 02:05.
  Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:49   #22
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Flott innlegg! Du traff spikeren på hodet!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 01:37   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Oj - her var det veldig mange hyggelige tilbakemeldinger. Vil bare si til de som måtte ha dårlig samvittighet etter jula at vi også har skeiet ut. Dette er ingen religion. Barna har fått kaker og julestrømpe med vanlig godteri, og jeg har spist 2 hele Ben and Jerry iskrem m.m.

Det som betyr noe er selvsalgt hvordan man lever i hverdagen. Stress er antageligvis den viktigste showstopperen for vektreduksjon, og dårlig samvittighet burde nesten hatt en egen skala på vekta. Det finnes faktisk en veldig god vitenskapelig forklaring til hvorfor det er slik, men jeg har bestemt meg for å styre klar av lange, og for de fleste, uforståelige biolodigdiskusjoner i 2010. Ble nok av dem i fjor Men mitt beste råd er i hvert fall å forsøke å stresse ned. Om det tar 3 eller 20 måneder å nå idealvekten, so be it. Livet skal tross alt leves hver eneste dag i mellomtiden. Og lavkarbolivet er i hvert fall ernæringsmessig bedre enn alle andre alternativer, med god margin.

Så finn frem til en god innvandrebutikk med grønnsaker, en rimelig halalslakter, og en god gammeldags fiskehandler, så blir 2010 et sunt og godt år med en ny verden hva angår helse og matglede.

Halal er da ikke nødvendig??? Kjøtt er kjøtt... Om noen ber over dyret når det blir slaktet har da vel ikke noe å si for smaken??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 01:47   #24
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Halal er da ikke nødvendig??? Kjøtt er kjøtt... Om noen ber over dyret når det blir slaktet har da vel ikke noe å si for smaken??

Nei, men det er vanligvis mye rimeligere og bedre kvalitet på varene enn det som er masseprodusert og pakket i plast. Det er i hvert fall min erfaring. Det var også et poeng å pirke litt i fordommene som er der ute

  Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 02:22   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Nei, men det er vanligvis mye rimeligere og bedre kvalitet på varene enn det som er masseprodusert og pakket i plast. Det er i hvert fall min erfaring. Det var også et poeng å pirke litt i fordommene som er der ute

Gilde leverer halalkjøtt som er pakket i plast. Har selv kjøpt det mange ganger.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 03-01-10 kl 12:07.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no