Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sjokoladekake

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-05, 23:42   #1
FantasiJenta
Juniormedlem
 
FantasiJenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 40
Innlegg: 26
FantasiJenta er på en erverdig vei
Smile

Sjokoladekake

Ååååh, så lyst jeg har på sjokoladekake.. Men har ikke funnet noe sånn med lite karbo i..

Usakelig innlegg kanskje, men måtte bare si det til "noen" ..

FantasiJenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 09:51   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Opprinnelig lagt inn av FantasiJenta

Ååååh, så lyst jeg har på sjokoladekake.. Men har ikke funnet noe sånn med lite karbo i..

Usakelig innlegg kanskje, men måtte bare si det til "noen" ..

Gå til Oppskriftsdelen av forumet og se på "kaker" . Der ligger det flere oppskrifter !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 10:00   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Princess har lagt ut en sjokoladekake bakt med soyaprotein, er nesten ikke karber i den.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 10:44   #4
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sjokoladekake

Jeg lagde denne her om dagen - skikkelig sjokoladesmak iallefall, god med litt krem til...
Oppskriften fant jeg på det Kanadiske forumet.

Three Minute Chocolate Cake


Ingredients:
2 Tablespoons almond meal (kan erstattes med andre nøtter f.eks valnøtt, pekan)
2 Tablespoons
Wheat Protein Isolate (eller annet soyaprot.pulver)
1 Tablespoon unsweetened Cocoa powder
1/4 teaspoon baking powder
1 Tablespoon sugar-free syrup -- vanilla
liquid Splenda -- equivalent to 3 Tbsp. sugar (jeg brukte flytende Natreen)
1 Tablespoon melted butter
1 Tablespoon sour cream
1 egg


Method:
Combine dry ingredients in 2-cup Pyrex measuring cup. Beat in remaining ingredients with a fork. Scrape down sides of cup. Cover cup with plastic wrap; cut a small slit for steam to escape. Microwave on high (100%) power for 1 minute, adding additional seconds if needed.

It will look a bit wet on top, but will dry as it cools. Eat warm, as is, or cool completely and frost.


Additional Comments:
Per Serving (based on a single serving): 305 Calories; 23g Fat (67.9% calories from fat); 16g Protein; 8g Carbohydrate; 4g Dietary Fiber; 224mg Cholesterol; 314mg Sodium. Exchanges: 1/2 Grain(Starch); 1 1/2 Lean Meat; 0 Non-Fat Milk; 3 1/2 Fat; 0 Other Carbohydrates.


Jeg blanda det tørre og tilsatte så det "våte", helte det i en liten glass-skål, dekket den med glad-pack (skal være tett), snittet et lite hull midt oppe på. Lot den stå i mikro'en i ca 1 min. Til min overraskelse ble det en flott stor muffins-kake. Den er såpass mektig at vi delte den i to. Serverte med krem.

Enkelt og raskt !

AjN

  Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 10:52   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Oj nam nam!
Tror du jeg kan bruke vaniljeproteinpulver og evt sløyfe vaniljeekstrakten da? Har nemlig kun vaniljeproteinpulver i hus nå. Forresten nei, jeg tror jeg har litt soyaprotein igjen...

Du brukte altså 3 ss flytende natreen? Er ikke det litt mye? Den er jo vanvittig søt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 10:54   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokoladekake

er antall karb for hele oppskriften ?? altså er det en en-porsjons oppskrift ??

Tusen takk for at du la den inn her genialt at den var så rask da er det litt lettere og ty til en sånn enn noe annet slusk ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 11:41   #7
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sjokoladekake

Opprinnelig lagt inn av Iset

Oj nam nam!
Tror du jeg kan bruke vaniljeproteinpulver og evt sløyfe vaniljeekstrakten da? Har nemlig kun vaniljeproteinpulver i hus nå. Forresten nei, jeg tror jeg har litt soyaprotein igjen...

Du brukte altså 3 ss flytende natreen? Er ikke det litt mye? Den er jo vanvittig søt.

Jeg brukte tilsvarende 3 ss med Natreen, tror det står på flaska at 25 dråper = 1 ss. Jeg lagde denne oppskriften 2 ganger (glemte rømme første gangen, da ble kaka tørr), tok litt mer søtt i andre gangen, smakte bedre, tror man må prøve seg litt fram ? Går jo ann å smake på røra før man "nuker" den :-)

  Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 11:44   #8
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sjokoladekake

Opprinnelig lagt inn av nøtta

er antall karb for hele oppskriften ?? altså er det en en-porsjons oppskrift ??

Tusen takk for at du la den inn her genialt at den var så rask da er det litt lettere og ty til en sånn enn noe annet slusk ...

Jeg har ikke regna på antall karbs selv, men regner med at det er for en kake, det er liksom det det blir ut av røra. Men som sagt, den er mektig, og går fint å deles i 2-3 biter. Litt mer overkommelig med antall karber da, ja :-)

Finner mange spennende oppskrifter på nettet og på det forumet - folk er jammen flink til å eksperimentere :-)

AjN

  Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 11:44   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokoladekake

men er næringsinnholdet for hele opskriften ?? *mase mase*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 11:45   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokoladekake

Opprinnelig lagt inn av nøtta

men er næringsinnholdet for hele opskriften ?? *mase mase*

oj vi posta likt tuuuuuuuuuuuuusen takk for svar !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 13:01   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Denne er ganske god ja !! Det er Dana Carpender sin originaloppskrift.
Hun har skrevet en del kokebøker - syns å huske at denne er fra den første boka ! Pleide å lage denne før. Men bruke proteinpulver (whey) med vaniljesmak isteden + vanilje ekstrakt. Det var knallgodt !!
Bekrefter at det er 4 nettokarber i en porsjon........ (USA og Canada har ikke fratrukket fiber fra før)

1. 500 Low-carb Recipes ~
2. 500 More Low-carb Recipes: All-new Recipes from Around the World ~ Dana Carpender

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 18:59   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekake

Jeg måtte selvsagt prøve meg på den nå, og den smakte KJEMPEGODT!!! Jeg hadde røren i en liten rund mikroform, og det ble en liten rund kake, som en vanlig sjokoladekake i miniatyr, liksom. Morsomt.
Smakte nydelig av nøttesjokolade!!

Jeg brukte 2 korker flytende natreen, og brukte vaniljeproteinpulver istedetfor vanlig proteinpulver, og sløyfet vaniljeekstrakten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Saftig sjokoladekake dingpot Bakst 7 27-01-08 20:49
Sjokoladekake med soyaprotein?! Daizy Oppskrifter 60 11-07-07 07:51
Sjokoladekake Iset Bakst 14 17-10-06 10:27
sjokoladekake snoopygirl Bakst 4 21-01-05 13:02
Meksikansk sjokoladekake Lovinda Bakst 8 14-11-04 20:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no