Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-08, 22:41   #1
Guffen
Juniormedlem
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 40
Innlegg: 13
Guffen er på en erverdig vei

Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Har gått på ketolyse i 8 dager nå og mistet 3.3kg. Er nok ren vanntap men føler meg godt på vei.

Det jeg er litt beskymret for er at jeg spiser for lite fett. Hvor viktig er det i denne kuren?

Guffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose / Lipolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 12:27   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Veldig viktig.

Litt vanskelig for oss å svare om du spiser for lite fett, når vi ikke vet hva du spiser, men steker du i smør, bruker du dressinger, fete oster advokato osv til hvert måltid?

Mange inntar også Cocosa daglig for å få opp fettinntaket, hvis du sjekker alle trådene om dette omkring her.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:10   #3
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Fett er alfa/omega på denne kuren. Det som setter fart på forbrenningen...
Så få opp fettinnholdet i kosten din.

Skriv litt om hva du spiser i løpet av en dag, lettere da å gi ett riktig råd.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 17:42   #4
Henriette23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oppland
Alder: 39
Innlegg: 23
Henriette23 er på en erverdig vei

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Dette må du bare føle deg litt frem på. Jeg gikk ned veldig sakte i begynnelsen, men fant ut at det som bremset mitt vekttap var faktisk fett.
Nå spiser jeg stort sett bare grønnsaker og rent kjøtt. Bruker litt seterrømme og lage dressinger av og steker i smør. Men mere fett skal ikke jeg ha for å stoppe opp i vekt.

Dette er forskjellig fra person til person. Men prøv deg frem. Du kan jo fortsette sånn som nå noen uker, føler du det stopper opp kan du evt ha i deg mere fett.. Bare et forslag.

Ønsker deg lykke til hvertfall. Og bruk de første ukene til å teste ut hva som fungerer best for deg.

Henriette23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 18:00   #5
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Om du går ned, flottere enn flott! Om du stopper opp, prøv med mer fett. Om det ikke løsner, prøv med mindre fett

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 20:21   #6
Guffen
Juniormedlem
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 40
Innlegg: 13
Guffen er på en erverdig vei

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Vel, vanskelig å se hva jeg konkret spiser men går en del av gulost og rømme. Har fløte i omeletten og steker det som er med margarin. Har spist en pose Baconcrisp i helgen.

Får kanskje i meg litt fett men savner en dressing til salaten jeg spiser til lunsj. Er det noe ferdigdressing med fett i butikken man kan benytte seg av? Har til nå kun spist uten eller med olivenolje.
Jeg tar forresten en spiseskje tran hver dag

Guffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose / Lipolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 22:27   #7
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

En tube majones..? De ferdige dressingene har ofte mye tilsetningsstoffer.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:28   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Benytt de rene oljene som kaldpresset raps, olivenolje og kokosolje (cocosa). Bruk ekte smør.
De fabrikkproduserte fettene (maisolje, soyaolje, etc, som utvinnes kjemisk) og margariner (alle plantemargariner, bremykt er greit) bør du holde deg unna da du her kan få i deg harske fetter og herdede fetter som i flere studier faktisk viser en medvirkende årsak til fedme. Det er ikke for ingenting at griser blir foret med karbo og soyaolje fremfor kokosolje. De ble slanke av kokosoljen !

Spesielt de enumettede (mye i raps og oliven, nøtter) og de korte mettede (som i kokosolje) påvirker kroppen positivt.

Spiser du de naturlige og kaldpressede (nøtter, oliven, kokos, smør, fløte, ost) får du med vitaminer og anitoksidanter på kjøpet, samt at jo mer mettet fettet er, jo mer stabilt mot reaksjoner og harskning er de. Omega 3 er bra. Ikke problem om du dobler tranmengden. Selv mattilsynet har nå fått med seg at D-vitamin er viktig !

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 09:05   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Opprinnelig lagt inn av Guffen, her.

Vel, vanskelig å se hva jeg konkret spiser men går en del av gulost og rømme. Har fløte i omeletten og steker det som er med margarin. Har spist en pose Baconcrisp i helgen.

Får kanskje i meg litt fett men savner en dressing til salaten jeg spiser til lunsj. Er det noe ferdigdressing med fett i butikken man kan benytte seg av? Har til nå kun spist uten eller med olivenolje.
Jeg tar forresten en spiseskje tran hver dag

Så lenge du ikke bruker lettrømme og ost, høres jo dette bra ut.
Iduns rømmedressing bruker jeg. Husker ikke i farten nøyaktig hvor mange karber det er i den, men jeg vet at den kan brukes i moderate mengder.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 09:48   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Benytt de rene oljene som kaldpresset raps, olivenolje og kokosolje (cocosa). Bruk ekte smør.
De fabrikkproduserte fettene (maisolje, soyaolje, etc, som utvinnes kjemisk) og margariner (alle plantemargariner, bremykt er greit) bør du holde deg unna da du her kan få i deg harske fetter og herdede fetter som i flere studier faktisk viser en medvirkende årsak til fedme. Det er ikke for ingenting at griser blir foret med karbo og soyaolje fremfor kokosolje. De ble slanke av kokosoljen !

Spesielt de enumettede (mye i raps og oliven, nøtter) og de korte mettede (som i kokosolje) påvirker kroppen positivt.

Spiser du de naturlige og kaldpressede (nøtter, oliven, kokos, smør, fløte, ost) får du med vitaminer og anitoksidanter på kjøpet, samt at jo mer mettet fettet er, jo mer stabilt mot reaksjoner og harskning er de. Omega 3 er bra. Ikke problem om du dobler tranmengden. Selv mattilsynet har nå fått med seg at D-vitamin er viktig !

Dette er veldig viktig informasjon! (Bort med margarin, og inn med ekte smør og kaldpressede oljer. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 10:00   #11
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Sitat:

De ble slanke av kokosoljen !

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 14:07   #12
Bayone
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 45
Innlegg: 101
Bayone er på en erverdig vei

Sv: Spiser riktig mengde karbs men lite fett

Takk for mye nyttig informasjon om fett/oljer energibunten. Ut fra denne tråden ser det ut som jeg får i meg i en grei mendge fett også, selv om jeg trodde det var for lite.

__________________
Startet opp igjen 09.08.2010 på 82 kg


Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg for lite fett? Ada Ketolysekuren 2 04-06-07 09:08
Hva skjer ved for lite fett? Carbokiller Lavkarbo generelt 19 09-02-07 13:20
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no