Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
25-05-04, 21:06 | #1 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
Hormonbalansens innvirkning på psykenStarter denne for å ta opp emnet.
25-05-04, 21:32 | #2 |
Ikke flink, men god...;-)
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
|
Dette er så vanskelig tema, HP!
25-05-04, 21:46 | #3 |
Administrator
Alder: 67
|
Dette her er kjempeinteressant !! Hører stadig om (OG KJENNER PÅ KROPPEN) disse hormonene som river & sliter psyken vår !! (noe så "enkelt" som PMS for eksempel !!).
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile Sist redigert av Nille : 26-05-04 kl 00:18. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
25-05-04, 23:30 | #4 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2004
|
hvordan kan du mene at PMS er enkelt? |
Min kostholdsfilosofi: Lett blanding! |
26-05-04, 00:17 | #5 |
Administrator
|
Hehe, nei - det skulle vært i "- tegn. "enkelt" - sorry !!
26-05-04, 08:41 | #6 |
Medlem
Hvor: Trondheim
Alder: 58
|
Det som sjokerte meg var legens reaksjon når jeg forsiktig sa at jeg plutselig var veldig premenstruell og tilnærmet farlig. |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... |
26-05-04, 08:46 | #7 |
Ikke flink, men god...;-)
Hvor: Hedmark
Alder: 49
|
Det var interessant! Lykke til på krigsstien, Maz.
26-05-04, 09:45 | #8 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2004
|
Bra tema! Sist redigert av Miriam : 26-05-04 kl 18:42. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. |
26-05-04, 14:34 | #9 |
Tar i mot hjelp....
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
|
Sakset dette fra "nettpsykologene.no" Årsaker til depresjon Det kan være mange ulike årsaker til depresjon. Blant disse er:Organiske forandringer og skader: Under denne gruppen hører somatiske årsaker av typen demens, multippel sklerose, epilepsi, hjerneskader, hjernetumorer, samt infeksjoner, hormonelle forstyrrelser, mangelsykdommer og bivirkninger fra visse legemidler (for eksempel enkelte medikamenter som gis ved høyt blodtrykk). Arv: Arvelige faktorer er av betydning for forekomsten av visse affektive syndrom, f.eks. bipolar affektiv syndrom. Fysiologiske forstyrrelser: Fysiologiske forstyrrelser i det nevroendokrine systemet (nerve- og hormonsystemet) av typen under- eller overskudd på signalstoffene noradrenalin og serotonin, som kan føre til overproduksjon av kortisol, endringer som man vet har med depressive og maniske tilstander å gjøre. Psykiske og psykososiale faktorer, som kan omfatte: 1) Utløsende livsbegivenheter som dødsfall blant nærstående, separasjoner, tap av arbeid, flytting og andre belastende endringer av livssituasjonen 2) Predisponerende personlighetsmønster som sterk avhengighet av andres godkjenning (eller av å lykkes) for å beholde selvfølelsen, en tilbøyelighet til å ta på seg skylden for negative hendelser etc. 3) Negative tankemønstre " ....sitat slutt Mange grunner til depresjoner selvfølgelig.... |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP |
26-05-04, 19:49 | #10 |
Seniormedlem
Hvor: Drammen
Alder: 64
|
Det innlegget der synes jeg var å ta for hardt i,tror neppe de fleste ønsker å se seg selv full av sykdommer,jfr.organiske forandringer og skader. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste |
26-05-04, 19:58 | #11 |
Administrator
|
Hei Anne !
26-05-04, 20:05 | #12 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
|
Skorpia: For å få diagnosen depresjon, må du ha symptomer som går over lengre tid. Det er ikke snakk om normale svingninger og normale reaksjoner på hendelser rundt deg. Depresjon blir det først nå du ikke kommer deg opp igjen og mestrer innen "rimelig" tid, og det går utover funksjons og mestringsevnen din. Det finnes lette, moderate og tunge depresjoner. Men de varer alltid over tid.
26-05-04, 20:46 | #13 |
Seniormedlem
|
Ja jeg vet.... |
26-05-04, 21:00 | #14 |
Supermoderator
Alder: 54
|
Jeg MÅ bare ta med et "alternativ-tenkende" aspekt her......
26-05-04, 21:12 | #15 |
Seniormedlem
|
Flott perspektiv,men jeg har nå hørt at hverken høna eller egget kom først,men derimot Hanen |
26-05-04, 21:18 | #16 |
Supermoderator
Alder: 54
|
*gapskratter*
Trådverktøy | |
|
|