Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
24-05-11, 21:02 | #76 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2011
|
Sv: En kort innføring i PCOSDu verden, så glad jeg er nå....endelig er det flere "som meg" der ute!! Har følt meg så alene i mange år med denne diagnosen, å ikke minst symptomene det medfører!
24-05-11, 21:06 | #77 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
|
Sv: En kort innføring i PCOSLykke til, Puzn |
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. |
24-05-11, 21:09 | #78 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 46
|
Sv: En kort innføring i PCOSPuzn, det var som å lese om min egen opplevelse av dette. Ja, jeg tror det er mange av oss der ute, PCOS er jo egentlig en veldig vanlig diagnose!
24-05-11, 21:19 | #79 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
|
Sv: En kort innføring i PCOSVelkommen hit, Puzn81! |
Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! |
25-05-11, 21:02 | #80 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: En kort innføring i PCOS
Det fikk jeg beskjed om også. Jeg var forsåvidt bare glad til jeg da, siden jeg ikke så for meg tanken på å kunne ta vare på et barn. Dessuten kunne jeg jo droppe prevensjon uten å stresse. Vel, noen år med lavkarbo endret drastisk på det gitt!
09-07-11, 01:22 | #81 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vest-Agder
|
Sv: En kort innføring i PCOSJeg er ei jente på 18 år, og jeg er helt sikker på at jeg har PCOS. Jeg er overvektig (veier 83 kg og er 172 høy), har uønsket hårvekst i ansiktet og på magen, kviser og uren hud og uregelmessig mens.. Nå prøver jeg meg på lavkarbo for å gå ned i vekt, og ikke minst fordi karbohydrater ikke er bra når en har PCOS. Problemet er bare det at jeg ikke kan være sikker på at jeg har det, fordi jeg var hos legen å hun bare sa at uønsket hårvekst var helt normalt og ingenting å bekymre seg for, at det bare var å spise sunt og mosjonere ang vekt, og med mensen sa hun at det var helt vanlig i tenårene. Fikk absolutt ingenting ut av det, å ble så skuffet! Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, er det noen som har noen forslag til meg? Nytter jo ikke å dra til legen tydeligvis, og jeg sliter virkelig med usikherheten rundt dette. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
09-07-11, 12:00 | #82 |
Seniormedlem
|
Sv: En kort innføring i PCOSStol på deg selv Og lavkarbo er uansett bra for kroppen om du ikke har PCOS også. Og siden du er såpass ung kan det hende den ikke har utviklet seg enda, og da kan du stoppe den med rett kost. Jeg skulle ønske jeg visste om LK da jeg var 18!
27-07-11, 00:23 | #83 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Midt-Norge
|
Sv: En kort innføring i PCOSHei! Takk for mange gode innlegg her. Og som mange andre av dere gir uttrykk for, så er det godt å høre om andre som er i samme pcos-båt. Jeg fikk dignostisert pcos da jeg var 24-25år gammel og normalvektig. Har gått opp en 15-20kg siden da. Har slitt/sliter med de fleste symtomene, men spesielt plaget av økt kroppsbehåring samtidig som håravfall på isse, overvekt og migrene pga Dianebeh, liten energi og lavt stemningsleie. Det positive jeg kan bidra med er at jeg lyktes å bli gravid, før jeg visste om at jeg hadde dette, da jeg var 21. Og da mannen min og jeg ønsket å forsøke å få barn for 5år siden, så sluttet jeg med Diane etter 8års bruk, og ble spontant gravid etter 4mnd uten hjelpemidler. Og fikk en nydelig datter i 2007. Noe leger og jordmødre undret seg over. Vil nå forsøke lavkarbokosthold for å se om det kan hjelpe min totale helsesituasjon. Lurer spesielt på om noen har opplevd å få mer hår på hodet/mindre sjimpansebehåring på kroppen ifm lavkarbokosthold? Spesielt det første er noe som oppleves vanskelig. Kvinner skal ikke få tilnærmet måne... |
Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, bedre helse. |
03-10-11, 23:25 | #84 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
|
Sv: En kort innføring i PCOShei eg har og pcos. og er usikker på hva eg kann spise til snacs... |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo |
01-11-11, 20:42 | #85 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2011
|
Ser at dette er en gammel tråd, og håper du har lykkes i å bli gravid siden du skrev dette. Jeg har også pco og prøvde i flere år å bli gravid. Etter flere hormonkurer ble det akupunktur som gjorde susen. Anbefaler på det sterkeste å gå til en akupunktør som også er homøopat; han jeg gikk til var ekspert på ufrivillig barnløshet. Send meg gjerne en pm hvis du vil vite mer! |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg |
22-11-11, 22:59 | #86 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
|
Sv: En kort innføring i PCOSJeg er relativt ny her i forumet, og har også pcos. Jeg har sett flere tråder med overskrift som inneholdt ordet PCOS, men har ikke tenkt noe mer over det. Før jeg altså helt tilfeldig finner denne tråden! PCOS står jo for Polie cystie ovarie syndrom!! |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. |
22-11-11, 23:01 | #87 |
Seniormedlem
|
Men det er jo desverre realiteten for mange med dette. Jeg var glad for å få vite det jeg da, selv om det nå i ettertid visste seg å være noe ukorrekt
22-11-11, 23:51 | #88 |
Medlem
|
Om jeg hadde vist noe om sykdommen da jeg fikk diagnosen ville jeg kanskje ventet at han skulle si noe slikt; "Det vil være nødvendig for deg å få hjelp til å få barn, 80% blir gravide ved å gå igjennom en hormonbehandling, de resterende 20% trenger litt mer hjelp, men som regel klarer vi å hjelpe de fleste." |
23-11-11, 22:41 | #89 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
|
Veldig enig For en ting å si! |
Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! |
24-11-11, 12:09 | #90 |
Medlem
|
Takk for det . |
30-05-12, 14:05 | #91 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Alder: 35
|
Sv: En kort innføring i PCOSHei |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
07-02-14, 21:25 | #92 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Dec 2013
Hvor: Sunnmøre
Alder: 45
|
Sv: En kort innføring i PCOSHar hatt PCOS med økt behåring, kviser, blemmer ved hårsekkar der nede eller kva eg skal kalle det og div andre symptom, dokumentert hos gyn på sjukehuset fleire undersøkelsar. Har hypotyreose / lavt stoffskifte og tek medisinar for dette, har også insulinresistens, så det var nesten umuleg å gå ned i vekt. Var svært overvektig og hadde problem med å bli gravid. Skulle igang med utredning pga barnløshet etter å ha forsøkt i nokre år, då begynte eg hos akupunktør/homeopat, som har eit meir heilheitleg bilde, og etter ca 4 veker var eg gravid når fekk innkalling til utredninga! Følte heile kroppen responderte på det som vart gjort, hadde 3 behandlingar pr veke i 2-3 veker, og so 1 g i veka mot kvalme resten av svangerskapet.... Anbefaler dette! |
Min kostholdsfilosofi: LCHF, Xtravaganza |
18-07-14, 13:15 | #93 |
Seniormedlem
|
Sv: En kort innføring i PCOSDette var en veldig bra side ift PCOS: https://www.facebook.com/PCOSDietSupport?fref=ts
26-11-14, 21:29 | #94 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: En kort innføring i PCOSSer det er en gammel tråd, men slenger meg inn her. Bør jeg prøve meg på LCHF dietten? Eller bare holde meg unna karbo generelt, og ikke øke inntak av fett? |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
27-11-14, 12:53 | #95 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
|
Sv: En kort innføring i PCOSHenger meg på
27-11-14, 13:12 | #96 |
Seniormedlem
|
Først og fremst bør du lese deg opp på noen retninger. Noen sverger til Fedon og har gode resultater (som er omtrent det du sier, mindre karbo og ikke noe særlig fett), mens andre følger LCHF (gjerne ala Hexeberg som har god peiling på PCOS) eller Ketolyse.
14-02-15, 20:30 | #97 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2014
Hvor: Krokstadelva
|
Sv: En kort innføring i PCOSDere som sliter med uønsket hårvekst, hva gjør dere med det? |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :P |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
PCO noen med erfaring eller kunnskap? | Maz | PCOS og karbohydratkontroll | 10 | 08-04-08 11:34 |