Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå er jeg blitt usikker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-09, 22:49   #1
Endelig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Troms
Innlegg: 7
Endelig er på en erverdig vei

Nå er jeg blitt usikker

Heisann

Skal slanke meg for 1. gang og ble anbefalt startpakken fra Ketolyse. Boka har jeg nå lest flere ganger og trodde jeg hadde det hele klart for meg;

..men så kom jeg over dette forumet og ble veldig usikker. Trodde kuren gikk ut på å kun å følge med karbohydratene, og at jeg fikk nok fett, samt sørge for å spise proteiner og grønt.

Er det slik at jeg også må regne proteiner og fett, samt kcal etc, etc?

Hvis noen vet og kan svare er jeg meget takknemlig.

Endelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:53   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå er jeg blitt usikker

Hei.

Da skal jeg gi deg et veldig godt råd: Følg boka!
Her inne er det våre erfaringer utover i kuren som legges ut
Bruk boka slavisk til du blir trygg på kuren

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 23:48   #3
balloon
Medlem
 
balloon sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 58
Innlegg: 257
balloon er ny på veien

Sv: Nå er jeg blitt usikker

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hei.

Da skal jeg gi deg et veldig godt råd: Følg boka!
Her inne er det våre erfaringer utover i kuren som legges ut
Bruk boka slavisk til du blir trygg på kuren

Og DET er et veldig godt råd! Her inne er det så mange tråder og linker og personer og meninger og erfaringer at det går helt rundt for en! Jeg har også kjøpt boka. Den er enkel og fin å ha som "Bibel"

__________________



balloon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs. Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:40   #4
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Nå er jeg blitt usikker

Bruk boka! Anbefales!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 10:04   #5
Endelig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Troms
Innlegg: 7
Endelig er på en erverdig vei

Sv: Nå er jeg blitt usikker

Takk og takk

Det var en lettelse!
Da følger jeg boka, og bruker forumet til å kose meg med oppskriftene dere har lagt inn. De er flotte. Takk og takk igjen

Endelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 10:07   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå er jeg blitt usikker

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:45   #7
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå er jeg blitt usikker

Sitat:

Da følger jeg boka, og bruker forumet til å kose meg med oppskriftene dere har lagt inn

Jeg er helt enig i at du bør bruke boka, men du bør også følge med på forumet. Her skjer det veldig mye spennende, og det er langt fra bare personlige teorier og meninger, men mye informasjon fra ny forskning som er vel verdt å få med seg.

Må innrømme at jeg ikke har lest boka selv, men har fått et relativt godt inntrykk av innholdet. Det er ikke tvil om at den inneholder alt du trenger til å oppnå resultater og vel så det.

Men jeg jobber en del med analyse (innenfor helt andre fagområder) og har i hvert fall lært meg aldri å basere informasjonen helt og fullt bare på én kilde. Som en introduksjon til et tema, ja, men ikke hvis du ønsker å gå et skritt lenger. Det er viktig å være skeptisk og stille spørsmål. Nå skal det sies at det aller aller meste jeg har vært skeptisk til rundt Ketolyse har blitt positivt bekreftet. Men det er noen temaer i boka, for eksempel rundt trening og ketogene dietter, som er litt kontroversielle. Der tror jeg at man har mer nytte av treningsforumet her inne.

Jeg ser også at mange har en nesten religiøs overtro til Ketolysekuren. Jeg føler i hvertfall at å stille kritiske spørsmål er det som gir ekte kunnskap. Boken gir ikke svar på absolutt alt. Og da er det godt å ha et grunnlag for å kunne tenke selv også.

Men Gerd har selvfølgelig rett - bruk boka slavisk til du blir trygg på kuren. Men ikke glem å opparbeide deg egen kunnskap. Se på Gerd og de andre veteranene. De har kompetanse langt utover det som står i boka.

Så lykke til både med vektnedgang og læring

  Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 19:52   #8
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Nå er jeg blitt usikker

You said it, chunky

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:15   #9
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå er jeg blitt usikker

Takk, takk

Åja - takk også for tipset om boka "Good Calories, Bad Calories". Fikk den når jeg kom hjem fra jobb i dag. Har bare lest 50 sider eller noe sånt, men jeg ser at det blir en lang natt Helt ubeskrivelig bra!

  Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 07:32   #10
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Nå er jeg blitt usikker

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Takk, takk

Åja - takk også for tipset om boka "Good Calories, Bad Calories". Fikk den når jeg kom hjem fra jobb i dag. Har bare lest 50 sider eller noe sånt, men jeg ser at det blir en lang natt Helt ubeskrivelig bra!

I know! Var på 2 ukers bryllupseise på en gresk øy...men jeg leste ut boka før jeg kom hjem, så spennende var den

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Usikker amatør ahanja Spørsmål og svar 1 16-01-09 21:55
En usikker nybegynner ... xristina Spis deg ned i vekt med Skaldeman 11 11-09-07 19:19
Usikker... annann Ketolysekuren 10 06-03-07 12:41
Ny og usikker Imp Spørsmål og svar 48 23-10-06 11:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no