Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-09, 11:07   #1
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Hei!
Har nettopp kommet hjem etter en 17 dagers biltur med hotellovernattinger rundt i Europa.
5000 km og 8 land, litt slitsomt men mange opplevelser!

Det var med stor spenning ang mat,hvordan skulle jeg unngå karber og ikke legge på meg? Vi har bodd på gode hoteller med frokost, og spiste ellers alle måltider ute.

Hadde med litt proteinbrød til de første dagene. Etterhvert gikk det i masse ost oppå en ørliten knekkebrødbit.
Opplevde flere steder vi overnatta at de hadde flere typer med deilige oster,og jeg tåler ost i lange baner så det var jo bare helt supert!
Tomat, agurk,paprika og salat var det litt ymse med, men langa innpå der de hadde det.Det ble lite egg fordi jeg liker best å tilberede det sjøl, men litt eggerøre ble det.
Noen steder hadde de CC og da blanda jeg det med litt valnøtter jeg hadde i "lomma".Så jeg spiste meg så mett at jeg kunne gå i 4-5 timer til neste måltid!

Så var det lunsjen. Det ble mye salater, og egentlig problemfritt, det var bare å la være brødet som alltid fulgte med i store mengder. Eller en kyllingrett/fiskerett med grønnsaker eller salat. Mange steder dynga de på med poteter, gjerne halve tallerkenen, men da var det faktisk bare å be om å få grønnsaker/salater istedet!Da tok jeg gjerne på litt ekstra olje.

Middag spiste vi stort sett i 19-20 tiden. Det var veldig uproblematisk, det var fisk eller kylling hver dag med deilige,feite sauser og grønnsaker eller salat!

Ble jeg sulten innimellom (det skjedde et par ganger i Frankrike-små porsjoner), så gikk jeg bare innom en butikk og kjøpte et lite stykke chevre eller camenbert som jeg spiste!!!

MEN NÅ KOMMER DET VIKTIGSTE: Jeg har holdt meg helt og holdent til måltider, ingen snafsing innimellom, har kjent masse på følelsen mett-sulten og ikke lagt på meg et gram, tatt av 1kg!!!

Nå skal jeg prøve å holde på dette gode sporet jeg er inne i! Det blir den store utfordringen for meg, har skrevet litt om dette tidligere!

__________________



Sist redigert av aslaug : 15-07-09 kl 12:47.
aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 11:20   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Bra jobbet!

Jeg har samme opplevelse som deg i forhold til det å spise ute. Det går stort sett problemfritt. Hvis de andre spiser hamburger, så ber jeg om kjøttet uten brød og ikke potet, men ekstra salat. Jeg bestiller da gjerne den med bacon og ost på.

Salater er toppers på restaurant, brødet klarer man seg fint uten. Bestill en stor salat! Type fylt sopp og diverse andre forretter kan også fungere.

Jeg har reaktiv hypoglykemi, så jeg har alltid med meg en atkinsbar i veska. Det hjelper om det tar lang tid før man finner et akseptabelt sted å spise. Nøtter, ost og diverse andre lovlige snacks kan være en god ide for andre.

Ferie er ingen unnskyldning til å spise høykarbo

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 11:29   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Så fantastisk å høre om turen deres! Det er så flott å høre om folk som får det til på ferie!

Og gratulerer med en kilo ned

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 12:10   #4
Mt2t
Medlem
 
Mt2t sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 215
Mt2t er ny på veien

Sv: Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Dette var godt å lese nå, tre dager før jeg selv reiser nedover til Danmark i en uke. Vi skal ha feriehus da, så frokosten ordner jeg jo selv. Men det er fint å lese at det stort sett ikke er noe problem å bestille uten poteter, med mer grønt på istedet.

__________________


Start 17.06.09
Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26533
Mt2t er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 12:27   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Dæven så flink du har vært!! *klapp klapp*

Good job! :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 20:42   #6
Lilli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 33
Lilli er på en erverdig vei

Sv: Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

Bra jobbet!


Jeg har reaktiv hypoglykemi, så jeg har alltid med meg en atkinsbar i veska. Det hjelper om det tar lang tid før man finner et akseptabelt sted å spise. Nøtter, ost og diverse andre lovlige snacks kan være en god ide for andre.

Ferie er ingen unnskyldning til å spise høykarbo


Så flink du har vært da. Det hadde aldri jeg fått til. Ikke for at jeg storspiser men for at jeg tåler så lite før jeg fyker opp i vekt igjen.

Men muff muff hva er reaktiv hypoglykemi? Er det det samme som lavt blodsukker eller er jeg helt på vill spor nå?

Lilli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 21:45   #7
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Så flink du har vært.
Vi var 2 uker i tyrkia tidligere i sommer, og jeg klarte ikke å holde meg til lavkarbo. Det vart total utskeielse, med potetgull, is, pommfri og poteter.
Men jeg la heldigvis bare på meg 1,5 kg, og startet med lavkarbo dagen etter vi kom hjem.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 02:54   #8
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Har vært 18 dager i England, ulike steder. Ingen problemer der. Engelsk frokost funker fint. På ett sted har vi vært flere ganger før, det er et privat B&B der innehaveren selv står og steker maten. Vi får alltid norsk flagg på bordet. . . Han gjør alt som man vil! Han er ikke ukjent med lavkarbo selv heller (dette snakket han og jeg om for fem år siden, da jeg var nesten nybegynt!). Ellers, på hoteller, er det ofte at man får en "standard" engelsk frokost med egg, bacon, pølse, og i tillegg en eller flere av følgende: sopp, tomat, bønner, eventuelt også black pudding, eller kanskje også hash browns. De siste tre (etter tomaten) skal du bare gi blaffen i da. . . Men jeg må innrømme at jeg måtte smake! Helt fantastisk deilig! Jeg er desverre veldig glad i bønner, og SYKT glad i black pud. I år fikk vi ingen hash browns, så det problemet ekisterte ikke.

Lunsj og middag var selvsagt ute på byen eller bygden et sted. Aldri vanskeilg å finne noe uten poteter eller sånt, eller i alle fall er det enkelt å si at man ikke vil ha det tilbehøret som er skissert, heller en dobbel salat. De blunker ikke engang. Kjempeenkelt! Elsker det landet.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 14:37   #9
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo?

Så kjekt å høre Karin, har planer om England med bil til neste år!
Ja ferie er ikke lenger noen unnskyldning til ikke å holde seg til lavkarbo!
Jeg er noen dager hos min mor, og hun skjønner ikke lavkarbo.Så i dag har jeg vært å handla egen mat og så har jeg med ditt brød!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PMS og lavkarbo. Hvordan overlever DU? Joika Generell diskusjon 3 11-11-07 03:40
Tro hvordan det gikk med alle "tv-slankerne"? villebill Generell diskusjon 7 30-04-07 10:42
Hvordan fant du lavkarbo.no? Albertine Generell diskusjon 26 25-07-06 16:28
Hvordan få barna med på lavkarbo? Fjonken Barns kosthold 6 13-02-06 18:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no