Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tredje uke

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-09, 13:01   #1
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Tredje uke

Er på den tydeligvis berømte 3 uka nå og deppetidepp, nåla har gått litt oppover Er det gjengs for de fleste at de står stille /gått litt opp da eller?? Og fortsetter vektnedgangen som før etterpå eller blir det tregere?
Men i går kveld fikk jeg for meg at jeg skulle prøve ett skjørt jeg kjøpte i Italia i fjor som var alt for lite...(Måtte bare ha det allikevel for det var så fint) Og jeg mener ALT for lite (12 cm sprekke imellom glidelåsdelene....) så trødde det på meg og JAMMEN GIKK DET PÅ!!! Det var nesten så jeg slo hjul inn på badet til gubben som sto og pussa tenner - så da får man vel bare bite tennene sammen og håp at man står over uke 3 også da.....

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 14:24   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Tredje uke ...

jeg leste NETTOP et svar fra torkil der han sa dette kunne skje hvis du trente på denne dietten

muskler bygges, men fettprosenten minskes- og slik holder du vekta..

har du foresten trent?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 14:40   #3
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tredje uke ...

Ja jeg trener 2-3 ganger i uka med en personlig trener men mener han (Torkel) at man ikke kan gå på diett og trene samtidig??? Eller er det bare 3 uka det stopper opp eller stopper alt helt opp for alltid?? Får angst jeg nå, har jo noen kilo igjen og har IKKE lyst å slutte å trene heller....

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 15:33   #4
inel
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 292
inel har en fantastisk aura rundt seginel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tredje uke ...

Når man trener bygger man jo muskler, og muskler veier mer enn fett, så du har sikkert blitt kvitt masse fett samtidig som du har økt muskelmassen Tror det kan være vel så bra å holde seg til cm-målinger som hvilket tall vekta viser. Så det virker som du gjør det bra

__________________



Min journal
inel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 16:15   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tredje uke ...

Hei,
Ja, da har du som mange opplevd den berømte 3. uka… Veldig mange opplever at kroppen tar en liten ”tenkepause” i uke 3. Du må huske at de aller fleste ikke raser ned jevnt hver uke, det går i rykk og napp for de aller fleste av oss. Stress er faktisk en av de aller vanligste partystopperne så når slankestresset tar innersvingen på deg så les denne eller gjør som mange andre her inne, print den ut og heng den på kjøleskapet. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Nå sier du at du følger en egenkomponert filosofi så da er du eksperten på den og derfor ekstremt vanskelig for oss andre å komme med råd og veiledning. Dersom du ønsker en god progresjon på vektnedgangen anbefaler jeg deg at du velger deg en filosofi, lærer og lever etter den. Ikke noe tvang selvfølgelig men det er så mange fallgruver for en nybegynner på lavkarbo og vi vil jo nødig se at dere snubler og mister motivasjonen. Når man så har lært seg masse om lavkarbo generelt og sin egen kropp spesielt så kan man fint tilpasse kostholdet sin egen livssituasjon.

Vektoppgang kan skyldes mens, eggløsning, stress, matrelatert… men litt for tidlig å vurdere partystoppere som meieriprodukter, nøtter, tomater, brøderstatninger, søtningsmidler osv. Vanskelig å si om du spiser for lite fett og/eller drikker for lite vann noe som er veldig vanlige nybegynnerfeil.
Jo da, man kan trene på ketolyse… men i boka anbefaler han i boka moderat trening.
Ser på tickeren din at du nærmer deg normalvekt i henhold til BMI. …men som det blir sagt her så veier muskler mer enn fett og på lavkarbo så er det kroppen og ikke hjernen som bestemmer hva som er din normalvekt… Og for ikke å glemme så er de siste kiloene de som er vanskeligst å bli kvitt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 19:55   #6
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tredje uke

Går på ferdigmaten til Thor Foseid nå, så alt skal være balansert i forhold til grønnsaker ,karber etc...Men jeg er litt lite flink til å drikke vann, og så har jeg spist litt av Cloetta sin sukkerfrie sjokolade.....Men jeg tenker at det er som dere sier- treningen som har gjort fett til muskler, jeg har gått sammen 4 cm over magen på de siste tre ukene, så ting skjer jo med kroppen.....Nei det er vel bare å la være å se på vekta ei stund så slipper det vel etterhvert

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trygt å gå i ketose for tredje gang ...? glitre Ketolysekuren 4 01-05-08 16:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no