Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Aprilskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-11, 20:42   #176
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

http://nadjasin.blogg.no/1303837617_26apr2011.html

Et lite blogginlegg om min lavkarbo-påske, for de som skulle være intressert

Anarko: Smaker de som boller? isåfall, give me! Har så lyst på boller fortiden!!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:05   #177
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

idag har jeg shoppet litt klaer. fant to t shorter, men den ene hadde de ikke i sstr 18 (46), bare i 16 (44). satt som stopt den bare synd det er plent umulig aa finne tshorter med ermer for tiden... grevinneheng er ikke pent a vise frem.. sukk.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:19   #178
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

http://nadjasin.blogg.no/1303837617_26apr2011.html

Et lite blogginlegg om min lavkarbo-påske, for de som skulle være intressert

Anarko: Smaker de som boller? isåfall, give me! Har så lyst på boller fortiden!!

Jeg bruker de som hamburgerbrød og som vanlig skive/bolle med pålegg. Syns i hvertfall de er gode, og har intet behov for vanlig bakst når jeg spiser de. Jeg gir deg oppskriften jeg fant; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5071
Eneste forskjellen jeg gjør er at jeg bruker sukrin istedet for natreen, og i dag så smørte jeg det utover bakepapiret, istedet for å lage boller. Så stamper jeg cc sammen med eggeplommer og sukrin for å unngå klumper.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:54   #179
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

Tusen takk!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:42   #180
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Aprilskravletråden 30+

Må skryte litt av meg selv. Nå har jeg ryddet og vasket hele leiligheten bortsett fra badet Nå skal jeg bare vaske badet så er alt bærre lækkært! (Jeg vasker når jeg kommer hjem fra ferie, ikke før jeg drar )

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 23:37   #181
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Flink du er, Vimsen !! Eg har sjølv så mykje å rydde og vaske her i huset at du aner ikkje...=sukk= Dei seier at husarbeid er terapi, men det har eg no aldri syntes, eg syns bare det er eit ork, haha.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 00:59   #182
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

aesj.. kjopte ny pysj... hengeren sa str 18, klaerne var 22... og det saa jeg seff etter at jeg hadde klipt av lappen..
jaja, fram med naal og traad nar jeg kommer hjem.. egentlig like greit da buksedelen faktisk satt akkurat over laarene, men er for stor i livet...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 01:21   #183
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Flink du er, Vimsen !! Eg har sjølv så mykje å rydde og vaske her i huset at du aner ikkje...=sukk= Dei seier at husarbeid er terapi, men det har eg no aldri syntes, eg syns bare det er eit ork, haha.

Eg syns og det er et ork. Tok fire og en halv time å rydde og vaske heile sjiten (fordi det såg heilt bomba ut). Så da kan eg vel sei at vårrengjøringa er unnagjort Men det fikk meg no til å tenke på skitt i fire og en halv time. Kanskje ikkje terapi, men distrahering..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 02:22   #184
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg og sambo ryddet og vasket i går, tok en stund, men når man er to om det så går det greit, og har man da skikkelig musikk som kicker litt, så arbeider jeg raskere og mer effektivt, pluss at da går tiden kjapt og.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 07:21   #185
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Vi vasker hver fredag - gir oss ikke før vi er ferdig. Det er utrolig deilig å starte helgen med nyvasket og ryddig hus.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 10:02   #186
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg bruker torsdagene på å rydde og vaske siden jeg for tiden er arbeidsledig. Men igår når jeg kom hjem etter trening hadde mannen vasket alle gulvene og ryddet det verste rotet!

Vekten fortsetter nedover og jeg er bare så motivert! Idag blir det zumba på wii:en, må jo øve meg for å bli zumbadronning!

Ikveld skal vi ut og kjøpe trampoline til ungene, DET gleder jeg meg til!

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 13:43   #187
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

Jeg bruker torsdagene på å rydde og vaske siden jeg for tiden er arbeidsledig. Men igår når jeg kom hjem etter trening hadde mannen vasket alle gulvene og ryddet det verste rotet!

Vekten fortsetter nedover og jeg er bare så motivert! Idag blir det zumba på wii:en, må jo øve meg for å bli zumbadronning!

Ikveld skal vi ut og kjøpe trampoline til ungene, DET gleder jeg meg til!

Er ikkje noko som gir meir motivasjon enn å sjå at vekta går nedover

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 13:47   #188
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Aprilskravletråden 30+

Hurra for oss flinkiser som vasker huset! Og hurra for motivasjon og sommerdager. Det er 22 grader ute. Jeg må komme meg ut!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 15:46   #189
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg har hatt en herlig påske i Paris, men med et kosthold som var helt på styr.. Hadde bestemt meg for å slakke litt på kravene da, men masse desserter og brød og øl osv. var kanskje å overdrive
Men det var i grunnen verd det. Og veiing i går viste at jeg har stått i ro på vekten så da er det vel ikke så ille.

Før eller senere så skal jeg ta en liten økt til og gå ned noen kilo til, men det blir nok senere heller enn før. Skjer fremdeles for mye i livet mitt til at jeg kan prioritere en strengere diett enn den jeg følger til vanlig.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 20:35   #190
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Er det bare meg, men smaker ikke blomkålmos mange ganger bedre når det blir skikkelig finmost? Når den er grovmost så syns jeg ikke den er sååå god, men etter en runde i blenderen er den fantastisk og som en drøm.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:05   #191
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Aprilskravletråden 30+

Etter min smak er blomkålsuppe best finmost, gjerne med noen små hele blomkålbuketter oppi etter mosingen er ferdig
Halv-most blomkål smaker litt bittert......

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:09   #192
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Melder meg her jeg.


Andre dag på lavkarbo i dag. Er ganske tung i hodet.
Er det "vanlig"?

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:11   #193
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Åh GUD så godt dagens middag var. Endte med at jeg slikka skeia, og typen renska formen etter vi hadde spist opp alt

For de som er nysjerrige: finmost blomkålmos, svinestrimler og løk med tomatsaus. Blomkålmos i bunnen av ildfast form, kjøtt osv i tomatsaus oppå der og toppet med ost. Nydelig!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:14   #194
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Mamseen, her.

Melder meg her jeg.


Andre dag på lavkarbo i dag. Er ganske tung i hodet.
Er det "vanlig"?

Jepp, dette er veldig vanlig - det samme er hodepine, stinn mage, kvalme og andre uvellheter.
Dette er kroppen som protesterer på at du omstiller energiopptaket fra karbohydrater til fett - det går over.
Noen slipper unna med 1-3 dager, andre har bivirkninger i noen uker - dette er veldig individuelt.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:15   #195
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Åh GUD så godt dagens middag var. Endte med at jeg slikka skeia, og typen renska formen etter vi hadde spist opp alt

For de som er nysjerrige: finmost blomkålmos, svinestrimler og løk med tomatsaus. Blomkålmos i bunnen av ildfast form, kjøtt osv i tomatsaus oppå der og toppet med ost. Nydelig!

Mmmmmmmmmmmmm - hadde jeg ikke vært så mett så vil jeg nå vært på vei ut på kjøkkenet

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:24   #196
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Jepp, dette er veldig vanlig - det samme er hodepine, stinn mage, kvalme og andre uvellheter.
Dette er kroppen som protesterer på at du omstiller energiopptaket fra karbohydrater til fett - det går over.
Noen slipper unna med 1-3 dager, andre har bivirkninger i noen uker - dette er veldig individuelt.

Ok. Håper jeg er heldig og slipper unna med få dager da.
Flyr på do i ett sett gjør jeg også

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:49   #197
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg har klart å komme inn i en "ond-sirkel". Hvor jeg går opp, og ned de samme to kiloene, og slik har det vært de siste ukene. Jeg kan derfor bare av å gå på vekten se hvilken dag det er.

Mandag: 76
Onsdag: 75
Fredag: 74
Mandag:76
...Og slik går ukene...

Håper jeg klarer å komme ut av det igjen.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:43   #198
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Kiro, her.

Jeg har klart å komme inn i en "ond-sirkel". Hvor jeg går opp, og ned de samme to kiloene, og slik har det vært de siste ukene. Jeg kan derfor bare av å gå på vekten se hvilken dag det er.

Mandag: 76
Onsdag: 75
Fredag: 74
Mandag:76
...Og slik går ukene...

Håper jeg klarer å komme ut av det igjen.

Kan jeg spørre hvorfor du veier deg så ofte? Syns det er greiest å veie en dag i uka heg

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:10   #199
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Kiro, her.

Jeg har klart å komme inn i en "ond-sirkel". Hvor jeg går opp, og ned de samme to kiloene, og slik har det vært de siste ukene. Jeg kan derfor bare av å gå på vekten se hvilken dag det er.

Mandag: 76
Onsdag: 75
Fredag: 74
Mandag:76
...Og slik går ukene...

Håper jeg klarer å komme ut av det igjen.

Hva er det som er anderledes i helgen som gjør at du går opp igjen?
Jeg ville skrevet ned en uke hva som blir spist og hvor mange måltider som blir inntatt. Kansje du finner noe der.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:09   #200
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Grilling til frokost i dag! Flott start på dagen

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aprilskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 98 02-05-10 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no