Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jaja .... Historien gjentar seg!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-12, 11:53   #1
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Jaja .... Historien gjentar seg!

Nå er klementinene kommet i butikkene, og de er saftige, søte og deilige *slafs* Og heller ikke i år forenlig med mitt lavkarbo-kosthold. På akkurat samme tidspunkt i fjor gikk jeg på den akkurat samme smellen. Jeg klarer ikke å la være å spise klementiner. Det er bare DEN BESTE FRUKTEN!! Ikke klarer jeg å begrense meg heller, det blir noen stykker i løpet av dagen. Jeg prøver å trøste meg med at det kunne vært julemarispanen jeg gikk og knaska på, så sånn sett er jo klementiner sunnere i alle fall. Men likevel fullt av karbohydrater.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke klarer å holde meg unna. Det er rett og slett et mysterium!

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 11:56   #2
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

... fordi de er *slafs* gode???

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 12:02   #3
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

Altså... nå veier klementiner ca 50-60 gram (spiselig del)... så det blir ca 5 gram karbo per klementin. I verste fall 6. Så, det skal da gå an å få sneket inn en og annen klementin på ketolysekosthold også, en sjelden gang hvertfall.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 12:07   #4
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

Hadde det bare vært en sjelden gang ...

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 12:08   #5
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

... fordi de er *slafs* gode???

Jepp!! DEILIGE!!!

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 13:05   #6
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

Den klementinsesongen er jo ikke særlig lang, ta et par-tre mandler samtidig, så ikke blodsukkeret øker så raskt, så er det virkelig ikke så ille altså

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 13:19   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

Vel ... det kunne ha vært melkesjokolade eller sukkertøy....

Spis nøtter til. Og clementiner inneholder også masse fiber og c-vitamin så kanskje du kan se på denne sesongen som "generell lavkarbo"?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 14:56   #8
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Den klementinsesongen er jo ikke særlig lang, ta et par-tre mandler samtidig, så ikke blodsukkeret øker så raskt, så er det virkelig ikke så ille altså

Å? Mandler, altså? Will do!! (ikke i form av marsipan, kanskje ...)
Jeg er villig til å gjøre mye for at klementinene skal bli "stuereine"!!

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 14:58   #9
mamma_møø
Medlem
 
mamma_møø sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 95
mamma_møø er ny på veien

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel ... det kunne ha vært melkesjokolade eller sukkertøy....

Spis nøtter til. Og clementiner inneholder også masse fiber og c-vitamin så kanskje du kan se på denne sesongen som "generell lavkarbo"?

Det er nok helst det jeg har konkludert med også. Trur det er beste løsningen.

__________________


mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 15:02   #10
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

I min verden ønsker jeg clementiner hjertelig velkommen. Endelig en deilig frukt det egentlig er ganske greit å forene med mitt kosthold. Elsker dem jeg og

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 15:43   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: jaja .... historien gjentar seg!

Gleda meg til klementiner til jul i fjor, skulle skikkelig kose meg! Måtte spytte ut, fordi det var for søtt (smaken har endra seg, ja)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 20:14   #12
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Jaja .... Historien gjentar seg!

Jeg unte meg en klementin i går kveld. Teller som 5 og istedenfor sjokolade for min del.
Jeg ser ikke noe feil i det innimellom

Ref det med sødme.. Om noen uker er de søte og helt ufyselige.. viktig å spise de nå mens de er sure spør du meg.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:25   #13
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Jaja .... Historien gjentar seg!

Clementin-spiser her også! Men jeg teller ikke karber, og synes det er greit nok med noen clementiner nå og da.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:48   #14
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Jaja .... Historien gjentar seg!

Spiser de deilige klementinene jeg også, ser ikke noe galt i det egentlig. Det blir toppen en om dagen, men spiser ikke hver dag. Finnes tusen ting som er verre, men kjenner meg igjen med det med sødmen
De er helt klart best når.de er syrlige! Jeg elsket kindersjokolade før i tiden, nå er det så søtt at jeg ikke fatter hva som var så godt

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:34   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jaja .... Historien gjentar seg!

Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet, her.

De er helt klart best når.de er syrlige! Jeg elsket kindersjokolade før i tiden, nå er det så søtt at jeg ikke fatter hva som var så godt

Jeg gjorde den feilen å kjøpe meg Nidar sine snømarsipanstenger (sjokoladetrukkede marsipanstenger med hvit kakestrø på)... Snakker om nedtur. Kvalmsøtt, rett og slett. Blir nok Anton Berg-marsipan om noe til jul, ja. I mellomtiden: KLEMENTINER!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 21:09   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Jaja .... Historien gjentar seg!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg gjorde den feilen å kjøpe meg Nidar sine snømarsipanstenger (sjokoladetrukkede marsipanstenger med hvit kakestrø på)... Snakker om nedtur. Kvalmsøtt, rett og slett. Blir nok Anton Berg-marsipan om noe til jul, ja. I mellomtiden: KLEMENTINER!

Isj, Nidars marsipan er alt for søt. Freia Premium fylt marsipan derimot... For ikke å snakke om Anthon Berg Marzipan Bar dark...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 22:47   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Jaja .... Historien gjentar seg!

JEG er også helt hektet på clementiner. Jeg kan glatt spise 5 kg på no time. Det er så godt. I fjor da var jeg flink. Hadde full kontroll. Tok meg to en og annen gang. Men i år da er jeg litt slappere så jeg har spist noen poser. Men fordelen min er at jeg ikke tåler de. Så nå har jeg bestemt at jeg faktisk har det bedre uten tross alt. De er også veldig søte i forhold til det jeg er vant med så jeg har funnet ut at jeg skal ta meg en eller to dager i løpet av desember der jeg spiser en pose for eks. HVIS det blir nødvendig.....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Historien til Renee Williams, 400 kg Anos Generell diskusjon 16 18-06-11 19:24
Jaja, nytt år og nye muligheter MorStine Ketolysekuren 12 01-01-08 22:16
Jaja... Anitra Generell diskusjon 1 04-05-04 14:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no