Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Kosttilskudd

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-04, 23:24   #1
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Kosttilskudd

I morgen starter jeg på Induksjonen - har fått med meg mannen min også, og vi gleder oss til å ta grep om kostholdet vårt!

Jeg lurer på dette med kosttilskudd.
Har ikke lyst til å ta en massevis med vitaminpiller hver dag.
Hvilke tilskudd er helt nødvendig?
Hvilke er det en fordel å ta?

Vel - ønsk oss lykke til!

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-04, 23:26   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë

I morgen starter jeg på Induksjonen - har fått med meg mannen min også, og vi gleder oss til å ta grep om kostholdet vårt!

Jeg lurer på dette med kosttilskudd.
Har ikke lyst til å ta en massevis med vitaminpiller hver dag.
Hvilke tilskudd er helt nødvendig?
Hvilke er det en fordel å ta?

Vel - ønsk oss lykke til!

Multivitamin uten jern + kalium og magnesium

Ellers er jo omega3 en fordel!

Lykke til!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-04-04, 23:31   #3
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Er det ikke jern i alle multivitamintabletter?

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-04, 09:17   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mokia

Sniker meg inn med et spørsmål..

Hvorfor skal multivitaminene ikke inneholde jern?

Vet ikke... står alle steder at det anbefales multitilskudd uten jern... :vetikke:

De selger med og uten i helsekost!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-04-04, 09:31   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Tror det har med å gjøre at det er ikke alle som skal ha/trenger jern, og at en kan få for mye jern. Derfor tilsettes det ikke i multitilskudd som er beregnet på alle.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-04-04, 09:38   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zoë

I morgen starter jeg på Induksjonen - har fått med meg mannen min også, og vi gleder oss til å ta grep om kostholdet vårt!

Jeg lurer på dette med kosttilskudd.
Har ikke lyst til å ta en massevis med vitaminpiller hver dag.
Hvilke tilskudd er helt nødvendig?
Hvilke er det en fordel å ta?

Vel - ønsk oss lykke til!

Så kjekt at dere er to sammen om det! Da går alt så mye lettere!
Men det kan være lurt å ta endel vitaminpiller.... Av den grunn at mange av oss har fått i oss altfor lite over lang tid... Maten inneholder ikke lenger de mengdene de gjorde, og kostholdet er heller ikke det det var... Sukker som store deler av kostholdet til veldig mange består av,- er en skikkelig vitamin og mineral-tyv...
Forøvrig er "daglig anbefalt dose" i Norge, kun minimummet for å unngå mangelsykdommer...
Poenget mitt er at dere kan bli kvitt endel plager og optimalisere effekten om dere tar vitaminer i tilleg for å hjelpe kroppen å balansere seg... Antioksidanter og vitaminer hjelper jo også kroppen å rense seg selv, og en oppnår gjerne raskere resultater...
Noen tanker fra meg.. Lykke til !

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-04-04, 15:05   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Med jern er for kvinner og uten jern er for menn.

Omega 3 , multivitamin 0g antioxydanter er et minimum av kosttilskudd man trenger.

Krom/magnesium og C- vitamin bør man også ha.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-04-04, 19:02   #8
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Ang jern. Man har funnet ut av mange, særlige menn har alt for store mengder av jern i lagrene sine. For mye jern kan føre til veldig mange plagsomme symptomer. Like mange som jernmangel!
Enkelte klinikkker bruker blodlating som en form for behandling for personer med høyt jernlager. Andre oppdager at de etter å ha gitt blod til blodbanken kan føle seg veldig mye bedre i lang, lang tid. Dette tror de har sammenheng med høyt jerninnhold i blodet.

Menn har ingen naturlig avgang av blod som menstruerende kvinner har og skal derfor generellt ikke ha jerntilskudd. Man kan med litt bedre samvittighet anbefale dette til kvinner som menstruerer. Imidertid er det ikke så sagt at alle kvinner skal ha jerntilskudd. Mange kvinner har såpass høyt jernnivå til tross for blødninger at de ikke skal ha jerntilskudd, og heller ikke vil ha godt av det. Tvert imot. Derfor bør man tenke seg om litt og sjekke jernnivå før man går hen å tar jerntilskudd.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-04, 10:57   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg har prøvd jernfri multivitamin men det funket ikke for meg, jeg føler meg mye bedre form når jeg bruker multivitamin med jern. Mineralene påvirker hverandre og multivitamin kan derfor virke negativt på jerninnholdet. Men har du for mye jern bør du selvsagt velge multivitamin uten jern. Hver enkelt må finne ut hva som er riktig for de.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Vålerenga satser på kosttilskudd HP Kosttilskudd 2 02-11-05 21:44
angående kosttilskudd! ayliah Atkins kosthold 16 30-05-05 15:09
Import av kosttilskudd fra utlandet HP Kosttilskudd 5 07-03-05 23:46
jaaa jeg fant masse kosttilskudd!!!! Iset Generell diskusjon 3 24-03-04 23:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no