Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skaldemann kuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-06, 15:46   #26
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Skaldemann kuren

Hej, Alla!

Jag skriver några rader från Jan M:s maskin. Jag ær alltså i Oslo nu, trevlig stad och næstan vårværme i luften.

Det går sjælvklart inte att diskutera min bok från några korta minuter i en nyhetssændning. Hær vill alla ha provocerande uttalelser och bilder på mig nær jag æter feta køttbitar. Men det finns faktiskt lite mer æn så i mitt sætt att æta och leva.

Det ær riktigt att jag mest har ætit køtt med fettet kvar under min snabba viktminskning. Det ær den mest effektiva metoden, och så åt jag under min førsta viktnedgång, våren och sommaren 2002. Då gick jag ner 44 kg på nio månader. Efter det har jag ofta ætit massor av grønsaker. Inte før den eventuella nyttan, men før att grønsaker ær gott. Idag ær jag den som æter mest grønsaker i min familj.

Grønsaker bromsar viktminskningen en smula, men det ær bara bra. Jag har ændå gått ner 20 kg till trots rejæla mængder ovanjordgrønsaker i maten.

Jag ær motståndare till all ensidighet. Man ska æta en naturlig och riklig kost från så många kællor som møjligt. Mår man bra och brænner man kroppsfett så gør man rætt, oavsett vad man æter. Før mig gællde det livet och dærfør tog jag den metod som fungerade bæst. Det råkade vara fet, animalisk kost. Det gav mig en markant viktnedgång och en fantastisk hælsa. Nu æter jag en massa grønt också. Det har bromsat min viktnedgång, vilket var meningen, men det har inte påverkat min hælsa i någon riktning.

Hur radikal man vill vara væljer man sjælv. Det beror på hur stora behov man har och hur desperat man ær. Jag hade vældigt stora behov och var vældigt desperat. Har du mindre behov æn vad jag hade kan du vælja en mer liberal variant. Det gør livet vældigt mycket enklare.

Den som inte læst min bok kan førslagsvis børja med att læsa mina tidigare inlægg på den hær listan. Då ser ni att mitt budskap ær betydligt mer mångfacetterat æn vad som framgår av ett par minuter i radio.

Må så bra alla! I morgon kanske jag ser någon av er på Tanum. Det skulle vara kul!

Sten Sture

janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 17:19   #27
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Skaldemann kuren

Gulrot er vel den beste av dei tinga som vokse under jorda saman med rødbet(ikkje den på glass), men ikkje spessielt gunstig om ein skal ned i vekt.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 19:16   #28
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann kuren

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Det var godt å høre fra noen som har lest boken, altså lite nytt, egentlig som forventet.
På ketolysekuren anbefales 15 gram KH for kvinner og 20 gram for menn, det kan økes etter noen uker for å kunne variere grønnsakene. (min utheving)

I innmat er det en f.eks. god del jern, som i vår del av verden kan være et problem. Høye jernlagre i kroppen gir økt risiko for hjerte og karsykdommer.

Et kosthold basert på stort inntak av anmialsk protein ( kjøtt og innmat) disponerer for tykktarmskreft. (min utheving)

Jeg er overbevist om at de beste kilder til vitaminer og mineraler er kjøtt,fisk,grønnsaker, en del frukt, helkornsprodukter og ikke mindst nøtter. Jeg tror jeg der er på linje med Fedon. Men da snakker vi om et sundt kosthold. (min utheving)

Når det gjelder slanking er det mange veier til målet, noen mere lure enn andre. Ingen kur passer for alle, og vi tjener på å akseptere at ingen har funnet de vise sten - ennå!

Når det gjelder Skaldemann, hadde jeg i utgangspunktet en mistanke om at det var tale om kostindusert ketose. Men på radioen svarte han helt klart og tydelig at man kunne glemme mosjon og grønnsaker. Men det er fint å se at det var noget tabloide svar.

Vennlig Hilsen
Torkil



Når det gjelder akkurat dette med anbefalte mengder med karbohydrater...hvor stor mengde karbohydrater kan man øke til etter noen ukerpå Ketolysekuren? Det svaret husker jeg ikke å ha sett i boka di... og jeg tror derfor de fleste som følger ditt kosthold prøver å holde seg til 15 gr karbo av den grunn. Ser fram til ditt svar på akkurat dette...

...og...ehh.. mener du virkelig at 25% energiprosent fra protein er mye, Torkil??? Hva er i såfall din anbefalte mengde protein i energiprosent???


Og når det gjelder vitaminer og mineraler... så er du ikke bare på linje med Fedon, både Lutz og Kwasniweski har anbefalt denne type tilnæring til vitaminer i over 35 år, ja faktisk før Atkins og Bassøe her i Norge kom på banen med sine anbefalinger...

Og det med lever og innmat var ment som en illustrasjon... så leser du disse bøkene, ja så vil du også se at bildet er noe mere nyansert enn det du skisserte her...

Med vennlig hilsen
Ziggy

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 20:28   #29
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann kuren

Nei.... ser ikke ut som Torkil vil gi noe svar på dette vedrørende Ketolysekuren og hans anbefalinger når det gjelder proteininntak....

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 20:59   #30
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann kuren

Han har kansje ikke sett spørsmålet?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 21:58   #31
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann kuren

Opprinnelig lagt inn av Lise

Han har kansje ikke sett spørsmålet?

Mulig det, Lise, så jeg *pusher* litt på tråden oi håp om at han ser den igjen...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 13:29   #32
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Skaldemann kuren

Hei Torkil

Er helt enig med deg (ditt åpningsinnlegg). Vi må prøve ikke å tape hodet i vår begejstring for en slankerevulosjon. Det sir seg selv at grønnsaker er sunt/livsviktig - noe naturlig siden det finnes i naturen. Det svarer til at vi skal droppe solen og heller istedet ligge i solarium for å få våre D-vitaminer

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 15:12   #33
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldemann kuren

Opprinnelig lagt inn av Lise

Han har kansje ikke sett spørsmålet?

Jag satte Ziggy på Ignorerte brukere eftersom jag inte har tid att diskutera diskussionen. Jag vet alltså inte vad han skrev. (Ingen annan finns på den listan.)

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 15:16   #34
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldemann kuren

Apropå rubriken för denna tråd så finns det ingen "Skaldeman-kur". Jag tror inte på kurer. Kurer är tidsbestämda (i alla fall på svenska) och alla kostförändringar som har ett slut tenderar att misslyckas.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 15:24   #35
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann kuren

Opprinnelig lagt inn av Eva

Hei Torkil

Er helt enig med deg (ditt åpningsinnlegg). Vi må prøve ikke å tape hodet i vår begejstring for en slankerevulosjon. Det sir seg selv at grønnsaker er sunt/livsviktig - noe naturlig siden det finnes i naturen. Det svarer til at vi skal droppe solen og heller istedet ligge i solarium for å få våre D-vitaminer

Jeg har skrevet et innlegg på lavkarbo generelt, om frukt og grønnsaker, som du kanskje hadde vært interessert i å lese.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Xenical samtidig som man følger Atkins kuren? Therese74 Atkins kosthold 12 28-01-13 09:19
DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld. 205gti16v Nyheter / media 30 22-12-05 15:04
Kan man begynne på kuren Ketolysetabletter? Chumpsy Ketolysekuren 2 31-07-05 01:56
Denne kuren er genial!!! konepone Ketolysekuren 7 22-04-05 17:16
jeg er blitt syk -hva gjør jeg med kuren? monalisa Induksjonen 10 24-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no