Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trøtthet og slapphet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-10, 21:49   #26
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Atte? Er ikke kaffe vanndrivende nå? Jeg drikker bare en kopp om dagen, helst på morgenen, og jeg merker den kjempegodt!! Flyr på do hele formiddagen! (Nr 1 ja! ) Kanskje de som drikker i bøtter og spann er blitt vant til det bare?

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 21:52   #27
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Tradisjonelt har man trodd at koffeinholdige drikker som kaffe, te og cola tørker ut kroppen, fordi disse drikkene er vanndrivende.
En ny rapport fra University of Connecticut i USA hvitvasker langt på vei koffeinens dårlige rykte.

Rapportforfatter og professor Larry Armstrong mener at koffein ikke har større vanndrivende effekt enn vann. Han tar utgangspunkt i et moderat kaffekonsum, fra én til fire kopper om dagen.

- Det lar seg ikke bevise at kombinasjonen trening og koffein fører til kronisk dehydrering, slik mange ernæringseksperter og idrettstrenere hevder, sier Armstrong, som er gammel idrettsmann. Han har forsket på kroppens væskebalanse siden 1980.

Kaffetoleranse
Ifølge rapporten, som er finansiert av den amerikanske kaffeorganisasjonen NCA, er det forskjellig fra person til person hvordan koffeinet virker på væskebalansen.
En person som er vant til å drikke kaffe, te eller cola, holder på mer av væsken og har høyere toleranse for uttørking.

- Kroppen bygger opp toleranse ovenfor koffein.
Det vil si at den vante kaffedrikker ikke vil få særlig virkning av koffeinen, og at den vanndrivende effekten vil også avta. En vant kaffedrikker vil fint kunne innta sitt væskebehov med kaffe, sier toppidrettstrener John Gunnar Oppheim, som er ansvarlig redaktør for nettstedet Trim.no.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 11:48   #28
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trøtthet og slapphet

Ah takk for det, fint å vite. Har en tendens til å ta litt av med kaffen som student hehe

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og slapphet ... Maggen Ketolysekuren 8 02-09-09 17:28
Dårlig ånde og trøtthet Sukra Fysisk og mental helse 9 20-03-09 17:43
Slapphet Richard Spørsmål og svar 5 07-05-08 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no