Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Brød med "transmak"???

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-11, 08:29   #1
Zenitra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 47
Zenitra er på en erverdig vei
Smile

Brød med "transmak"???

Jeg har så langt i mitt nye kosthold bakt to lavkarbo brød. Det siste jeg laget var så mye transmak av at jeg brakk meg! Jeg kastet hele brødet, og resten av dagen var jeg så kvalm at det var en utfordring å få noe ned i det hele tatt. Men, hva tror dere lager denne vemmelige bismaken? Jeg hadde hele linfrø, knuste linfrø, soyamel, 7 egg, solsikkekjerner, og fiberhusk. Er det knuste linfrø som lager denne smaken, eller kanskje soyamel?

Det andre brødet jeg laget var også linfrø i, men ikke soyamel. Det var også "bare" 4 egg i dette brødet. Smakte egentlig ingenting, men med mye godt pålegg så går det helt greit

Skulle så gjerne prøvd ut flere brød, men etter det grusomme brødet (luktet i hele huset!), er jeg noe skeptisk til å sette i gang

Noen som vet hvilken bismak jeg mener, og hva det evt. skyldes? Trenger virkelig noen gode brødbakeråd!

Zenitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:44   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Brød med "transmak"???

sannsynligvis soya vil jeg tenke påd et første brødet.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:50   #3
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Brød med "transmak"???

Jeg tenker også at det er soyamelet som er synderen.
Jeg har brukt mye knuste linfrø, og har aldri opplevd transmak av det.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
knuste linfrø, linfrø, soyamel, transmak


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Bedre uten brød" - oppsummerings/skravletråd Iset Optimal Ernæring 43 03-04-12 13:08
"Bedre uten brød" nå på tilbud på Haugen Bok! (99,-) mofe Bøker om ernæring og helse 32 16-01-10 23:20
"Bedre uten brød" - inntil 6 BE daglig?? Iset Lavkarbo generelt 9 12-12-05 12:39
Jippi nå har jeg kjøpt boka "Bedre uten brød" Iset Lavkarbo generelt 5 28-11-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no