Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vekten stoppet opp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-12, 09:13   #1
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Vekten stoppet opp

Nå har vekten stått stille i 1 uke. Foreløpig gått ned 3 kg på 2 uker, og de gikk jeg ned første uka. Skal ned 13 kg, ha igjen 10. BMI på 28.

Jeg prøvde meg på cola zero og atkins barer som "godis" i helgen. Ellers spiser jeg fett og proteiner.

Dere som har gjort dette en stund, kan jeg forvente at vekten vil gå nedover igjen, eller må jeg spiser mer fett og proteiner? (Kan skrive ned måltider for en dag om det trengs)

Jeg går tur nesten hver dag på ca 1 time.

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 10:13   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stoppet opp

Kroppen trenger tid til å venne seg til det nye kostholdet og at den skal bruke fett som brensel, ikke karber.

3 kg på 3 uker bra, selv om de kom på den første uka. Det er helt vanlig å stå stille rundt uke 3-4 har jeg skjønt. Forsett som du gjør et par uker til minst, før du begynner å endre på noe. Gi kroppen tid!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 10:51   #3
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekten stoppet opp

Opprinnelig lagt inn av Cathinca, her.

Nå har vekten stått stille i 1 uke. Foreløpig gått ned 3 kg på 2 uker, og de gikk jeg ned første uka. Skal ned 13 kg, ha igjen 10. BMI på 28.

Jeg prøvde meg på cola zero og atkins barer som "godis" i helgen. Ellers spiser jeg fett og proteiner.

Dere som har gjort dette en stund, kan jeg forvente at vekten vil gå nedover igjen, eller må jeg spiser mer fett og proteiner? (Kan skrive ned måltider for en dag om det trengs)

Jeg går tur nesten hver dag på ca 1 time.

Det er ingen selvfølge at din kropp tåler aspartam og malitol, så det kaaan være det som stopper det opp. Uansett synes jeg kanskje det er litt tidlig å begynne å leke med godteri som atkinsbarer, men det er bare min personlige mening.

Få i deg mange forskjellige typer grønnsaker, ikke bare salat. Karboene skal komme derfra og beveg på deg hver dag. Helst til du svetter.
Du har jo ikke så mye overvekt, så egentlig er jo ikke kuren beregnet på deg som en starter kur(beskrevet som kuren "for deg med 30 eller mer i bmi") så tror du må leve desto mer etter boka hele veien. Jeg selv måtte være MYE mer bevisst de siste kiloene selv, var ikke mye jeg måtte tulle før nedgangen stoppet. Starter heldigvis fort igjen som regel.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:00   #4
Farge er farge
Juniormedlem
 
Farge er farge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 11
Farge er farge er på en erverdig vei

Sv: Vekten stoppet opp

Jeg heier på det Ketoseprinsen sier! Men vil i tillegg si at tålmodighet er undervurdert. Jeg opplevde det samme selv, og fikk litt panikk. Men prøvde å slappe av, og å være nøye med å telle og å veie råvarene, og det funka godt!

Lykke til!!! Slapp av!

__________________
assumption is the mother of all screw ups...
Farge er farge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:50   #5
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Vekten stoppet opp

Jeg har hatt en merkelig opplevelse i løpet av den siste uka. Sist lørdag ramlet jeg utpå, og etter to glass vin fikk jeg mer lyst på øl - bæng, ut av ketose. Jeg har fått en (u)vane med å veie meg daglig, både morgen og kveld, mest for å se hvordan dette fungerer, egentlig, og jeg gikk opp ca. en kilo på dette, den samme kiloen som var borte onsdag morgen. På onsdag trodde jeg da at jeg var veldig sunn, som klarte å komme meg på Sats og fine greier, men da jeg veide meg før jeg la meg var det tre kilo opp fra morgenen - og jeg var i ketose. Hvordan er det i det hele tatt mulig? Og når jeg sto opp i dag var det fire kilo ned fra onsdag kveld (og 5,2 siden jeg startet 2. nyttårsdag).

Jeg vet man ikke skal være slave av badevekta, men hvilke mekanismer som har gjort seg gjeldende her, skulle jeg gjerne likt å vite. Er det slik at lørdagen kom forsinket, er det slik at trening forsinker vekttapet noe eller hva?

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 01:07   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekten stoppet opp

Vekta går ned i rykk og napp, gjør den ikke? Hold deg unna maltitolen for sikkerhets skyld. Den er lett å bli hekta på, og det er dumt for den metter ikke så bra.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 08:36   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stoppet opp

En uke? Det er så kort tid at det er nesten meningsløst å begynne å tenke "Hva har jeg gjort galt". Helt sant - det store flertall av oss må pent venne seg til at kroppen jobber i rykk og napp. At du står stille en uke - eller to uker, for den saks skyld - betyr ikke at noe er feil og må fikses på. Det aller beste man kan gjøre er å senke skuldrene og ikke la det bli et stressmoment!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:39   #8
***Gulla***
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
***Gulla*** er på en erverdig vei

Sv: Vekten stoppet opp

Phu, godt å lese at det er andre som også stresser litt når det ikke går helt som forventet,
Jeg gikk ned 3.8 kg de første tre ukene, MEN HVA SKJER SÅ!!!!!!!!!!!
Vekta har de siste 4 dagene gått opp!(totalt 1.3 kg) til tross for at jeg har utslag på stix!
Kan noen trøste meg - eller korrigere meg?

***Gulla*** er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:48   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stoppet opp

Opprinnelig lagt inn av ***Gulla***, her.

Phu, godt å lese at det er andre som også stresser litt når det ikke går helt som forventet,
Jeg gikk ned 3.8 kg de første tre ukene, MEN HVA SKJER SÅ!!!!!!!!!!!
Vekta har de siste 4 dagene gått opp!(totalt 1.3 kg) til tross for at jeg har utslag på stix!
Kan noen trøste meg - eller korrigere meg?

Det er normalt at vekt svinger opp og ned fra dag til dag - det hadde vært ganske unormalt om det bare gikk i en rett nedovergående kurve. Så lenge du spiser godt og riktig, kan slike oppsving komme av mange andre grunner - men det er høyst sannsynlig midlertidig. Årsaker kan være menstruasjonssyklus (noen samler vann ved eggløsning, noen ved menstruasjon - vi har forskjellige mønstre), mer salt enn vanlig, trening (som kan binde vann i muskler), sykdom, smerte og enhver annen form for stresstilstand i kroppen, medisiner, kunstig søtning, eller spesielle matvarer du kan tenkes å ha en abnormal respons på. Og så videre. Det aller viktigste i alt jeg listet opp er stress. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste når man henger seg opp i en vektendring over fire dager.

Anbefaler deg å puste rolig og fortsette i samme tralt en uke eller to - og kanskje ikke veie deg daglig, om du blir stressa av det.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:50   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stoppet opp

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det er normalt at vekt svinger opp og ned fra dag til dag - det hadde vært ganske unormalt om det bare gikk i en rett nedovergående kurve. Så lenge du spiser godt og riktig, kan slike oppsving komme av mange andre grunner - men det er høyst sannsynlig midlertidig. Årsaker kan være menstruasjonssyklus (noen samler vann ved eggløsning, noen ved menstruasjon - vi har forskjellige mønstre), mer salt enn vanlig, trening (som kan binde vann i muskler), sykdom, smerte og enhver annen form for stresstilstand i kroppen, medisiner, kunstig søtning, eller spesielle matvarer du kan tenkes å ha en abnormal respons på. Og så videre. Det aller viktigste i alt jeg listet opp er stress. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste når man henger seg opp i en vektendring over fire dager.

Anbefaler deg å puste rolig og fortsette i samme tralt en uke eller to - og kanskje ikke veie deg daglig, om du blir stressa av det.

Signerer denne

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:02   #11
***Gulla***
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
***Gulla*** er på en erverdig vei

Sv: Vekten stoppet opp

-takk for svar -godt med litt realitetsorientering innimellom

***Gulla*** er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 18:28   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stoppet opp

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Uansett synes jeg kanskje det er litt tidlig å begynne å leke med godteri som atkinsbarer, men det er bare min personlige mening.

Signerer denne jeg også. Atkinsbarer har ikke noe på ketolyse å gjøre. Ikke å "unne seg noe" i helgene heller, detter man ut av ketose tar det tre-fire dager å komme seg innpå igjen. Gjør man sånn hver helg er man føkkt. Dessverre. Bedre å nyte all den gode maten vi KAN spise, hver eneste dag. :-)

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:16   #13
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Vekten stoppet opp

Takk for gode tips!

Jeg hoppa av ketose, men nå prøver jeg meg igjen. Denne gangen skal jeg droppe cola zero og atkins barer Får håpe jeg klarer det

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 13:23   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stoppet opp

Opprinnelig lagt inn av plast, her.

Jeg har hatt en merkelig opplevelse i løpet av den siste uka. Sist lørdag ramlet jeg utpå, og etter to glass vin fikk jeg mer lyst på øl - bæng, ut av ketose. Jeg har fått en (u)vane med å veie meg daglig, både morgen og kveld, mest for å se hvordan dette fungerer, egentlig, og jeg gikk opp ca. en kilo på dette, den samme kiloen som var borte onsdag morgen. På onsdag trodde jeg da at jeg var veldig sunn, som klarte å komme meg på Sats og fine greier, men da jeg veide meg før jeg la meg var det tre kilo opp fra morgenen - og jeg var i ketose. Hvordan er det i det hele tatt mulig? Og når jeg sto opp i dag var det fire kilo ned fra onsdag kveld (og 5,2 siden jeg startet 2. nyttårsdag).

Jeg vet man ikke skal være slave av badevekta, men hvilke mekanismer som har gjort seg gjeldende her, skulle jeg gjerne likt å vite. Er det slik at lørdagen kom forsinket, er det slik at trening forsinker vekttapet noe eller hva?

Dette er ikke merkelig i det hele tatt! For det første så veier man så godt som alltid mer på kvelden enn på morgenen, man har jo spist og drukket i løpet av en hel dag, man har gjerne brukt musklene sine og samlet litt vann.
Drakk du øl noen dager før så kan det også ha hatt en viss påvirkning. Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før det synes på vekta, men karbohydrater binder vann! Fire gram vann per gram karbohydrat faktisk!

Det er en stor fordel å være strikt den første tida, for å jobbe seg inn i et bra mønster og la kroppen bli kjent med det nye kostholdet, hvordan man gjør det er jo så klart individuelt, og noen trenger veldig disse sukkerfrie erstatningene i en overgang for å i det hele tatt klare å legge om til et lavkarbokosthold, men mange av de, av hva jeg har lest her inne, klarer seg etterhvert fint med et minimum eller uten dette. Hva som funker for hver enkelt er individuelt. Men det er en feil å tro at "litt kos" hver dag ikke kan virke negativt inn på vektnedgang og allmenform.
MEN! Over det meste er det å stresse både tungt for kroppen, og en skikkelig brems på vektnedgangen. Kroppen skiller ut stresshormoner som kan øke blodsukkeret, og så har man det gående. Å stresse så voldsomt over én uke uten vekttap, eller noen hundre gram opp fra den ene dagen til det andre er ikke bare lite realistisk, det er også skikkelig stressende.

Gerd som er ketolyseveteran her inne har skrevet en fantastisk bra tråd om dette, som alle som kjenner på disse følelsene burde lese, og den kan ikke hentes fram for ofte. Den ligger her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt har stoppet opp grønnsak Ketolysekuren 10 25-08-11 22:59
Noen gode råd? (Vekten har stoppet opp) warner Generell diskusjon 6 17-03-11 16:25
Vekten har stoppet opp Snorkfrøken__ Lavkarbo generelt 18 31-08-10 23:42
Vekten har stoppet entotre Lavkarbo generelt 13 29-07-10 19:48
Det har stoppet opp Lillemeg1 Ketolysekuren 32 25-07-10 15:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no