Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Naturmidler for vektreduksjon

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-12, 10:05   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Naturmidler for vektreduksjon

http://www.helsekostopplysningen.no/...vektreduksjon/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:54   #2
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Naturmidler for vektreduksjon

Takk for nok en interessant link!
Rosenrot går forresten også for å være nyttig for vektreduksjon.
http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/rhod_ros.htm

URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER Fysisk og psykisk stress, nedsatt vitalitet, binyretretthet, manglende lyst og evne til seksuell utfoldelse, impotens, tretthet, depresjon, svak hjertefunksjon, kreft, overvekt, hoste, håravfall, hevelser og hemoroider.

Kjøpte en liten bok om urten fra Rolv.no for et par år siden. Interessant. Står mer om hvorfor den skal virke mot overvekt i boka.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 18:31   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Naturmidler for vektreduksjon

Takk. ja rosenrot er litt snillere enn ginseng som er veldig yang og passer bedre til menn enn kvinner. Jeg merket rosenrotens effekt da jeg brukte den et halvt år. Stimulerende. Jeg likte den ikke. Jeg ble for "svett" av den.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 18:55   #4
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Sv: Naturmidler for vektreduksjon

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Takk for nok en interessant link!
Rosenrot går forresten også for å være nyttig for vektreduksjon.
http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/rhod_ros.htm

URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER Fysisk og psykisk stress, nedsatt vitalitet, binyretretthet, manglende lyst og evne til seksuell utfoldelse, impotens, tretthet, depresjon, svak hjertefunksjon, kreft, overvekt, hoste, håravfall, hevelser og hemoroider.

Kjøpte en liten bok om urten fra Rolv.no for et par år siden. Interessant. Står mer om hvorfor den skal virke mot overvekt i boka.

En ting jeg alltid har lurt på: kan man bruke selve planten? Eller MÅ jeg kjøpe kapsler i dyre dommer? (planten er sukkulent og vokser som bare det på hytta i odt selskap med takløk og bergknapp)

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 23:37   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Naturmidler for vektreduksjon

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

En ting jeg alltid har lurt på: kan man bruke selve planten? Eller MÅ jeg kjøpe kapsler i dyre dommer? (planten er sukkulent og vokser som bare det på hytta i odt selskap med takløk og bergknapp)

ja--- Jordstengelen av rosenrot er blitt brukt som mat både i Norge og andre nordlige strøk av verden. Fra Alaska berettes det at eskimoene har anvendt rosenrot som grønnsak, og det hevdes at de fremdeles bruker den. Ferske blad inneholder mye vitamin C.http://www.rolv.no/urtemedisin/artik...di_ro/art2.htm

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 11:58   #6
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Re: Sv: Naturmidler for vektreduksjon

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

En ting jeg alltid har lurt på: kan man bruke selve planten? Eller MÅ jeg kjøpe kapsler i dyre dommer? (planten er sukkulent og vokser som bare det på hytta i odt selskap med takløk og bergknapp)

Sjekk linken til Yrla i innlegget over. De selger rosenrottinktur der. Det er nok mye rimeligere enn å kjøpe kapsler. Jeg stoler også på at det er skikkelige saker i den tinkturen. Litt tungvint å bestille via e-post i disse nettbutikktider, men det går helt utmerket. Tinkturen blandes ut i litt vann. Jeg pleier ta det på styrten og så drikke vann etterpå for å ikke la den sterke smaken bli værende i munnen. Tinkturen er drøy i bruk, du tar den også gjerne i en tre-månedersperiode og så pause. Se om du finner den lille boka om Rosenrot der, tror den beskriver hvordan du kan lage din egen, eller det står på nettsiden. Husker ikke helt. Tror det er mest gunstig å bruke 5 år gamle røtter. Du lager det altså at roten, ikke selve planten såvidt jeg kan huske. Har et lite knippe av disse i hagen her men det er så lite at jeg har ikke hjerte til å ta de for å eksperimentere med å lage selv. Håper de sprer seg litt mer (vi har delvis naturtomt).

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Min vektreduksjon -18 kg, med bilde tarante Generell diskusjon 35 27-10-11 13:35
Strekkmerker og vektreduksjon whynn Generell diskusjon 25 29-09-10 08:15
Kun vektreduksjon? Nike Fysisk og mental helse 51 26-06-08 13:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no