Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

0,5 kg på 2 uker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-07, 12:46   #1
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei
Thumbs down

0,5 kg på 2 uker

Jeg er nå ferdig med min 3 uke på ketolyse.
Den første uka gikk jeg ned 2,5 kg, mens de siste to ukene har jeg gått ned tilsammen 0,5 kg

Jeg er konstant i ketose, og føler at jeg følger kostholdsrådene passe bra - det eneste er at jeg har problemer med å få i meg 2 måltider med grønnsaker enkelte dager. Men trodde da ikke dette skulle gi så stort utslag.
Jeg spiser når jeg er sulten (som oftest blir det da lunch, middag og kvelds), og ikke mer enn at jeg blir passe mett/ikke sulten.

En dag ser vanligvis slik ut

Ev frokost:
2 Ziggy-lapper med kyllingskinke og ost

Lunch:
Grønn salat med litt agurk og paprika, samt ost og rømme.
Eller
2 egg og 3 skiver bacon

Middag:
Diverse rent kjøtt eller fisk, med litt blomkål og brokkoli (max 100 g tilsammen) Rømme eller smør i tillegg

Kvelds
Varierer mye; Ziggy-lapper med ost, egg og bacon, kylling, en ribbe-bit, tomatsuppe, fløyelsgrøt, omelett (alt oppskrifter som er lav karb)

Drikker bare vann i tillegg...

Trodde da ikke dette skulle se SÅ ille ut, eller????
Ligger på mellom 10-15 karb om dagen.

Hadde en "planlagt sprekk" på julebordet forrige helg, hvor jeg spiste EN medisterkake, men holdt meg i ketose på tross av dette.

Noen synspunkter?

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 12:47   #2
67kilo
Medlem
 
67kilo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 56
Innlegg: 178
67kilo er på en erverdig vei

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Hm, er det karbo i medisterkaker?

__________________
: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16264

Uke 1:-0,6kg, Uke 2:-0,2kg, Uke 3:-2.3kg Uke 4: +1,1
67kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 12:49   #3
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Kroppen trenger nok tid til å venne seg til vekttapet. Jeg har også hatt det sånn, men tålmodighet er nøkkelen her helt klart Måler du cm? kan jo være du går inn der? Men er du i ketose så bare fortsett så plutselig løsner det.

Jeg har gått på ketolyse i 3.5 måneder nå og har både stoppet opp og gått opp underveis, men totalen så langt er jeg veldig fornøyd med. I tillegg til vekttapet har jeg gått inn 102 cm så jeg anbefaler deg absolutt å måle. Lykke til!

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 12:56   #4
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Opprinnelig lagt inn av 67kilo, her.

Hm, er det karbo i medisterkaker?

Kikket på gilde.no nå, og ser at det ikke er det i medisterdeig.
Trodde det var likedann med den, som med "alle andre" kjøttkaker og pølser - altså sånn ca 7 pr 100.
Men da var jo ikke det en sprekk alikevell da (og jeg gleder meg enda mer til jula)

edit - kikket videre, og ser at det er 6 pr 100 i gilde sine medisterkaker

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 12:57   #5
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Tittentei, her.

Kroppen trenger nok tid til å venne seg til vekttapet. Jeg har også hatt det sånn, men tålmodighet er nøkkelen her helt klart Måler du cm? kan jo være du går inn der? Men er du i ketose så bare fortsett så plutselig løsner det.

Jeg har gått på ketolyse i 3.5 måneder nå og har både stoppet opp og gått opp underveis, men totalen så langt er jeg veldig fornøyd med. I tillegg til vekttapet har jeg gått inn 102 cm så jeg anbefaler deg absolutt å måle. Lykke til!

Venne seg vekttapet etter bare 3 uker???
Jeg måler i cm ja, og har gått ned, men vet ikke om det er pga de kg jeg mistet første uka, eller om det har kommet mer nå etterpå (måler ikke hver uke)

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:13   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Mitt forslag vil være å øke karbomengden litt. Du ligger litt for lavt hvis du bare spiser 10-15, bedre å ligge fra 15-20. Spis mer grønnsaker, karbene skal hovedsaklig komme fra "lovlige", gode grønnsaker.

Det er kanskje ulempen (den eneste jeg kan komme på) med ett slikt forum, man ser på alle som har knall resultater og man vil gjerne få like gode og kjappe resultater, men vi er alle forskjellige og kroppene våre bestemmer tempoet. Nøkkelen til suksess er å smøre seg med denne berømte tolmodigheten...
Jeg er selv av de som har hatt veldig gode og kjappe resultater, men har hatt mine tunge og slitsomme uker jeg også!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:18   #7
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Hvilke grønnsaker er å foretrekke da?
Og *hvor* i denne kosten skal jeg putte de inn?

Er jo forberedt på noen stille uker, men synes at de kom litt VEL fort....
(og så sammenligner jeg nok litt med mannen min også, som fortsatt går ned mye - bra for ham da i allefall)

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:29   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Enig med stinemor jeg... øk litt på karbene...
Ha gjerne noe grønnsaker til alle måltidene dine (en tomat til frokost, litt paprika eller salat el noe til kvelds osv...)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:34   #9
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei

Sv: 0,5 kg på 2 uker

ok, mer karb i form av grønt til alle måltider skal bli ;-)

Men for å ikke være så negativ, så kan jeg jo være litt positiv å nevne at jeg nå har en fin glød i huden, og en frisk og rød tunge uten "flekker eller sprekker" om jeg hatt tidligere.
Jeg lar ketolysen få "skylden" for dette, og føler meg egentlig bedre enn på aldri så lenge - og det er jo egentlig det viktigste :-)

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:39   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Mayella, her.

ok, mer karb i form av grønt til alle måltider skal bli ;-)

Men for å ikke være så negativ, så kan jeg jo være litt positiv å nevne at jeg nå har en fin glød i huden, og en frisk og rød tunge uten "flekker eller sprekker" om jeg hatt tidligere.
Jeg lar ketolysen få "skylden" for dette, og føler meg egentlig bedre enn på aldri så lenge - og det er jo egentlig det viktigste :-)

Det er sant du får se på det positive de 8-9 kg jeg har gått ned nå har jeg brukt to år på, så med enkelte av oss går det tregt... Men jeg rekner med det løsner når du bar efår opp karbene litt

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:48   #11
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Du har altså gått ned 3 kg på 3 uker - synes du virkelig det er dårlig...?

For øvrig ville jeg ikke tro at en ynkelig liten medisterkake vil slå så veldig dårlig ut.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:51   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Jeg tar litt grønnsaker til hvert måltid, selv om jeg spiser smørgrøt, så tar jeg meg en tomat eller en god bit paprika etter rett måltidet. Spiser MYE blomkål, lager blomkålstappe til masse kjøttretter, anbefales, virkelig nammis til kjøttkaker, koteletter, laks ol

Jeg har jo vært "heldig", tatt av nesten 25 kg på 5 mnd, men som jeef-micro skriver, noen bruker ÅR... Du har heller ikke SÅ mange kilo som mange andre (inkl meg) å ta av, så det i seg selv kan være årsaken til at kroppen din trenger å tenke seg litt om, ofte stopper det opp i kue tre-fire. Det løsner igjen om du bare er tolmodig og flinke:klemme:

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:53   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Du har altså gått ned 3 kg på 3 uker - synes du virkelig det er dårlig...?

For øvrig ville jeg ikke tro at en ynkelig liten medisterkake vil slå så veldig dårlig ut.

Signerer Smula

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:55   #14
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Du har altså gått ned 3 kg på 3 uker - synes du virkelig det er dårlig...?

Nei, det er jo ikke dårlig, men kjedelig at det tok pause så raskt

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

lager blomkålstappe til masse kjøttretter

Oppskrift?

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 22:00   #15
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Mayella, her.

Oppskrift?

1 blomkålhode, kokes i 20 min
1/3 pakke fetaost (grønn pakke)
2 ss kremfløte
50-60 gr smør
salt om ønskelig...

Alt moses og blandes med stavmixer...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:22   #16
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Opprinnelig lagt inn av Mayella, her.

Nei, det er jo ikke dårlig, men kjedelig at det tok pause så raskt

Ja, men sannsynligheten er stor for at det må du komme til å finne deg i.
Prøv å se det fra litt andre vinkler:
Du har i gjennomsnitt gått ned 1 kg i uka! Det er ikke værst, det!
Og de ukene det står stille eller går veldig tregt: Du går iallefall nedover, imotsetning til før da det gikk OPPOVER, hva...?

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:32   #17
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Husk og at mange får ny syklus på ketolysen, så det er også mulig at du er i pms!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:42   #18
Mayella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 84
Mayella er på en erverdig vei

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Jeg har blødd nå i 12 dager - uvisst om det er pga kuren, eller pga p-pillene mine (som jeg hadde mens-krøll med tidligere, men som jeg trodde hadde stabilisert seg)

Jaja, vi får nå se hvordan det blir ;-)

__________________


Mayella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:24   #19
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Skriver inn et sitat fra Kosthold og Helse, min utheving:

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Her er noen greie tips for deg som har tenkt på å begynne eller nettopp har begynt med en lavkarbodiett (og kanskje også for deg som har holdt på en stund?)

  • les varedeklarasjonen!
  • står det 0 karbo, så regn 1 bare for sikkerhets skyld
  • unngå koffein helt de to første ukene
  • unngå søtstoff helt de to første ukene
  • drikk MINST to liter vann eller mineralvann daglig
  • ikke vei deg mer enn en gang i uka
  • ta mål av deg selv før du starter, noen ganger mister du cm selv om vekta står stille
  • ikke sammenlign deg med noen andre. Folk går ned så forskjellig
  • vekta kan stå stille rundt den tredje uka, det er normalt. Ikke få panikk
  • hvis du følger planen til punkt og prikke og fremdeles ikke går ned, sjekk om du kan ha Candida og unngå eddik, ost, sopp og annen gjæret mat
  • ta en tur til legen før du starter, og ta blodprøver. Det er greit å ha noe å sammenligne med når du har nådd målet ditt. Kolesterolet kan gå noe opp de første ukene til kroppen har fått tilpasset seg. Pass på at legen vet at du er på en lavkarbodiett og hvor lenge du har gått på den
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke har lest boka
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke leser varedeklarasjonen
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke følger dietten

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:44   #20
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Trener du noe? Går tur? For noen setter det jo fart på (fett)forbrenninga, kanskje det er slik for deg?

3 kg på 3 uker er bra, synes jeg. Det går nedover, det er det viktigste. Men tålmodigheten er ikke like lett å leve med nei, kjenner til den.

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:25   #21
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: 0,5 kg på 2 uker

Heh... temmelig spot-on, de tre siste punktene der... mange som har lett for å glemme dem.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:47   #22
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: 0,5 kg på 2 uker

For meg hjalp det betraktelig å kutte ut søtstoffer, meieriprodukter (unntatt meierismør selvsagt) og kun spise 'rene' varer.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
To uker - ny kropp! Et lite bildebevis :) Safir Ketolysekuren 48 29-10-07 11:06
10 uker på Ketolysekur LilleRosin Ketolysekuren 11 27-08-07 22:29
Vektnedgangen stoppet etter 5 uker Isac Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 02-03-07 23:21
4 uker etter... Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 17-02-06 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no