Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hard i magen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-07, 08:29   #1
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Hard i magen

Nå er jeg lei og despo,er så despo at jeg vurderte å kjøpe klyster i går. Jeg fikk gratis poser med benefiber. Men det har ikke virket. Jeg vil ha noe som virker der og da. Når jeg ikke får gått på do,blir jeg kvalm,dårlig og irritabel. Jeg vil kjøpe meg avføringspiler i dag,men har hørt du kan bli avhengig av det..

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 08:31   #2
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: hard i magen

abonerer på denne

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 08:33   #3
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: hard i magen

godt vi er flere.

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 08:54   #4
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: hard i magen

Noen tips kan du/ dere kanskje finne i denne tråden

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9222

__________________
JoranG
21.jan-07: Startet vektreduksjon
Påske 07: -20,8kg. Første delmål nådd
Neste delmål: 90kg til St.Hans!
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 09:10   #5
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: hard i magen

Lactulose.hva er det?

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 09:36   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: hard i magen

For "akutt" hard mage bruker jeg DULCOLAX stikkpiller... Funker hest!!!


For å forebygge, er faktisk oljer bra (omega av ymse slag) Jeg bruker EFA-omega (3-6-9) og har nå avføring HVER DAG!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 09:52   #7
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: hard i magen

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 10:21   #8
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: hard i magen

Opprinnelig lagt inn av monki, her.

Lactulose.hva er det?

Lactulose er et mykgjørende middel, som må taes forebyggende og helst over en periode for å ha noen effekt.
Dette er hva som anbefales ved hard avføring.

Ved myk avføring anbefales derimot et peristaltikkstimulerende middel ala dulcolax.


Erfaringsmessig (og jeg har erfaring fra flere år med hard mage, jeg har brukt "alt"...) fungerer stikkpiller best, for "tømming" en gang i ny og ne.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 10:48   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: hard i magen

Det er ikke noe mål å ha avføring hver dag, altså. På lavkarbo får man rett og slett mindre avføring fordi man nyttigjør seg mer av det man spiser. Det blir mindre "avfall". Mange er ikke klar over dette og TROR de har forstoppelse, men det har nok ikke de fleste. NOEN får det jo, men da medfører det ofte smerter og trykketrang selv om man ikke får noe ut. Sjelden avføring er ikke det samme som forstoppelse, og det er faktisk bare bra å ikke ha avføring hver dag. Står endel om det i Bedre uten brød.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 10:58   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hard i magen

Opprinnelig lagt inn av monki, her.

Jeg vil kjøpe meg avføringspiler i dag,men har hørt du kan bli avhengig av det..


Jeg har vært tatt avføringspille to ganger på Ketolyse med 6 mnd mellomrom. Om du kun bruker det en sjelden gang blir du ikke avhengig

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 11:00   #11
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: hard i magen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er ikke noe mål å ha avføring hver dag, altså. På lavkarbo får man rett og slett mindre avføring fordi man nyttigjør seg mer av det man spiser. Det blir mindre "avfall". Mange er ikke klar over dette og TROR de har forstoppelse, men det har nok ikke de fleste. NOEN får det jo, men da medfører det ofte smerter og trykketrang selv om man ikke får noe ut. Sjelden avføring er ikke det samme som forstoppelse, og det er faktisk bare bra å ikke ha avføring hver dag. Står endel om det i Bedre uten brød.

Du har helt rett Iset!!

Men for min personlige del, synes jeg det er SÅÅÅ DEILIG å ha avføring HVER dag!!! det er en BEFRIELSE, et KICK, og i det hele tatt...hehehe...

(og dette skyldes ÅR med plager.....)

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 19:06   #12
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hard i magen

vi-siblin (rene vidundermiddelet og du blir ikke avhengig!)
Det er ispagulafrøskal.
Før jeg begynte med det så jeg gravid ut, nå har jeg fått en ny mage.
Sverger til vi-siblin og kommer til å bruke det resten av livet.
Ikke la deg lure av benefiber eller hva det heter det nye de har fått på apotekene, for det hadde motsatt virkning både på meg og andre jeg har pratet med. 500 gram koster ca. 150 kroner på apoteket og kan blandes i alt. Bare husk å drikk vann ved siden av.
Metthetsfølelse synes jeg også det gir og vekten har gått fortere ned etter jeg begynte med det.
Takk til legen som anbefalte meg det.
Eneste GODE rådet jeg noen gang har fått fra en lege

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 19:12   #13
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hard i magen

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

vi-siblin (rene vidundermiddelet og du blir ikke avhengig!)
Det er ispagulafrøskal.
Før jeg begynte med det så jeg gravid ut, nå har jeg fått en ny mage.
Sverger til vi-siblin og kommer til å bruke det resten av livet.
Ikke la deg lure av benefiber eller hva det heter det nye de har fått på apotekene, for det hadde motsatt virkning både på meg og andre jeg har pratet med. 500 gram koster ca. 150 kroner på apoteket og kan blandes i alt. Bare husk å drikk vann ved siden av.
Metthetsfølelse synes jeg også det gir og vekten har gått fortere ned etter jeg begynte med det.
Takk til legen som anbefalte meg det.
Eneste GODE rådet jeg noen gang har fått fra en lege

Det står i felleskatalogen at det er sukkerholdig. Står det noe på pakningen om hvor mye sukker det er i dette?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 19:13   #14
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hard i magen

Jeg fant det selv

Sitat:

Vi-Siblin granulat .

Sitat:

Vi-Siblin granulat i doseposer.

Testa ispaghula.
1 g granulat inneholder ispaghulafrøskall (Testa ispaghulae) 610 mg som virkestoff, og hjelpestoffene sakkarose 376 mg, samt natriumklorid. Sukkerholdig.

En dosepose à 6 g inneholder ispaghulafrøskall (Testa ispaghulae) 3,66 g som virkestoff, og hjelpestoffene sakkarose 2,26 g, samt natriumklorid. Sukkerholdig.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 22:38   #15
cozymum
Medlem
 
cozymum sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 40
Innlegg: 80
cozymum er ny på veien

Sv: Hard i magen

Hei, jeg har vært plaget opp gjennom årene med hard mage. Men har aldri blitt avhengig av avføringsmiddel. Jeg har brukt midler (dufolax og lactose) ved veldige akutte situasjoner. Når d går over 1 og mer. Van,ligvis har jeg brukt rosiner, svisker, yougurt, kli, linfrø, surmelk og masse vann. Men etter jeg begynte på lavkarbo blir d litt vanskelig å bruke dette. Jeg fikket tips om "frukt og fiber" fra ortis, det er tyggetabletter som du kjøper på helsekosten. Jeg tygget en en tablett på kvelden og drakk masse vann. Neste kveld kom d ut, og neste kveld etter d. Og etter d har jeg vært helt fin. Forebyggende kan vært litt mer grønt- mer vann- mer mosjon!!! Lykke til. Håper d ordner seg!

__________________
Start 14.03.2007; 82.3 kg BMI 28,7

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102


cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 00:18   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hard i magen

Hele linfrø skal være lakserende.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 00:33   #17
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hard i magen

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg fant det selv

[b]


Og det vil si?
Jeg har ihvertfall gått ned i vekt etter jeg begynte så jeg er ikke redd for det. Eller burde jeg være?

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 05:50   #18
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Hard i magen

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

Og det vil si?
Jeg har ihvertfall gått ned i vekt etter jeg begynte så jeg er ikke redd for det. Eller burde jeg være?

hun spurte hvor mye sukker det var i,men så fant hun ut svaret selv

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:21   #19
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hard i magen



Hvor mye sukker var det da?

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:37   #20
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hard i magen

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.



Hvor mye sukker var det da?

litt over 2 gram per doseringspose. I doseringspose vil være 6 gram
eller 10ml med pulver (eller hva det nå heter). Du bruker vel ikke så mange poser daglig.

Når du går ned med bruken av dette så er det ingen fornuftig grunn til å kutte det ut, så lenge det virker og du må bruke det. At det generelt vil være fordel å la tarmene ta seg av jobben selv etterhvert, er noe annet.
Det vil du nok oppleve at det gjør også etterhvert.

  Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 17:53   #21
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hard i magen

Tror ikke det gjør noe å bruke vi-siblin livet ut...tror egentlig bare det er sunt, for det er ikke vanlig avføringsmiddel og det står du kan bruke det hele tiden. Hvis jeg slutter kommer jeg til å se gravid ut igjen pluss jeg har en tarmsykdom så det er legen som har anbefalt meg det

Bruker ikke doseposer, men kjøper en stor eske med måleskje.
Bruker 6 gram morgen og kveld.

Best er det å blande ut i biola (naturell selvfølgelig)

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:28   #22
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hard i magen

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

Tror ikke det gjør noe å bruke vi-siblin livet ut...tror egentlig bare det er sunt, for det er ikke vanlig avføringsmiddel og det står du kan bruke det hele tiden. Hvis jeg slutter kommer jeg til å se gravid ut igjen pluss jeg har en tarmsykdom så det er legen som har anbefalt meg det

Bruker ikke doseposer, men kjøper en stor eske med måleskje.
Bruker 6 gram morgen og kveld.

Best er det å blande ut i biola (naturell selvfølgelig)

Høres fornuftig ut. Medlem i LMF?

  Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 23:27   #23
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hard i magen

Nei

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 09:35   #24
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hard i magen

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Høres fornuftig ut. Medlem i LMF?

Landsforeningen for Mettet Fett? :fnis:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 19:40   #25
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hard i magen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Landsforeningen for Mettet Fett? :fnis:

buuuuhhhh.
Landsforeningen Mot Fordøyelsessykdommer
http://www.lmfnorge.no/

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hard mage og kramper, samt stillestående vekt. apple Lavkarbo generelt 13 12-04-07 08:01
Hard mage raptor Spørsmål og svar 50 28-08-06 15:36
Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage? Albertine Generell diskusjon 15 19-08-06 09:24
Luft i magen Tiril77 Fysisk og mental helse 9 23-01-05 00:57
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no