Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

First Price bacon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-09, 18:29   #1
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

First Price bacon

Før kjøpte jeg bacon i Sverige siden det var billigere. Men så kom baconet til First Price som var like godt og like billig. Og 0 kh.
De billigste i Sverige inneholder dextrose har jeg sett, så det ble vel så enkelt å kjøpe First Price sitt.

Vel, det er det slutt på nå. Var på Kiwi i stad for å kjøpe ny ladning, og der hadde baconet fått ny pakke. Heldigvis leste jeg utenpå, for nå var plutselig næringsinnholdet fjernet og på innholdsfortegnelsen sto det at det inneholdt sukker! :dån:

MÅ de ødelegge alt med sukker? Nå må jeg jammen ta turen til Sverige igjen.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 18:39   #2
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: First Price bacon

Ettersom du bor i Rygge så bruker du 30 minutter maks til Svinesund, og et kvarter lenger til Systemet i Strömstad. God timebetaling.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 18:55   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: First Price bacon

Hehe, bortsett fra at jeg aldri drar på Systembolaget.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 18:56   #4
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: First Price bacon

Sukker i bacon?
Hva er poenget med det... skal ikke kjøpe FP bacon mer.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 18:59   #5
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: First Price bacon

Uff, la merke til det jeg også. Kjipt for oss som ikke kan dra til Sverige.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 19:01   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: First Price bacon

Ja, men står det hvor mange karber det er i baconet? Ofte er det snakk om så små mengder at det ikke en gang nevnes i næringsinnholdet. Står det 1g eller mindre så kjøper jeg baconet om det smaker godt. Jeg kjøper bacon i sverige, men det er fordi sverige er nærmere enn sentrum Og da betaler jeg 24 kr for 3x140g.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 19:02   #7
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: First Price bacon

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, men står det hvor mange karber det er i baconet? Ofte er det snakk om så små mengder at det ikke en gang nevnes i næringsinnholdet. Står det 1g eller mindre så kjøper jeg baconet om det smaker godt. Jeg kjøper bacon i sverige, men det er fordi sverige er nærmere enn sentrum Og da betaler jeg 24 kr for 3x140g.

På de nye pakkene står det ingen oversikt over hvor mye, bare selve ingrediensene. (Derfor tenker jeg at det sikkert er en del... )

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 19:05   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: First Price bacon

Nei, det var det det ikke gjorde, derfor tenker jeg også som Bixen.

Kanskje vi skal spamme Norgesgruppen med mail.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 19:05   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: First Price bacon

Opprinnelig lagt inn av Bixen, her.

På de nye pakkene står det ingen oversikt over hvor mye, bare selve ingrediensene. (Derfor tenker jeg at det sikkert er en del... )

på de merkene jeg har sett på næringsinnholdet og som inneholder sukker, så står det 0.5g eller 1g eller mindre. Så det tar jeg ikke hens*n til for det er lite!

Det brukes bare litt sukker i bacon, husker jeg brukte 1/4ts sukker da jeg salta flesket fra grisen vår, og det var vel en 1kg flesk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 19:08   #10
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: First Price bacon

Nå har jeg mailet Unil og spurt. De pleier å svare ganske kjapt, så da regner jeg med å ha fasiten på mandag!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 19:45   #11
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: First Price bacon

Hei

Ville bare si at det er ikke bare FP sitt bacon som inneholder sukker, Gilde har det også men der står det gjerne glukose
Veldig mye av det en tror er uten sukker/glukose er det faktisk ikke, så sjekk alltid varedeklarasjonen.

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 19:54   #12
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: First Price bacon

Ja, jeg sjekker alltid. Også når noe får ny pakning, som denne fra First Price hadde gjort.

Det er nok ikke mye sukker som brukes i de som har sukker, men siden bacon er noe jeg spiser stort sett hver dag så føler jeg det blir en mengde likevel. Det er annerledes med sukker som er i dressing eller dip e.l. som jeg kun bruker en sjelden gang.

Jeg er klar over at noe av Gilde sitt har sukker/glukose, det er derfor jeg har kjøpt First Price sitt.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:12   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: First Price bacon

Hva med REMA 1000 sitt ? Fjordland bacon m svor.....er det noen som bruker det?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 22:18   #14
Silver
Juniormedlem
 
Silver sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 44
Silver er på en erverdig vei

Sv: First Price bacon

Gleder meg til du får svar, for jeg lever også på First Price sitt! Har sett at de har fått ny pakning, men jeg har fremdeles den gamle i kjøleskapet i god trod om at den ikke inneholdt sukker..

__________________


Silver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 22:19   #15
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: First Price bacon

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hva med REMA 1000 sitt ? Fjordland bacon m svor.....er det noen som bruker det?

Det baconet synes jeg smaker fælt! Men det er jo smak og behag så klart.

Nå spiser jeg uansett ikke så mye bacon, men synes det er ok med et "sukkerfritt" alternativ.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 09:59   #16
muskatt
Juniormedlem
 
muskatt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 46
muskatt er på en erverdig vei

Sv: First Price bacon

Hmmm..jeg synes FP bacon smaker ikke spesielt godt. Det har vært seigt og med brusk. Itillegg spruter det fett alle veier når jeg steker det, barna får ikke være på kjøkkenet. Er det bare jeg som har vært uheldig ? Kanskje må gi det en sjangse til.

Jeg var i Sverige i sommer og kjøpte 60(!)) pk med nydelig (sprutefri) bacon, 10 kr pakken! Litt pinlig å legge på disken, men nå har vi for mange mnd fremover.

__________________
Din mat er din medisin.
muskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 11:04   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: First Price bacon

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Kanskje vi skal spamme Norgesgruppen med mail.

Åh, dette er såå typisk!
Jeg er all for å spamme Norgesgruppen, altså!
Faktisk, jeg la også merke til at de hadde nye etiketter. det lå litt blanda, så jeg plukka faktisk spesielt ut de nye, av den grunn at jeg tenkte at de sikkert var ferskest.
Arg! Hva er greia?
Joda, det er ikke mye sukker, og det har sikkert lite å si, men det er prinsippet! Unødvendig er hva det er.
Og jeg har typ fem pakker liggende i fryseren.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 11:13   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: First Price bacon

Da har jeg skrevet en mail til dem, en liten spansk en om hvordan jeg oppdaget at det er sukker i dem, men det har ikke noe å si for poenget. Spent på svar!

Sitat:

Hei!
Jeg har vært fan av First Price-produktene lenge, og særlig baconet har jeg satt pris på. En ting at det er billig og ganske godt på smak, men jeg syntes også det var en særdeles god ting at dette baconet var en av få som ikke inneholdt sukker/glukose/dextrose.
Helt til nå ... Jeg kjøpte et par pakker bacon, og plukket spesielt ut de med nye etiketter, med den tanke om at de var de ferskeste.
Da jeg skulle steke meg bacon senere, så jeg på etiketten. En ting er at næringsinnholdet ikke lenger er oppnevnt (noe jeg generelt synes er en uting), men nå står også sukker oppnevnt som en av ingrediensene!
Jeg må si jeg er veldig skuffet. Jeg vet jo at det som regel ikke er snakk om store mengdene, men det er like mye prinsippet, hva har sukker i kjøtt å gjøre?
Jeg har en prediabetisk tilstand (glukoseintoleranse), lever på lavkarbomat, og spiser følgelig så lite sukker i alle former som overhodet mulig, og selv om jeg ikke tror at det lille sukkeret som er i bacon påvirker blodsukkeret mitt, så er jo det heller ikke så lett å vite når dere har fjernet næringsinnholdet.

Mitt spørsmål er dermed: hvorfor har dere fjernet næringsinnholdet fra etiketten, og hvorfor har dere med ett begynt å tilsette baconet med sukker? Jeg skulle gjerne også visst hvor mye sukker det er snakk om.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 11:14   #19
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: First Price bacon

Jeg hadde en gammel pakke liggende i fryseren heldigvis.
Nå skal jeg ta meg en tur på Meny og se om de har igjen noen gamle pakker. Da skal jeg hamstre og hive i fryseren.

Det er sikkert en grunn til at de har fjernet næringsinnholdet og kun har igjen varedeklarasjonen; nå inneholder den sikkert kh.

Jeg sender en mail i dette sekund.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 11:16   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: First Price bacon

Bra! Spam spam spam

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 11:41   #21
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: First Price bacon

Her er min mail:

Hei!
Jeg var på Kiwi i går for å kjøpe First Price bacon, og så at disse hadde fått ny innpakning. For å forsikre meg om at det var det samme baconet som tidligere, skulle jeg sjekke næringsinnholdet. Til min skuffelse så jeg at dette var fjernet. Enda større var skuffelsen da jeg så at baconet nå var tilsatt sukker. Og siden det ikke var oppgitt næringsinnhold, vet jeg jo ikke mengdene.
Jeg er nødt til å kutte sukker ut i kosten min, og har derfor kjøpt First Price bacon siden det kom på markedet, siden dette er ett av de som ikke har inneholder sukker i tilllegg til at det er godt og billig. I går kjøpte jeg ikke med meg bacon, og jeg ser meg dessverre nå nødt til å se meg om etter en annen type som ikke har tilsatt sukker.

Ellers har jeg vært veldig fornøyd med flere First Price produkter som kokt skinke, leverpostei og tacosaus. Håper virkelig ikke dere endrer næringsinnholdet i disse også, da disse produktene er en stor del av mitt lavkarbokosthold.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 11:45   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: First Price bacon

Bra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 22:33   #23
lille74
Medlem
 
lille74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 275
lille74 er på en erverdig vei

Sv: First Price bacon

jeg tokm meg tida til å lese på bacon da jeg handla......alt bacon jeg fant inneholdt sukker i et eller ana slag. glukose eller dextose ( er det rett ord)....men hvorfor putter de det i bacon????

__________________


090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:55   #24
lille74
Medlem
 
lille74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 275
lille74 er på en erverdig vei

Sv: First Price bacon

hvilket bacon inneholder ikke sukker i en eller annen form???

__________________


090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:59   #25
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: First Price bacon

gikk og så på de 2kg pakkene jeg kjøper i sverige nå.. har aldri sett mere en at det står 0karb.. nå ser jeg at den 4 ingrediensen er DRUESUKKER

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
First price kyllingfilet Benzo Lavkarbo generelt 18 09-08-10 16:51
First Price smøreost quebec Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 10-03-09 16:33
Bacon Lillegutten Ketolysekuren 14 21-10-08 19:56
Bacon gilbertine Generell ernæringsdebatt 7 15-04-07 20:46
Bacon? Sprudle Spørsmål og svar 4 21-02-07 17:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no