Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Matvaretabellen bygger på 100 år gammel forskning!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-12-05, 10:51   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Exclamation

Matvaretabellen bygger på 100 år gammel forskning!

Sitat:

Matvaretabellen som utgis av Statens råd for ernæring og fysiske aktivitet, gir feilaktige opplysninger. Årsaken er at den bygger på forskning som er 100 år gamme

Sitat:

Ved å sammenstille nyere forskning viser det seg at det er riktig å redusere inntaket av brød, og heller spise mer magert kjøtt og mager fisk, i tillegg til mer frukt og grønnsaker, går det fram av forskningsrapporten.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299862

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 26-12-05, 16:17   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Matvaretabellen bygger på 100 år gammel forskning!

Skjønner ikke helt hvorfor det står fett i overskriften når artikkelen omhandler karbohydrater i forhold til protein. Det virker som om journalistene ikke vet forskjell på sukker og fett.

Det hadde vært interisankt å sett hva de to professorene forsket på i detail, for artikkelen ga inntrykk av mye synsing. Skulle gjerne hatt noen fakta å slå i bordet med.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-12-05, 15:22   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Matvaretabellen bygger på 100 år gammel forskning!

Dette er noe jeg har sagt i lang tid! Kaloritabellen er ulogisk. Jeg er enig i at man bør finne en mer realistisk modell, men la for all del ikke denne mannen gjøre det!

Det var jo dette som var gjenstand for debatten i Redaksjon EN rett før jul. Denne (såkalte) professoren viste særs dårlig innsikt i grunnleggende ernæring. Han tror tydeligvis han har gjort ett nytt og interessant funn. "Brød inneholder kalorier." Mat, helse og vektreduksjon har feil fokus i media.

Du kan ikke kurere noen ved å bruke "færre kalorier".

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no