Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva gjør jeg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-10, 21:53   #1
boca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 25
boca er på en erverdig vei
Question

Hva gjør jeg?

Jeg sitter her helt i sjokk, hendene skjelver og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hvem jeg skal si det til heller, så jeg prøver her som jeg er litt anonym.

Jeg har hatt mensen en gang siden jeg fødte for et og et halvt år siden, for fem uker siden. Jeg har gått og ventet på den, så i kveld bestemte jeg meg for å teste meg.

Til min overraskelse ble den positiv! Jeg er helt forrvirret, har ikke fortalt noe til K enda. Hvis jeg har rett, er jeg 4-5 uker på vei. Jeg har jobbet i snart et år, og har blitt lovet fast jobb innen 1-2 år. Jeg vet ikke om det er så lurt å forlate jobben ennå. Vi bor i en leilighet med ett soverom bare, og vi vet ikke om vi får lån til hus (ettersom at jeg har bare litt fast).

Samtidig så har vi det kjempebra, vi har ei jente som er kjempesnill, og forholdet går kjempebra. En ny baby høres... skummelt ut. Men samtidig veldig bra også. Jeg er livredd!
Er det noen som har råd å komme med?
Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

__________________
-6,3 kg på seks uker
Over halvveis til første delmål, -10 kg

Sist redigert av boca : 22-08-10 kl 22:03.
boca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:01   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg?

Gratulerer!

Fortell det til kjæresten og så finner dere nok ut av det! Økonomisk så det ikke så fryktelig siden at du har opptjening og slikt. Jeg aner ikke hvor gammel du er og hvor vanskelig det er å få fast jobb i ditt yrke. Så fremt i fall du er i god form og ikke har skadelig arbeid for barnet (inkl nattarbeid) så er det ikke nødvendig å fortelle noe før om en stund (når det synes). Ikke vær i ketose nå, forresten.

Og bruk endreknappen til å gjøre navnet til manden til en K, for du aner ikke hvor lite anonymt internett er om man gir enkle opplysninger som kan linkes sammen!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:04   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg?

Snakk med mannen så fort som mulig, dette går så bra så. Når det første sjokket får lagt seg vil du nok se annerledes på det enn akkurat nå.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:06   #4
boca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 25
boca er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg?

Jeg er 21 år og jobber som postbud. Har blitt lovet fast jobb innen et år (de eldre på arbeidsplassen skal pensjonere seg, en 2-3 stykker).
Jeg må fortelle han det, men er litt redd, vet ikke om han blir glad. Men han har jo sagt han vil ha en til, så håper på det beste Han er ikke hjemme, kanskje jeg skal ringe han nå?

__________________
-6,3 kg på seks uker
Over halvveis til første delmål, -10 kg
boca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:13   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg?

Å masse lykke til med en ny liten baby!
Tenker at alt ordner seg og dere får hus og alt annet med tiden!

Ring ham, han blir nok glad!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:14   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg?

Posten er ikke verste arbeidsplassen å forholde seg til da! Antar du er medlem i fagforeningen? Hvis ikke, bli det i morgen! Pappan kan vel kalles hjem for viktige nyheter, så sant han ikke er på jobb da! Det kan være morsomt å "pakke inn" testen, så får han åpne.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:22   #7
boca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 25
boca er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg?

Alt order seg tror jeg Han ble litt sjokkert, men sa han var glad
Posten er en veldig bra arbeidsplass, trives godt. Har jobbet der i snart tre år, og nesten 100% hele dette året
Ble bare veldig overrasket overrasket, hadde ikke forventet dette nå

__________________
-6,3 kg på seks uker
Over halvveis til første delmål, -10 kg
boca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:24   #8
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg?

Vil bare gi deg en klem, jeg.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:39   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Posten er ikke verste arbeidsplassen å forholde seg til da! Antar du er medlem i fagforeningen? Hvis ikke, bli det i morgen! Pappan kan vel kalles hjem for viktige nyheter, så sant han ikke er på jobb da! Det kan være morsomt å "pakke inn" testen, så får han åpne.

Tester kan endre seg etter kort tid så jeg ville ikke tatt sjansen på det. Dessuten synes jeg det er litt ekkelt å skulle gi bort noe jeg har tisset på, selv om det var til den blivende far.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:17   #10
boca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 25
boca er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg?

Han kom hjem for litt siden, la hånda si på magen min og ga meg et kyss Han er kjempeglad og gleder seg masse. Men nå får nok ingen av oss sove, hehe

__________________
-6,3 kg på seks uker
Over halvveis til første delmål, -10 kg

Sist redigert av boca : 23-08-10 kl 07:34.
boca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 20:53   #11
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg?

Gratulerer så mye


Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 08:37   #12
boca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 25
boca er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg?

Tusen takk Men en ting jeg lurte på, hvorfor kan man ikke være i ketose? Jeg sliter med å få i meg kh om dagen, ingenting som frister. Har ikke lyst på brød, poteter, ris eller pasta. Hvordan lønner det seg for meg å spise nå? Skal spise sunt da, har ikke planer om å gå opp 20 kg hvertfall, hehe.

__________________
-6,3 kg på seks uker
Over halvveis til første delmål, -10 kg
boca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 08:40   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av boca, her.

Tusen takk Men en ting jeg lurte på, hvorfor kan man ikke være i ketose? Jeg sliter med å få i meg kh om dagen, ingenting som frister. Har ikke lyst på brød, poteter, ris eller pasta. Hvordan lønner det seg for meg å spise nå? Skal spise sunt da, har ikke planer om å gå opp 20 kg hvertfall, hehe.

Masse grønnsaker og litt frukt? Litt juice?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 08:42   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg?

Belgefrukt, nøtter, bær, litt frukt, litt fullkornspasta og fullkornsris, brød som Lindbergbrød og Ingers rugbrød, ev. brød du baker selv av oppskrifter her inne, med litt store havregryn for å få opp kh-antallet, men fortsatt gode, og trege .
Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok snust litt på Lindbergfilosofien, Fedons metode er vel den nyeste boka hans.

Juice vil jeg vel påstå at ikke er særlig sunt uansett, i hvert fall ikke annet enn ferskpresset av kanskje alt annet enn appelsin .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 08:47   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av boca, her.

Tusen takk Men en ting jeg lurte på, hvorfor kan man ikke være i ketose? Jeg sliter med å få i meg kh om dagen, ingenting som frister. Har ikke lyst på brød, poteter, ris eller pasta. Hvordan lønner det seg for meg å spise nå? Skal spise sunt da, har ikke planer om å gå opp 20 kg hvertfall, hehe.

Man skal ikke være i ketose rett og slett fordi det skal bygges en helt ny hjerne inne i magen din!
Jada, jada, barnet tar det det trenger etc etc og i steinalderen etc etc, men dette er 2010 og så lenge ingen kan si at det er totalt ufarlig for barnet, så holder man seg ute av ketose! Ikke sant?
Blir man lagt inn med ekstrem svangerskapskvalme, slipper man ofte ikke ut igjen før det ikke kan påvises ketoner........

Litt frukt, litt meieriprodukter som yoghurt eller melk, litt langsomme karber,... skal nok ikke mye til å holde seg ute av ketose!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:36   #16
boca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 25
boca er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg?

Takk for svar Har inntatt frokost som inneholdt 17 kh. Mye mer enn det jeg spiste hver dag før Uvant, men gjør det som er best for babyen som skal vokse.

Tenkte på å ligge rundt 50-100 kh daglig. Blir det for lite nå?

__________________
-6,3 kg på seks uker
Over halvveis til første delmål, -10 kg
boca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg nå? paprika Spørsmål og svar 13 21-04-10 01:41
Hva gjør jeg nå? Bee Ketolysekuren 5 31-08-07 18:00
Syk - hva gjør jeg Tittentei Ketolysekuren 4 30-08-07 12:17
Hva gjør jeg? Isagel Induksjonen 5 21-03-05 12:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no