Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dr. Atkins; snacks, søtt og salt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-09, 17:54   #1
Trude123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Trude123 er på en erverdig vei

Dr. Atkins; snacks, søtt og salt

Jeg tar meg i at jeg fyser på noe på kveldstid, jeg er nå inni de første 14 dagene av denne kuren, og føler jeg savner noe å kose meg med på kveldstid. Har noen forslag til kosemat? "søtt" og salt? Hva med f.eks. baconchrisp, kan dette spises? Lettis? el andre ting?

Takker for alle råd og tips jeg får

Trude123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 19:25   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Dr. Atkins; snacks, søtt og salt

Opprinnelig lagt inn av Trude123, her.

Jeg tar meg i at jeg fyser på noe på kveldstid, jeg er nå inni de første 14 dagene av denne kuren, og føler jeg savner noe å kose meg med på kveldstid. Har noen forslag til kosemat? "søtt" og salt? Hva med f.eks. baconchrisp, kan dette spises? Lettis? el andre ting?

Takker for alle råd og tips jeg får

Du skal altså følge Atkins? Ser du har skrevet "egen" kosholdsfilosofi..., men jeg går ut ifra Atkins:

Jeg spiser fleskesvor/baconsvor innimellom hvis jeg vil ha noe salt.
Ønsker jeg søtt kjøper jeg Atkins-bar.
Men dette skal nok ikke spiser i tide og utide, jeg tåler i hvertfall ikke å ta det for ofte.
Jeg får mye vann i kroppen av for mye salt, og vektnedgangen går tregere når jeg får for mye søtningsstoff.
Det finnes også noen gode harde drops på apoteket, husker ikke i farta hva de heter, men det er små gjennomsiktige bokser; cara-mint, lakris, fruktsmak...og noen flere. De er dyre, men kjempegode.
OBS OBS....de har en lakserende virkning, ikke spis mange!
Vær litt oppmerksom hvis du skal kjøpe bacon-CRISP. Det finnes en del juksevarianter som inneholder store mengde karbo.
Det er ikke alltid det står karboinnhold på disse posene, men sjekk hva de inneholder....da skjønner du fort om det er karbo i posen eller ikke.
Jeg har ikke funnet noen lett-is med akseptablet innhold av karbo (tar gjerne imot tips!!!) . Lettis er som regel fettfattig, ikke karbofattig.
Men du kan lage is selv! Tror det finnes oppskrifter her i forumet, mener jeg har sett det, søk i oppskrifter. Jeg blander enkelt og greit halvtinende bringebær med litt fløte og søtningstoff når suget etter is kommer, det er også godt. Du kan se min enkle "is" her:
http://lenabeatrice.net/generelt/livets-goder/
(litt ned på siden)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så lyst på noe søtt! minna Spørsmål og svar 12 20-02-08 00:37
Pannekaker til søtt og salt Thse Kake/dessert og snacks 13 26-01-08 12:06
Undrende om søtt ... Merete A Lavkarbo generelt 6 25-06-06 21:04
Alt er blitt så søtt.... Iset Ketolysekuren 8 13-05-05 16:33
Søtt og godt? Summer Lavkarbo generelt 5 27-02-05 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no