Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-08, 00:35   #1
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Har for lite kunnskaper her.
Påstanden til diverse byggere er at man ikke kan bygge muskler på diett.

Min påstand er at det fungerer supert spesielt på ketolyse.

Hypotesen min er som følger:



Driver man kroppen på karbohydrater, vil det gå forferdelig tregt å forbrenne fett. Så langt er det jeg skriver veldokkumentert.

Så: Når man er i ketose brenner kroppen fett, dvs, fettet omdannes til ketoner, har man et ketonoverskudd, går di rett i dass fra urinen. Har kroppen behov for mere energi vil den pga. lave insulinverdier hente det man trenger fra kroppens eget fettlager.

Summen av fettinntaket og eget kroppsfett er et potensielt kalorioverskudd, under forutsetning av at kroppen kan nyttegjøre seg energien.

Jeg tror, men her må jeg poengtere at jeg ikke har testa teorien min, at det er slik det henger sammen.

Jeg forutsetter hele veien at proteininntaket er konstant uavhengig av kostholdsfilosofi.


Er jeg langt uti skogen nu?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 08:35   #2
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Har for lite kunnskaper her.
Påstanden til diverse byggere er at man ikke kan bygge muskler på diett.

Min påstand er at det fungerer supert spesielt på ketolyse.

Hypotesen min er som følger:



Driver man kroppen på karbohydrater, vil det gå forferdelig tregt å forbrenne fett. Så langt er det jeg skriver veldokkumentert.

Så: Når man er i ketose brenner kroppen fett, dvs, fettet omdannes til ketoner, har man et ketonoverskudd, går di rett i dass fra urinen. Har kroppen behov for mere energi vil den pga. lave insulinverdier hente det man trenger fra kroppens eget fettlager.

Summen av fettinntaket og eget kroppsfett er et potensielt kalorioverskudd, under forutsetning av at kroppen kan nyttegjøre seg energien.

Jeg tror, men her må jeg poengtere at jeg ikke har testa teorien min, at det er slik det henger sammen.

Jeg forutsetter hele veien at proteininntaket er konstant uavhengig av kostholdsfilosofi.


Er jeg langt uti skogen nu?

Vel. du mangler et av kroppens mest anabole peptid, nemlig insulin. Insulin dytter sukker inn i musklene, akkurat som det dytter fett inn i fettdepoene.
De mest hardbarka og hodeløst kroppsbyggere skyter insulin i tilleg til kroppens egen produksjon, Sistnevnte er ganske farlig.

Det er mulig det går an å bygge litt, Det er jo bare å prøve, jeg prøver selv. Det er nå først etter 2 uker på diett at jeg føler jeg har energi til å prøve.
De profesjonelle byggerene kjører vel normalt kosthold til et par månter før en konkuranse. I deffe perioden tror jeg de går inn i en ketoselignende tilstand. Jeg så en dokumentar en gang og da var det oppkarbing et par dager før konkuransen for å fylle musklene. Noe som tyder på en ketoselignende diett.

Vi får håpe vi får det til, vi er ialle fall to om det..

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 15:36   #3
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Vet insulin er anabolt. Men, går det ikke greit å bygge på lave insulinverdier da?
Og hva skal musklene med isnulin og glukose når de får ketoner?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 16:11   #4
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Jeg anser jo ikke et ketogent lavkarbokosthold nødvendigvis som diett da...
Men det går an å bygge muskler og samtidig gå ned i vekt. Jeg gikk fra en muskelmasse på 12,5 til 15,8, (sjekket hos lege, så det er vel så nøyaktig det går an å få det) og samtidig ned 28 kilo over en periode på omtrent 5 måneder.
Tror ikke du er så langt ut i skogen med det du sier, jeg har ikke tenkt så masse på teorien bak, men syns trening er utrolig kjekt, og er tilhenger av "just do it"-tankegangen

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 16:40   #5
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Vet insulin er anabolt. Men, går det ikke greit å bygge på lave insulinverdier da?
Og hva skal musklene med isnulin og glukose når de får ketoner?

Om det går like greit ? vi får prøve å se. Jeg er ikke i nerheten av tunge vekter hvor jeg er nå. så jeg får ikke prøve å løfte tungt før om en uke Men jeg har mine tvil om at je klarer å benke 140 kilo nå som gikk lett for en måned siden...

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 16:44   #6
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Jeg anser jo ikke et ketogent lavkarbokosthold nødvendigvis som diett da...
Men det går an å bygge muskler og samtidig gå ned i vekt. Jeg gikk fra en muskelmasse på 12,5 til 15,8, (sjekket hos lege, så det er vel så nøyaktig det går an å få det) og samtidig ned 28 kilo over en periode på omtrent 5 måneder.
Tror ikke du er så langt ut i skogen med det du sier, jeg har ikke tenkt så masse på teorien bak, men syns trening er utrolig kjekt, og er tilhenger av "just do it"-tankegangen

Jeg skjønner ikke helt disse målingene som dere gjør. er det virkelig skjelettmuskelatur som blir målt eller?
Hadde jeg ikke vist bedre ville jeg sagt at jeg hadde rundt 20 kg muskler i en fot alene, kansje mer...

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 16:52   #7
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av maxiice, her.

Jeg skjønner ikke helt disse målingene som dere gjør. er det virkelig skjelettmuskelatur som blir målt eller?
Hadde jeg ikke vist bedre ville jeg sagt at jeg hadde rundt 20 kg muskler i en fot alene, kansje mer...

Sånn grisegrisedyr tanitavekt hos lege... Siden det hele tiden var samme vekt, plassert på samme sted, tror jeg at det er noenlunde nøyaktig. Aner ikke om det er andre måter å gjøre dette på? Og for meg var jo tendensen klar.
Sikkert andre som kan dette bedre enn meg!
Men det er kanskje litt som kalorimåler på pulsklokken... Er nå det nøyaktig?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 17:53   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Tanita- vekten er vel en av de mer pålitelige på markedet!
Den sender en svak strøm opp det ene benet og ned det andre og bruker motstanden strømmen møter til å beregne fett, fettfri masse og vann og man kan da beregne solid kroppsmasse.
Ganske greit å følge med på hva man mister.
Av 9.8kg minus hos meg, var 8kg FETT.
Det er fett, det!
Uten at jeg har trent nesten i det hele tatt, har jeg kun mistet 0.5kg solid kroppsmasse. Som ikke bare er muskler, men nesten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 18:20   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Har for lite kunnskaper her.
Påstanden til diverse byggere er at man ikke kan bygge muskler på diett.

Min påstand er at det fungerer supert spesielt på ketolyse.

Inntil et visst punkt, forutsatt at man tilpasser treningen til kostholdet, så vil det fungere.

  Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 02:09   #10
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Har nu vært på besøk hos en venn, hvis kone er dokter. Har lånt med meg ymse medusinlitteratur, skal forsøke å forske litt på området.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 08:42   #11
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Inntil et visst punkt, forutsatt at man tilpasser treningen til kostholdet, så vil det fungere.

Kan du utdype litt her, hadde vært interesent å høre.

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 10:46   #12
celter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 1
celter er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Tror fint du kan bygge muskler på kaloriunderskudd og altså gå ned i fettmasse og gå opp i muskelmasse samtidig. Det er imidlertid KUN mulig på lavkarbodiett. (<50gr/dag) Se resultatet av flere studier i denne tabellen. http://www.musclehack.com/wp-content...taneously1.jpg

Du bør imidlertid fylle opp glycogendepoene dine med en oppkarbingsperiode på 36 timer en gang i uken.

celter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-lavkarbo-mye fett Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 12:17   #13
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Jeg går ikke på kaloriunderskudd. Inntaket har , målt i kcal, økt med 1/3 etter at jeg gikk over fra Fedon til Ketolyse. I mine 2 uker med ketolyse har jeg hatt en syk vekst i overarmene. Badevekta viser stadig mindre

Oppkarbing er overhode ikke aktuelt. Diabetesen min tåler det ikke, og tror ikke det er smart i ketose.
Jeg bruker derimot Cocosa før trening. Det+vann gir skikkelig karbofeeling.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:16   #14
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

I mine 2 uker med ketolyse har jeg hatt en syk vekst i overarmene.

Dette må du forklare nermere....

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:18   #15
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av maxiice, her.

Dette må du forklare nermere....

Jeg tror han mener at musklene har blitt større

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 16:34   #16
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

Jeg tror han mener at musklene har blitt større

Hva
Hehe nei, jeg mener han må forklare hva han har gjort, og hvordan osv

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:25   #17
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Sjekk www.lowcarbmuscle.com. Der på forumet kan du forske mye. Anthony Colpo har egen erfaring.
Jeg mener du kan bygge masse muskler helt uten karbo og med kaloriunderskudd, altså på ketose. Muskelbygging og treningen trenger ikke karbo og trenger ikke danne melkesyre. Basis fettforbrenning og kroppens kreatin fikser den energi du trenger til øvelsene. Dersom du begynner å danne melkesyre er det for mye utholdende styrketrening og da blir det ikke særlig med muskler likevel...

Insulin er likevel viktig og da ifm med proteininntak etter trening. Du finner masse på www.lowcarbmuscle.com om drikktilskudd ifm trening. Insulin øker også ved proteininntak uten karbo. Dette gjør at proteinet lettere kommer til muskelcellene.

Når det gjelder fett tror jeg man vil finne ut mer om dets rolle i idrett i fremtiden. Det er kanskje viktigere enn vi tror. Ifm styrketrening kan fett virke begrensende på næringsopptaket, men det popper opp positive effekter av fett likevel, så noe er det vi ikke vet.
Generelt vil jo treninga di øke basis energibehov. Om du da spiser normalt, men likevel litt for lite vil jo fettet forbrennes vekk, og om du samtidig trigger muskelvekst ved trening og proteininntak vil du få både vekst og fettreduksjon.

Colpo er klar på at ketose og styrketrening går meget fint sammen. Det er når man driver lang utholdenhetstrening av karbo trengs for max ytelse, men uansett, fettforbrenning er og blir viktigst

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:41   #18
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Det stemmer noenlunde overens med min egen erfaring. I tillegg fant jeg ut i "Den store Biokjemiboka" at Insulin er viktig. Jeg har insulin i bøtter og spann, men kroppen min kan lite nyttegjøre seg det. I tillegg dannes testosteron og ymse veksthormoner av kolesterol. Mettet fett er her en vesentlig nøkkel. Ergo ser det ut som at min ketosemat fungerer udmerket.

Min trening er RYP

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 23:03   #19
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Forstår at RYP er få øvelser og stor belastning ? I så fall burde det funke bra opplegget ditt. Insulin er etter hva jeg forstår kun en faktor i opptaket i cellene og ikke noe som gir direkte vekst. Vet du har sagt at insulinet er høyt, så mulig et inntak av relativt mye (raskt) fett og noe protein er tingen. Kanskje du kan eksperimentere med begrenset proteininntak i forkant og etterkant for å minke insulintoppen som forsåvidt ikke trengs.

Colpo har også noe for diabetiske bodybuildere på forumet sitt. Les og se om du finner noe interessant.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 23:56   #20
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Har da allerede lest.
RYP er da ikke så stor belastning da?
Er helkropp, og starter pent og pyntelig. Mot slutten begynner det å bli få reps og en del vekt, og droppsett, som gjør at man får en pen muskelvekst, og slitne armer.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 08:07   #21
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Vet insulin er anabolt. Men, går det ikke greit å bygge på lave insulinverdier da?
Og hva skal musklene med isnulin og glukose når de får ketoner?

Insulin følger ofte IGF-1, som er selveste superhormonet for vekst. Insulin kjører ikke fett inn i kroppen, men slår av lipase, som er ansvarlig for å bryte ned fett. Insulin er derimot ansvarlig for å bringe aminosyrer inn i muskel.

Hva gir deg både gunstige proteiner, insulinforhøyning og masse IGF-1? Melk! Derfor drikker amerikanske bodybuildere sitt daglige gallon med melk.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 14:41   #22
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

That makes sence

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:10   #23
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Insulin følger ofte IGF-1, som er selveste superhormonet for vekst. Insulin kjører ikke fett inn i kroppen, men slår av lipase, som er ansvarlig for å bryte ned fett. Insulin er derimot ansvarlig for å bringe aminosyrer inn i muskel.

Hva gir deg både gunstige proteiner, insulinforhøyning og masse IGF-1? Melk! Derfor drikker amerikanske bodybuildere sitt daglige gallon med melk.

sa ikke swartzenegger at melk er for barn?
men hvis man kan bli lean med 4 liter melk om dag er jo det konge...

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:35   #24
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Skal først ned endel kilo, før jeg prøver med 1 gallon melk om dagen ja

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 17:59   #25
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Hva gir deg både gunstige proteiner, insulinforhøyning og masse IGF-1? Melk! Derfor drikker amerikanske bodybuildere sitt daglige gallon med melk.

*kremt*

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Hvor mange karber trenger hjernen når man ikke er i ketose? Sugarpill Spørsmål og svar 5 19-08-07 19:54
I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp! Thorwald Spørsmål og svar 34 08-08-07 19:04
Er jeg i ketose??? NettaMamma Induksjonen 3 08-12-04 21:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no