Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sammensetningen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-08, 01:59   #1
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sammensetningen

For moro skyld kalkulerte jeg dagens matinntak og dens sammensetning og jeg ble både sjokkert og overrasket, og engstelig!
Min dag 4 er over, vært i ketose siden kveld dag 2. Forstått man skal spise til man er mett og jeg har gjort nettopp det de siste dagen -SULTEN!!

dagems inntak ble slik:
Kcal: 2300
Fett: 120 gram
Protein: 83 gram
Karbo: 13 gram

Ser det fornuftig ut, evt hva bør jeg endre? Karb er nok litt høyere muligens fordi jeg ikke førte opp litt løk og grønn salat+agurk

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 02:09   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sammensetningen ...

Hva er det som bekymrer deg?
Kaloriinntaket skal du ikke tenke på, som du helt riktig påpeker så skal du spise til du er mett. Karboinntaket kan ligge mellom 15 og 20.
Protein skal optimalt sett ligge på ett gram protein pr gram kroppsvekt, men jeg vet jo ikke hvor mye du veier.

Energiprosentmessig, vi snakker altså ca, så er det opimalt omtrent på 70% (fett) /20% (protein) /5% (karbohydrater).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 07:16   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Sammensetningen ...

Jeg synes det ser helt perfekt ut jeg

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 08:07   #4
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Sammensetningen ...

Må innrømme at det er en blanding av kalorier og fett som er grunnen til bekymring, tror nok denne dagen er omtrent lik som de andre og jeg har jo hatt oppgang på vekt,idag var veiedag og siden start(snart en uke) er resultatet en kilo pluss..

Jeg er 79.4 kg så da er jo proteinnivået veldig ok hvertfall

Jeg er nok ekstra bekymret fordi jeg alltid har hatt vansker med å greie å gå ned i vekt i det hele tatt fordi min forbrenning skrur seg omtrent av når jeg har gjort forsøk på å kutte kcal og øke trening og dette er på et vis min siste "utvei". Ville være helt min flaks om jeg er den ene som ikke får dette heller til å funke.

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:58   #5
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sammensetningen

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Min dag 4 er over, vært i ketose siden kveld dag 2. Forstått man skal spise til man er mett og jeg har gjort nettopp det de siste dagen -SULTEN!!

Jeg er SULTEN i flere dager etter at jeg har gått inn i ketose, men så forsvinner det og mat blir uinteressant. Da først begynner jeg å ta mindre porsjoner, har noe å lære om å spise litt mindre. Tilhører de som la på meg av mat, masse mat, ikke godteri eller snacks. I løpet av noen dager blir du antageligvis mer småspist, bare kos deg med maten, dette virker.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:03   #6
FrøkenG
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 15
FrøkenG er på en erverdig vei

Sv: Sammensetningen

Heisann!

Ser ut som vi to har startet samtidig siden jeg også akkurat ble ferdig med min 4.dag på ketolyse.

Jeg har ikke helt de samme problemene som deg. Jeg sliter med at jeg er kvalm og har ingen matlyst. Klarte å spise nok de 3 første dagene, men igår var dette alt jeg fikk i meg:
1 stekt egg med 3 tynne baconskiver til frokost
ingen lunsj
litt kyllingkjøttdeig i enchiladas krydder og salat til middag
2 tynne skiver skinke til kvelds

Jeg klarte ikke tanken på å kjøre på mer fett til noen av måltidene. Slet nok med å få i meg det lille jeg spiste. Jeg hadde utslag på stixen fra dag 1, men så det på stixen igår at det antakelig ble for lite fett da utslaget ble mindre enn foregående dager.
Det føles heldigvis litt bedre idag så håper jeg klarer å spise nok idag. Har i allefall kommet godt i gang med en herlig omelett!

Ellers sliter jeg også med nattesøvnen. Sover 2-3 timer og så våkner jeg lys våken, urven i kroppen og må stå opp for å ikke bli helt gaal. Noen andre som har opplevd lignende?

Ellers er jeg veldig fornøyd med vektnedgangen. 4kg på 4 dager. Det er vel mest vann men hjelper på motivasjonen å se at det har gått så fort.

Ønsker deg masse lykke til videre. Tror det er viktig at man ikke mister motet tross litt startvansker. Vi er ikke de første som opplever det. Vi må bare tenke på målet og hvor herlig det vil være å kunne gå inn i julehøytiden med noen kg mindre.

FrøkenG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 14:18   #7
paula2angeles
Medlem
 
paula2angeles sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Frogner, Sørum
Alder: 44
Innlegg: 80
paula2angeles er ny på veien

Sv: Sammensetningen

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

For moro skyld kalkulerte jeg dagens matinntak og dens sammensetning og jeg ble både sjokkert og overrasket, og engstelig!
Min dag 4 er over, vært i ketose siden kveld dag 2. Forstått man skal spise til man er mett og jeg har gjort nettopp det de siste dagen -SULTEN!!

dagems inntak ble slik:
Kcal: 2300
Fett: 120 gram
Protein: 83 gram
Karbo: 13 gram

Ser det fornuftig ut, evt hva bør jeg endre? Karb er nok litt høyere muligens fordi jeg ikke førte opp litt løk og grønn salat+agurk

Kan jeg spørre hva du spiser da til frokost, lunch og middag?
Jeg tror jeg spiser for mye proteiner.
Jeg har gått på ketolysedietten i 5 uker idag og er fortsatt usikker på om jeg gjør dette riktig.
Jeg veier 78 kg og fikk telt at jeg spiser over 160 g proteiner..

__________________
paula2angeles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig med ketolyse....over til lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 14:50   #8
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Sammensetningen

Opprinnelig lagt inn av FrøkenG, her.

..., men så det på stixen igår at det antakelig ble for lite fett da utslaget ble mindre enn foregående dager.

Fargen på stix'en spiller ingen rolle. Du er ikke mer i ketose fordi fargen er mørkere. Det kan tvert i mot være et tegn på at du ikke får i deg nok vann.

Opprinnelig lagt inn av paula2angeles, her.

Jeg tror jeg spiser for mye proteiner.
...
Jeg veier 78 kg og fikk telt at jeg spiser over 160 g proteiner..

Se svaret til Photobscura. Husk at for mye proteiner kan gjøre at de omdannes til glukose i kroppen = sukker = karbohydrater = mer kilo på kroppen. Jeg har også vært litt sløv med det til tider, og med for mye proteiner så står jeg bom fast eller t.o.m. legger på meg.
Lykke til videre på kuren i hvert fall!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 15:45   #9
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Sammensetningen

Opprinnelig lagt inn av paula2angeles, her.

Kan jeg spørre hva du spiser da til frokost, lunch og middag?
Jeg tror jeg spiser for mye proteiner.
Jeg har gått på ketolysedietten i 5 uker idag og er fortsatt usikker på om jeg gjør dette riktig.
Jeg veier 78 kg og fikk telt at jeg spiser over 160 g proteiner..

Ja, du kan spørre..
Igår så menyen slik ut
Frokst: 2 speilegg,2 skiver bacon,4 skiver ost,tomat.agurk,ruccola

Lunsj; paranøtter og valnøtter

Middag: 150 gr pølse-ketolyse, 150 gr brokkoli, 50 gr ost, 1 ss rømme og litt fløte..

På kvelden 50 gr baconcrisp
og enda kunne jge nok spist mer om jeg hadde gått inn for det.

Idag har jeg foreløbig bare spist omelett av 2 egg,2 ss fløte og noen skiver ost..
Idag opplever jeg ekstrem munntørrhet som jeg hadde da jeg gikk på reductil, sulten men har hatt mye å gjør, på tide med mat så får vel få igang noe

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 16:41   #10
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Sammensetningen

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Ja, du kan spørre..
Igår så menyen slik ut
Frokst: 2 speilegg,2 skiver bacon,4 skiver ost,tomat.agurk,ruccola

Lunsj; paranøtter og valnøtter

Middag: 150 gr pølse-ketolyse, 150 gr brokkoli, 50 gr ost, 1 ss rømme og litt fløte..

På kvelden 50 gr baconcrisp
og enda kunne jge nok spist mer om jeg hadde gått inn for det.

Idag har jeg foreløbig bare spist omelett av 2 egg,2 ss fløte og noen skiver ost..
Idag opplever jeg ekstrem munntørrhet som jeg hadde da jeg gikk på reductil, sulten men har hatt mye å gjør, på tide med mat så får vel få igang noe

Ètt medium egg er ca. 7 gram protein. Det er som regel 27 gram protein per 100 gram ost (Norvegia). Det er 48 gram protein i 100 gram baconcrisp. Fløte og rømme har ca. 1/3 gram protein per spiseskje. 100 gram vanlige pølser har ca. 10 gram protein. 1 skive bacon har ca. 2-3 gram protein.

Estimert inntak på den forrige dagen din blir altså ca. 75 gram til og med 80 gram protein. Idag har du spist ca. 22 gram protein.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 16:59   #11
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Sammensetningen

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Ètt medium egg er ca. 7 gram protein. Det er som regel 27 gram protein per 100 gram ost (Norvegia). Det er 48 gram protein i 100 gram baconcrisp. Fløte og rømme har ca. 1/3 gram protein per spiseskje. 100 gram vanlige pølser har ca. 10 gram protein. 1 skive bacon har ca. 2-3 gram protein.

Estimert inntak på den forrige dagen din blir altså ca. 75 gram til og med 80 gram protein. Idag har du spist ca. 22 gram protein.

men det visste jg jo alt da..
Spørsmålet mitt er om jeg spiser for MYE mat for det er jo veeeldig mye kalorier -jadaa vet jeg ikke ska telle dem,men det ligger så innebygga at jeg får litt angst når jeg plutselig skal skyve det vekk..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:04   #12
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Sammensetningen

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

men det visste jg jo alt da..
Spørsmålet mitt er om jeg spiser for MYE mat for det er jo veeeldig mye kalorier -jadaa vet jeg ikke ska telle dem,men det ligger så innebygga at jeg får litt angst når jeg plutselig skal skyve det vekk..

Nei, du gjør ikke det.

Enkelt og greit Hvis du spiser deg mett, men ikke stappmett, og sørger for at maten har høyt nok fettinnhold, spiser du ikke for mye.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:58   #13
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Sammensetningen

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

Nei, du gjør ikke det.

Enkelt og greit Hvis du spiser deg mett, men ikke stappmett, og sørger for at maten har høyt nok fettinnhold, spiser du ikke for mye.

OKey, jeg skal ete videre,og ikke "mase" mer om det her,men MÅ si en siste ting, og det er at nå merker jeg faktisk at skjørtet jeg nå har tatt på meg i anledning julebord ikveld er TRANGERE enn for ei uke sida, og DET er jo ikke bra..

Men status gjør jeg ikke opp riktig enda, først skal jeg hvertfall ut ikveld,kose meg med rødvin og biff med kun grønnsaker og kanskje litt saus.
Min utskeielse ikveld blir en 10pk sigaretter -har egentlig slutta,vært røykfri i en mnd.

Ha en toppers kveld dere som måtte poppe innom her.)

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om sammensetningen av fett/karb i det enkelte måltid... Borealis Lavkarbo generelt 10 17-11-06 00:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no