Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hagearbeid og vann i kroppen

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-04, 12:12   #1
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hagearbeid og vann i kroppen

Hagearbeid kan umulig være sunt....så deilig som det er...

Jeg har jobbet ganske hardt i hagen i tre dager nå 6-8 timer hver dag...Deilig, men i dag er kroppen veeeldig sliten. Hendene kjennes som de har gått i gjennom en treskemaskin og ryggen har vært ute for en testmaskin ala sofaene til Ikea. Og beina føles tunge som bly.

.... Itillegg til at jeg "elsker" å holde på i hagen så betrakter jeg det som trening, styrke sådan...og da ser jeg det kanskje på vekta en gang. Foreløpig virker det bare som om alt det vannet jeg drakk i løpet av de dagene (40 liter sikkert) har blitt igjen i kroppen....

Jeg er i ketose, som jeg har vært i snart tre uker og spiser vanlig (ketosemat- bortsett fra dessert og et lite kakestykke i konfirmasjon- er lov iflg HP!!!! thihi..), alikevel har vekten gått opp ca halvannen kilo i løpet av to dager.

Hvorfor....er det vann som kroppen holder på pga "ekstreme forhold", som varmen de siste dagene samt uvant kroppsbruk eller????
Noen som vet?

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-05-04, 12:32   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du er jammen flink !! *klapper*

Jeg er også plaget med vann i kroppen, og om sommeren når det er varmt blir det noen ganger ekstremt. Å reise i varme fly om sommeren betyr pinefulle stramme støttestrømper, ellers ser jeg ut som jeg har elefantsyken når jeg går av flyet.......

Så med mindre du har spist masse salt, tror jeg opphopingen av vann har to årsaker :

  • varmen - det gir seg når det blir kaldere.....
  • muskelbruk.... du har brukt muskler du anligvis ikke bruker. Da vil kroppen "verne" seg av en eller annen ubegripelig årsak. Fettcellene som tømmes/forbrennes blir fyllt med vann "bare for sikkerhets skyld". (Dette kan de som trener mye bedre enn meg...) Dette pleier også å gå over i løpet av noen dager..... Det er dette de noen steder kaller (på engelsk) "a visit from the whoosh fairy". Slippe mye vann på en gang som da gir en plutselig vektnedgang over natten.
Bare fortsett å drikke vannet ditt. Det er veldig viktig å få i seg nok vann, spesielt i varmen og når du jobber/bruker kroppen så mye som du gjør !!!


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-05-04, 19:01   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Takk..

Takk for trøsten, Nille.

Det høres jo logisk ut, så da ønskes feen velkommen

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-05-04, 19:39   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Å det var så lite..... har sendt dama avgårde nå ! (Sendt og sendt, - hu brøyt seg ut av buret og er på rømmen !)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-05-04, 19:59   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

..skal sitte oppe å vente i hele natt....

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-05-04, 20:53   #6
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Haha.. jeg må le, for akkurat dette kunne jeg ha skrevet selv. Jobber som en gud i hagen i går. Drakk så mye som jeg aldri har gjort i hele mitt liv. Svettet som en gris, men tisset ingenting og vekten OPP!!!
Men jeg vet at ved mye muskelbruk så sparer jeg vann. OG varmen gjør at jeg også sparer vann. Det slipper før eller siden, så bare vær tålmodig og fortsett å jobb hvis det gir deg glede. Så kan du sende bilde av den vakre hagen din etterpå og gi meg inspirasjon?!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-04, 21:13   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Det slipper før eller siden, så bare vær tålmodig og fortsett å jobb hvis det gir deg glede. Så kan du sende bilde av den vakre hagen din etterpå og gi meg inspirasjon?!

"Det er lov å håpe" sa barnebarnet (3år) da broren hennes lurte på om det var en marsipangris å få hvis han fant en mandel i grøten i mars.......

Jo da jeg håper... og koser meg med hagearbeid, som jeg har skjønt du gjør og.
Vi kjøpte et hus i fjor, bygd i -99, som hadde et godt grunnlag i hagen, men som hadde ligget "brakk" et par år. Så det var litt overgrodd her og der, samt at vi har fjernet 15 trær i tomtegrensa. ...mye granbar kan en si
Tar gjerne en titt på hagen din hvis du har et bilde

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann i kroppen MHM Generell diskusjon 23 03-07-04 18:48
Drikke - supplement til masse vann? rsy Induksjonen 6 10-02-04 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no