Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye trimmer dere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-08, 00:11   #1
inglan
Juniormedlem
 
inglan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 32
inglan er på en erverdig vei

Hvor mye trimmer dere?

Jeg hater å trimme. ( Sikkert derfor jeg går på denne kuren)
Men har lest i boka at det er nødvendig å trimme.

Har spist ketolyse mat i to døgn nå, uten å trimme, og er allerede i ketose.

Så nå spør jeg, trimmer dere alle eller går dere ned i vekt uten å trimme også?

inglan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 08:46   #2
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg trener 2 timer på mandag (turn + aerobic) og 75 minutter torsdag (step). I tillegg går jeg turer på ca 20-40 minutter med hunden stort sett hver dag.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 08:53   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Trim?
Hva er det

Nei, går tur med hundene, jeg. Men kroppen min tåler ikke stort mer og jeg går da ned uansett! Sakte, men ned!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 09:28   #4
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg trener i snitt 5 ganger i uken. Kjempedeilig, og no begynner det virkelig å merkes på kroppen:=)
Da jeg startet trente jeg nesten ikke i det hele tatt!!!
Men i følge Torkil anbefaler han en spasertur på 30min hver dag...
Er jo godt å få bevegt seg litt..

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 09:40   #5
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Du er ikke nødt til å trimme Men det er bra for kroppen generelt, og hjelper til med vektnedgangen. Heldigvis trenger du ikke være så innmari hardcore, en kjapp spasertur hver dag hjelper masse. Jeg svømmer to ganger i uka og prøver å gå minst 30 minutter hver dag (mer i helgene), og det er ikke akkurat hva man kan kalle en voldsomt mosjonsregime - men det føles digg Også blir det jo morsommere å bevege seg når man merker at det ikke er et ork lenger...

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 10:33   #6
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg har planer om å skulle begynne å trimme... Men ting tar litt tid...

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 10:39   #7
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Eg var veldig flink til å trimme, men har ikke vert det i det sisste. Har vert syk hele familien og no er lille jenta mi syk igjen. Ho vil ingenting og ting går i ett heeeeele dagen. Når gubben komer hjem fra jobb føles det som eg bare kolapser og orker ikke tanken på å trene. Siden vesla har feber kan vi ikke gå på morgenturen våres heller. Men så fort ting er tilbake til normalen skal eg bli flink igjen. (Tur 1 time på morgenen, 20-30 min sykkel mens snuppa sover formiddagslur og 1 time sirkeltrening med gubben på kvelden 5 dager i uken)

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 11:39   #8
paula2angeles
Medlem
 
paula2angeles sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Frogner, Sørum
Alder: 44
Innlegg: 80
paula2angeles er ny på veien

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg trener 5-6 ganger i uken, går på styrke og treadclimber. Merker at jeg svetter mere nå enn jeg gjorde før ketolysedietten. Kroppen har blitt fastere, og det føles godt å få svettet bort fettet i kroppen. På 4 uker har jeg gått ned 7 kg.

Ketolyse er bare kjempe bra!!!!

__________________
paula2angeles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig med ketolyse....over til lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:00   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Fra eg begynte og til september trente eg 7-9 ganger i uka. Merket at kroppen ble dørgende sliten av det, så etter at eg opererte vekk mandlene så har eg roa meg litt.
Siste ukene har eg ikkje vært i form så da har eg ikkje fått trent noe.
Men planen er å svømme 4 ganger i uka, trene styrke 3 ganger i uka og gå noen turer innimellom når tida strekker til.
Digg med trening og det hjelper så masse. Men en liten tur om dag gjør også underverker, trenger ikke hardkjørt på kroppen. Men trening strammer opp også

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:14   #10
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Starta i nov. 2007 med minimum 30minutter rask gange hver dag.
Supplerte med styrketrening 2-3dager i uka fra januar.
Trente sykkel+styrke samt endel jogging i sommer.

Har nu trent RYP 3 dager i uka+powerwalk 6 dager i uka + svømming siste RYPdag.

Blir jeg ikke slank av dette, blir jeg ihvertfall jæskla sterk

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 16:09   #11
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg trener ca 4 ganger i uka. Ergometersykkel mandager og onsdager. Treningsstudio tirsdager (ellipse og styrke) og saltrening torsdager.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 16:55   #12
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Jeg har planer om å skulle begynne å trimme... Men ting tar litt tid...

Sant det

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:18   #13
inglan
Juniormedlem
 
inglan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 32
inglan er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg skjønner at det er lurt å trimme litt, og er på gli , men det er ikke lett å få tid. Dessuten er jeg ingen trimmer og har vondt for å tro at jeg noen gang vil bli det.

Hvordan går det egentlig etter kuren hvis jeg tvinger meg til å trimme nå og så ikke klarer å følge det opp etterpå. Går jeg ikke enda fortere opp igjen da?

__________________




inglan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:55   #14
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Foreløpig svømmer jeg en gang i uken, men etter jul (når det er litt roligere på jobb), har jeg planer om å utvide til 2 og 3 ganger.

Ellers går jeg litt tur, men svømming er det jeg liker best.

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:53   #15
Theba
Juniormedlem
 
Theba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hamar
Alder: 36
Innlegg: 24
Theba er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Det er egentlig sjelden jeg trener. Men jeg jobber i barnehage, og har heller begynt å være mer aktiv sammen med barna! Det er morro det! =D

__________________


Theba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:55   #16
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg er heller ingen trimmer av natur, men har erfart at det faktisk er forbausende ok å sykle og gå - når jeg bare er kommet meg ut av døren!

Og det er jo moderat trim eller "jevn, lett mosjon" som ketolysepappa Torkil anbefaler, ikke hardtrening!

På side 50 i boken antydes det mange alternative aktiviteter for å få opp pulsen: gange, sykling, golf, gressklipping, stavgang, dans, snømåking, langrennn, jogging, svømming, løping - og alt er angitt en anbefalt tidsramme.

Men Torkil skriver jo også (på samme side): Ketolysekuren krever ikke ubetinget at man mosjonerer. (Unntaket er hvis du ikke kommer i ketose uten mosjon.)

Hvis jeg husker riktig, har Torkil skrevet et sted at mosjon står for rundt 20% av vekttapet under ketolysekuren. Men å bevege seg har mange andre positive virkninger både for kroppen og humøret som kommer i tillegg.

Egentlig er trim kanskje viktigere etter kuren, når du skal øke karbohydratinntaket ditt igjen?

Jeg prøver å glede meg over de gangene jeg faktisk trimmer litt, enn å tenke på at jeg burde gjort mer. Jeg presser meg heller ikke spesielt mye når jeg sykler eller går, men merker at tempoet naturlig er en del høyere nå enn det var for noen måneder/kilo siden.

Håper du finner en eller annen form for fysisk aktivitet som du kan ha glede av.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 23:00   #17
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Opprinnelig lagt inn av inglan, her.

Jeg skjønner at det er lurt å trimme litt, og er på gli , men det er ikke lett å få tid. Dessuten er jeg ingen trimmer og har vondt for å tro at jeg noen gang vil bli det.

Hvordan går det egentlig etter kuren hvis jeg tvinger meg til å trimme nå og så ikke klarer å følge det opp etterpå. Går jeg ikke enda fortere opp igjen da?

Nei, det kan jeg ikke tro. Dersom treningen fører til økt muskelmasse oppnår du mer aktivt vev og forbedrer forbrenningen.

  Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 00:05   #18
inglan
Juniormedlem
 
inglan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 32
inglan er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Men det varer jo bare så lenge jeg trimmer. Setter jeg meg til og ikke gjør noe, blir vel musklene til fett igjen, noe som ikke forbrenner så mye som muskler.

Tror jeg skal prøve å trimme litt sånn moderat som Torkil sier, ellers mister jeg fort gløden. Er ikke av den tolmodige typen

Jeg vil også takke for mange gode innlegg, og nå er det vel på tide å få begynt med trimminga. Har vært flink til å gå tur en gang i tida, man det er lenge siden. Tror gåing er min greie, bor nemlig langt inn i skogen.

__________________




inglan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:07   #19
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye trimmer dere?

ALt er jo bedre enn ingenting. Jeg forstår deg godt, jeg. 20 minutter virker kanskje som en halv eviget akkurat nå. Gå en kortere distanse! Velg enkle ruter. Varier rutene om du ha mulighet. Jeg har vært på oppdagelsesferd rundt der jeg bor i nesten et år nå, og det er fortsatt noen runder jeg ikke har tatt. Har du mp3-spiller? Hør på musikk eller podcaster, eller hør på skogen, du som er så heldig. Du behøver jo ikke en gang se på det som trim - ta det som egentid, tid for deg selv!

(nå har jeg snart overbevist meg selv også om å begynne å gå turer igjen - jeg har jo savnet det, merker jeg!)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:38   #20
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg trener på sats 2-4 ganger i uka i tillegg går jeg tur 30-60 min hver dag.
For meg er det den riktige treningsmengden, det gjør meg glad og lett i kroppen.

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 11:17   #21
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Ok, jeg er overbevist! Mitt første treningsmål er å dra på frisvømming med mine barn på fredager. Idag utgår, iom at vår datter skal ha 3 venninner på overnatting, men neste fredag! Jeg har ikke trent noe som helst på snart 2 år, må bare få rævva ut av sofakroken!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 19:15   #22
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Det værste for meg vedr. trening er å komme meg opp og ut av godstolen etter endt arbeidsdag!(Jobber i butikk med masse gåing hele dagen).
Så det jeg gjør er å sette fra meg bilen på togstasjonen som ligger et kvarters gange fra jobb og så går jeg den siste biten til og fra jobb. Det blir en halvtime til dagen det - en fin begynnelse vil jeg tro! Og det beste er at treningen da er unnagjort før jeg kommer meg hjem og får plassert meg i go`stolen! Slik at jeg kan sitte der og kose meg uten dårlig samvittighet!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 20:39   #23
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Opprinnelig lagt inn av inglan, her.

Men det varer jo bare så lenge jeg trimmer. Setter jeg meg til og ikke gjør noe, blir vel musklene til fett igjen, noe som ikke forbrenner så mye som muskler

Bare en liten presisering:
Muskler kan aldri bli til fett - like lite som fett kan bli muskler
Muskeler er muskler, og ved trening blir de større.
Muskler er tyngre og tar større plass enn fett, og dess mer muskler dess mer fett forbrenner de.

Og litt trening er bedre enn ingen trening, start i det små du - og kanskje litt etter litt vil du like det?
Viktig å finne noe som du trives med - da er det lettere. Ja, for desverre er muskler/ kondisjon en "ferskvare" og må opprettholdes med jevnlig trening/mosjon.
Men jeg lover deg - det er kjempegøy når du først er kommet i form - da vil du ikke slutte....

Masse lykke til! Dette klarer du!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:49   #24
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg går èn tur om dagen. Jeg sprinter av og til, og havner i slosskamper noen ganger i året. I tillegg blir det gjerne noen fjell- eller terrengvandringer, blant annet i sammenheng med jakt. Trening er meget oppskrytt for vektnedgang.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 15:12   #25
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye trimmer dere?

[quote=LilleM0r;584441]Bare en liten presisering:
Muskler kan aldri bli til fett - like lite som fett kan bli muskler
Muskeler er muskler, og ved trening blir de større.
Muskler er tyngre og tar større plass enn fett, og dess mer muskler dess mer fett forbrenner de.
quote]

Er det ikke nettopp slik at muskler er tyngre enn fett, men mindre i omfang? 1 kg fett tar vel opp større plass i kroppen enn 1 kg muskler?

  Svar med sitat
Svar

Emneord
trim


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå? geysirland Ketolysekuren 56 15-07-09 00:04
Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10? mamma til tre gutter Ketolysekuren 32 29-11-08 23:25
Hvor mye kcalorier får dere i dere i løpet av en dag? Titti Lavkarbo generelt 10 04-04-07 22:59
Hvor mange gram fiber får dere i dere pr. dag? Kalorine Vedvarende vekttap 8 24-02-05 19:33
Trimmer dere? Gamla Trening 56 09-01-05 00:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no