Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-09, 17:40   #1
Camillawho
Juniormedlem
 
Camillawho sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
Innlegg: 27
Camillawho er på en erverdig vei
Question

Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt?

Hei! Jeg er helt ny her og trenger litt hjelp av dere som har holdt på med dette en stund

Jeg har planer om å starte med lavkarbo kosthold, grunnen er at jeg må ned i vekt da den de site årene har hatt en skremmende stigende kurve..

Jeg har ett lite problem da jeg ikke spiser rødt kjøtt, jeg spiser noe kylling og fisk, men er ikke veldig glad i dette. Vet dere om det er et spessielt kosthold/filosofi som passer bedre en andre da?

Ev om dere har noen tips til hva jeg bør spise/ opskrifter ol. Jeg skal kjøpe meg en bok, men er veldig usikker på hva jeg skal gå for.. Jeg snuser litt på Ketose-kuren.

Er det noen andre her som er i samme sittuasjon som meg?

Kan nevnes at jeg i skrivende stund veier 92 kg og er 170cm høy....

__________________
-Camilla

Camillawho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 18:06   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt??

Så mye god mat du går glipp av!.... sukk.

Liker du ikke kjøtt?

Vel, det går sikkert fint å holde seg til lavkarbo uten å spise så mye kjøtt. Da blir det jo mye smør, kål, brokkoli, blomkål, rømme, fløte, egg, osv.

Egg og ost kan man jo leve lenge på. Kan faktisk kun leve på egg og ost uten å mangle noe som helst i kosten.

Det finnes også en del oppskrifter på brød her, samt mange andre oppskrifter som ikke er typiske "kjøtt-middager". Tror du finner mye bra å bruke under oppskriftene her. Photobscura har vært vegetarianer en lang stund (ikke nå lenger) og hun har masse erfaringer med det.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:02   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt??

tja...hva med lindberg da? Endel bønner, linser etc du kan spise samt litt mer frukt etc.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 15:38   #4
Camillawho
Juniormedlem
 
Camillawho sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
Innlegg: 27
Camillawho er på en erverdig vei

Sv: Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt?

Jeg liker ikke kjøtt nei, blir rett og slett dårlig av det;P Nå har jeg prøvd meg på en ketolyse variant i noen dager og synes det går ganske fint, så jeg tror jeg starter med den og ev. går over til noe litt "snillere" etterhvert..

Tusen takk for svar!

__________________
-Camilla

Camillawho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 19:12   #5
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt?

Eller South Beach? Dessverre er det liten aktivitet i underforumet, men det ser ut til å ha tatt seg litt opp nå. Jeg trives best med SB, i hvert fall.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 19:31   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt?

Hei!
Ja, jeg var vegetarianer i åtte år, og en god stund mens jeg gikk på lavkarbo.
Jeg spiste dog fisk. Men kun den feiteste, og jeg brukte mye smør, fløte og rømme.
Det gikk ganske fint en stund, og jeg gikk ned nesten tjue kg på den måten.
Jeg ble til slutt så matlei at jeg ikke så enden på det, og begynte å spise kjøtt igjen for omlag et år siden.
Jeg likte heller ikke kjøtt før, men jeg må si det smakte veldig godt da jeg gjeninnførte det igjen

Sjekk disse trådene:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=veggis
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2940
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=veggis
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=veggis
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2940

Og så kan du sjekke menyer i journalen min, om du finner det mellom alt pjattet
Den er her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10645

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:45   #7
Camillawho
Juniormedlem
 
Camillawho sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
Innlegg: 27
Camillawho er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt?

Tusen takk!
Det var supre tråder å lese i..!

Jeg har ikke spist rødt kjøtt siden jeg var 7-8 år gamel så jeg føler ikke noe savn egentlig Jeg begynte ikke å spise kylling og fisk før for 6 år siden, men det har jo gjort ting mye enklere en de var før.. Det som er det største problemet er helt klart de pinlige middagsselskapene hos mennesker som ikke kjenner deg så godt, når man liksom sniiker kjøttet over til samboeren;P Men de som er rundt meg ta godt hennsyn til meg

Jeg må si jeg er supermotivert til å komme skikkelig i gang med dette kostholdet. Har holdt på en uke nå (med utskeielse på lørdag med tapaskveld og fest) Og er i minus 1,6 kg på vekta=) Jeg har ikke målt cm, men en bukse som var ubehagelig stram passer perfekt nå:P Så sånt er motiverende, er mest sansynlig mye vann vil jeg tro, men dog

Jeg har tittet litt på lindberg sine sider.. men det er jo masse karbohydrater?? Masse frukt ser jeg... tror jeg må holde meg til noe strengere i starten hvertfall, til jeg får avvendt meg karboavhengigheten min;P

__________________
-Camilla

Camillawho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:27   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt?

Er det bare rødt kjøtt du ikke spiser eller kjøtt generellt? For hvis du spiser kylling, kalkun, fisk osv har du jo masse muligheter. Nå finnes det mange muligheter i butikken her i norge, og enda flere om man tar en tur til sverige. Bla Kalkunbryst er veldig mye billigere der enn her, jeg pleier å stacke opp med slike i fryseren. Genialt å servere gjester f,eks og bruke restene i salat, gryterett osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Prossesert rødt kjøtt ...? Sense Ketolysekuren 4 18-06-08 13:07
Rødt kjøtt er ille ute, igjen? Photobscura Nyheter / media 15 03-04-08 22:35
Passer ikke inn Jollers Generell diskusjon 45 28-02-08 19:51
Rødt kjøtt øker sjansen for kreft! silje Fysisk og mental helse 14 07-04-07 18:00
Rødt eller hvitt kjøtt? mofe Spørsmål og svar 5 13-09-05 19:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no