Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-10, 20:22   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Jeg har prøvd i snart 5 mnd nå, har ligget på rundt 30-70 g karber om dagen, noen ganger litt mindre, andre ganger litt mer. Magen fungerer helt fint, men det helt store overskuddet har jeg ventet på. Og ventet. Og ventet. Men det har uteblitt gitt. Har følt meg i ganske bra form innimellom, men ikke i nærheten av det den var før jeg begynte, dessverre.

Sist onsdag begynte jeg å bli dårlig, litt sånn influensaaktig (men ikke influensa for det er for tidlig) og da jeg kom hjem hadde Lille Gubben kjøpt kjeks og nugatti (!) til meg for å få i meg noe. *hehe* Jeg klarte ikke å motstå nugattien (det er min store svakhet og kjøper det aldri selv!) og ga meg selv en liten time-out hva lavkarbo angår. Så de siste 4 dagene har jeg spist karber av hjertens lyst! Og for et overskudd! Jeg har ominnredet rommet til jentungen, skrudd, plugget, boret og hengt opp hyller på rommene til begge ungene, kjøpt og montert nye møbler og ryddet hele leiligheten så nå er det så shinet her som det ikke har vært på lenge! Og ikke en eneste gang har beina kjentes tunge, som de har gjort de siste 4-5 mnd... Løper i trappene uten å kjenne noe som helst! Føles til og med som jeg har ork til å begynne å trene igjen! Har ikke orket det siden jeg begynte med lavkarbo.

Konklusjonen min er med andre ord at så lav lavkarbo passer ikke for meg. Så jeg kommer til å nedjustere fettmengden og oppjustere mengden sunne karber noe og se om jeg ikke finner en gylden middelvei uten å gå helt tilbake til siste dagers kosthold. *host* Noe mer fedon-lignende tenker jeg.

Andre med samme erfaring?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:34   #2
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Jeg har ikke opplevd det selv, men det høres veldig normalt ut at din kropp ikke reagerer som alle andre sine kropper. Jeg tror det høres veldig bra ut at du vil prøve ut Fedon: Håper det vil være bedre for deg!

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:59   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Det kan hende at konklusjonen din stemmer, men når jeg leser dette, minner det meg om meg når jeg må ha påfyll av vitamin B-12. Blir trøtt og sliten og beina kjennes blytunge.
Så uansett hvilken vei du velger, vil jeg anbefale deg å få sjekket B-12 nivået ditt!
Men Fedon er bra det, jeg holder meg jo til det, og spiser ikke så mye fett, men knekkebrød og frukt er greit.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 21:05   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Ja sjekk B12-nivået, jeg må ha påfyll hver 6.mnd for å fungere

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:23   #5
Paine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
Paine er på en erverdig vei

Sv: Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Kjenner meg litt igjen i det med å plutselig få overskudd ved inntak av karbo. Nå har jeg riktignok bare holdt på i to uker, så jeg håper vel egentlig at kroppen bare ikke har kommet ordentlig i gang med fettforbrenningen ennå. Men i dag ble vi servert pizza på jobben, jeg tok bare et lite stykke før jeg fant fram lavkarbo-salaten min; men etterpå kjente jeg at jeg hadde mye mer energi og godt humør enn jeg har hatt siden jeg begynte med dette kostholdet.
Litt nedtur, hadde jo håpet det var sånn jeg skulle føle meg når jeg kuttet karboen og ikke motsatt. Så avhengig av hvordan det går videre, er det mulig jeg også legger meg på litt mer karbo og litt mindre fett.

__________________


Paine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:16   #6
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien

et tu...

Vi mennesker har flere likhetstrekk enn ulikheter, men dog er det ulikheter! Jeg kjørte selv skaldeman/ ketolyse regime over en lengre periode, og opplevde både fordeler og ulemper. En av fordelene var en betraktelig vektnedgang Den største ulempen var kronisk hodepine. Denne eksisterte inntil terskelen hvor vektøkning begynte igjen, i form av økt tilgang av raske carb`er. Så skaldeman/ ketolyse tilstanden var for meg identisk med hodepine. I ettertid har jeg funnet ut at jeg med min fysikk; har det best med karbohydrater. Men karbohydratene må komme fra mat med lav GI. Jeg trenger ikke bekymre meg over fett, og spesielt proteiner, så lenge jeg unngår de raske carb`ene. Så det er mange veier som fører til Rom

__________________
"Du må stå inne for det du får ut av livet;
for det er ingen som går ut av livet i live!"
(Fra sangen "enden av november" av Kaizers Orchestra)
Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:19   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: et tu...

Opprinnelig lagt inn av Equilibrium, her.

Vi mennesker har flere likhetstrekk enn ulikheter, men dog er det ulikheter! Jeg kjørte selv skaldeman/ ketolyse regime over en lengre periode, og opplevde både fordeler og ulemper. En av fordelene var en betraktelig vektnedgang Den største ulempen var kronisk hodepine. Denne eksisterte inntil terskelen hvor vektøkning begynte igjen, i form av økt tilgang av raske carb`er. Så skaldeman/ ketolyse tilstanden var for meg identisk med hodepine. I ettertid har jeg funnet ut at jeg med min fysikk; har det best med karbohydrater. Men karbohydratene må komme fra mat med lav GI. Jeg trenger ikke bekymre meg over fett, og spesielt proteiner, så lenge jeg unngår de raske carb`ene. Så det er mange veier som fører til Rom

Jeg tåler heller ikke kosthold bestående av mye fett, så jeg er også på Fedon med lav GI mat.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:17   #8
spiren
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 52
spiren er på en erverdig vei

Sv: Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Her kjenner jeg meg også litt igjen.
Etter ca 5 mnd med lavkarbo har jeg tenkt mang en gang over hvor lysta på trim ble avJeg som alltid har vært så glad i å hive meg ut på en gåtur,er som bly i beina istedet
Lysta generelt er borte vekk,men tenker jo mye på at jeg burde.
Ikke er jeg velsignet med vektnedgang som de fleste andre heller.
Kjenner nesten jeg blir litt "flau for å innrømme det,men forbanna" på alle som eter godt med all lovlig mat og stort sett går nedover.Mistet 3 kg på spis deg slank de to første ukene i juni,siden stått still
Fakta er at jeg i det siste føler meg så utslitt lei av drømmen om idealvekta,at tårene kan sprute etter å ha stått på vekta eller kjent buksa stramme likt som ellers
Men fordeler er det jo,ikke oppblåst og føler meg sunnere,men vil jo neeeed.....................

spiren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:24   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av spiren, her.

Men fordeler er det jo,ikke oppblåst og føler meg sunnere,men vil jo neeeed.....................

Jeg gikk ned et par vannkilo og det var det. Ikke at jeg hadde så mye å ta av, men hadde håpet at magen skulle flate ut litt... Høykarbo = luft i magen i alle fall, det er helt sikkert!!!

Jeg gjør nå et forsøk med å spise mer "sunne" karber og få opp karboinntaket på den måten - alle de raske karbene jeg har spist i helga førte til at muskel- og leddsmertene kom tilbake med voldsomt fornyet styrke i dag! Var knapt nok menneske på jobben i morrest, heldigvis var det rolig og jeg hadde noe stillesittende å holde på med. Det har gått seg til utover dagen da jeg har spist mer lavkarbo igjen, heldigvis.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:32   #10
spiren
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 52
spiren er på en erverdig vei

Sv: Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Sikkert bare vann som forsvant hos meg også.Jeg er heller ikke veldig overvektig,i det hele tatt,men de såkalte siste kg er et must å miste for meg.
Hvor lenge har du holdt deg til lavkarbo og hvor mye har du gått ned?

Fornuftig av deg å gå over til mindre sukker er det jo uansett og da visst når du merker plagene komme så fort tilbake

spiren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:56   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Opprinnelig lagt inn av spiren, her.

Sikkert bare vann som forsvant hos meg også.Jeg er heller ikke veldig overvektig,i det hele tatt,men de såkalte siste kg er et must å miste for meg.
Hvor lenge har du holdt deg til lavkarbo og hvor mye har du gått ned?

Fornuftig av deg å gå over til mindre sukker er det jo uansett og da visst når du merker plagene komme så fort tilbake

Jeg begynte den 21. mai og har altså holdt på i overkant av 4,5 mnd. Men er egentlig normalvektig i utgangspunktet, med litt polstring her og der, bmi på ca. 23,5-24 da jeg begynte. Gikk bare ned to vannkilo som sagt, fettforbrenningen kom ikke i gang, antagelig fordi det ikke var all verdens mye å ta av, men jeg synes nå den "pølsa" som ligger på magen kunne tatt seg en laaaang tur da! Høh.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:21   #12
spiren
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 52
spiren er på en erverdig vei

Sv: Veldig lavkarbo passer ikke for meg

Okei
Ja det er nok tydeligvis ikke noen slankekur for alle
Jeg tror jeg eter for mye i løpet av dagen om det er aldri så riktig mat.Bør for alvor tenke(dessverre)mindre kalorier ogsåHater telling,etter flere grete roede kurs
Jaja,en dag kommer vel vi også i mål

spiren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor passer ikke lavkarbo for de med BMI under 25? oloevold@online.no Spørsmål og svar 20 29-10-09 10:06
Hva passer en som ikke spiser rødt kjøtt? Camillawho Lavkarbo generelt 7 19-01-09 14:27
Passer dette egentlig ikke for meg? aggie Ketolysekuren 11 05-03-08 16:02
Passer ikke inn Jollers Generell diskusjon 45 28-02-08 19:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no