Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-11, 11:02   #201
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Kjempe fint vær i dag blir så glad

Har tenkt meg innom ganske mange vogner jeg også, så kansje jeg sjekker alle like gjerne.
Men jeg starter i husmorvogna, greit å bli ferdig med den.
Så kan jeg kose meg i varandavogna etterpå.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 11:04   #202
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Her har man gått fra sovevogn til kaffevogn
Så innom et par handlevogner....
For så hjem til matvogna og vannvogna

Nå entrer jeg verandavogna, og blir der i sola ei stund
(har kokt med masse kaffe )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 11:56   #203
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Togtråden!

Nå er jeg i kjøkkenvogna og lager knekkebrød og spiser litt rå blomkål og spekeskinke... lader opp til jeg skal til tur-i-skogen-vogna.
Jeg skal være flink i dag, jeg lover!
Havnet i feire-med-dessert vogna i gårkveld nemlig, så det ble 2 stykker ostekake av typen fra lierne bakeri... jaja. spist er spist.
Hva skal vi ha til middag i dag, spurte jeg gubbelille...: svaret var: Det er da lørdag!?
Det vil da si, før jeg startet med lavkarbo så var lørdag risengrynsgrøt-dagen... så han skal få det, så skal jeg lage meg noe annet. Tror jeg har igjen en porsjon fryst blomkålsuppe jeg kan varme opp, og ha litt kylling oppi. om nom nom.

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 14:02   #204
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

I natt sovnet jeg i tv-vogna, og sov der til jeg ble vekt i nitiden i dag morges. Var ufattelig trøtt etter en natt uten søvn. Så har jeg så vidt vært innom vaskeklærvogna og var litt i kjøkkenvogna for å lage frokost. Det ble stekte egg med farris og kaffe til drikke. Tok med meg dette ut til verandavogna. Og har sitter jeg, og planlegger noen timer her. Jeg får snart besøk av mamma, og etterhvert av lillebror med kone. For vi har litt bursdagsfeiring av lillegutt igjen.

Håper dere alle får en fantastisk togtur på en lørdag som i alle fall her i området har nydelig vær!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 19:49   #205
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Har stort sett vært i hagevogna i dag, bare slappet av i sola og gjort ingenting - herlig
Nå sitter jeg imidlertid klar forran døra til lotto-vinner-vogna, og håper at det er min tur i dag

Er fortsatt kjempeflink med maten, og merker at klærne sitter litt løsere på kroppen igjen.
Så kanskje jeg greier å kvitte meg med det meste av de 4.6 ekstra kiloene fra påsken

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 20:07   #206
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Togtråden!

Hopper på jeg også
Har gått opp 1,5 kilo og er ikke fornøyd. Det ble noen øl i går, og jeg trodde jeg hadde vært sånn passe flink i påska, men det viser seg jo at det er feil. På`n igjen. Jeg vil ned 3 kilo til 1. juni. Nå står vekta på 68,5 og jeg ser ut som sommerkjolen min bare prøver å kle av seg hele meg. Tar 3 kilo av gangen da, og håper jeg kan stoppe på "gladholmen" og ta neste 3 til 1.juli osv

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 22:13   #207
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Jeg har vært i grillvogna og gjestevogna, så har blitt litt mye mat, men heldigvis holdt meg til lavkarbo varianter da. Holder fortsatt til i en ufrivillig ketose... Må snart bytte filosofi tror jeg. Skikkelig karbo-angst nå.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:18   #208
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Har gått ned ytterligere 0,7 fra i går så nå tror jeg "vannet har gått"...for å si det sånn.... Håper det forsvant en del fett sammen med vannet óg....
Fortsetter med denne togturen....deilig å være blant venner.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:22   #209
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Togtråden!

Nå har de ropt opp meg på høytalersystemer... Jeg må innfinne meg i sovekupeen.
Trett og avslappet og støl i bena etter en dag med masse gåing.
Tok en 8km lang tur i marka i dag. Eller var det trimvogna? hehe

God natt, medpassasjerer!

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:41   #210
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Da er atter en dag på lavkarbo-toget godt gjennomført

Mest i hagevogna i dag. Nydelig sol, hagearbeid og kos

Mat, vann og vitaminer har gått fint.

Søtsug i kveld. 2 biter 70%sjokolade med chili roa smaksløkene

Nå entrer jeg sovekupeen

God natt, alle sammen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:04   #211
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

I dag har vi vært i tivolivogna igjen med en nokså gretten ettåring, koselig var det lell, men nå begynner jeg å bli sliten av denne dagen. Sol tar på! men jeg skal ikke klage Kjører med toget i morgen også og har 0 planer om å hoppe av, mitt stopp kommer ikke før om leeeeeeenge.
Føler ketolyse er vanskelig for tiden, men jeg prøver så godt jeg kan. Jeg planlegger litt bedre med diett.no nå, og håper på bedre resultater enn å bare 'ta det som det kommer'.
Gikk jo så mye opp at jeg er på gråten.. Er så leit når sånt skjer. Tror ikke jeg drikker nok vann heller, så det er nok en del samlinger som lurer i kroppen. Får prøve å være ekstra flink til å skylle kroppen framover, men problemet er at jeg må tisse hele tiden om jeg drikker før jeg er kommer hjem for dagen.. og jeg hater offentlige toalett.

Lurte på om noen kunne svare meg på om Sweet Chili-te er noe bra for å øke forbrenningen? Erfaringer eller tanker?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:32   #212
C/B
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
C/B er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Vannvognen, for min del. Innarbeidet god rutine med å få i meg nok væske.

Og så er jeg ny her, forresten. Jeg begynte for to uker siden med et avbrekk i påsken fordi jeg falt for fristelsen (har du lyst, har du lov - nei, det gjelder ikke for meg ). 4 kg så langt, og sier meg fornøyd med det.

Jeg kunne vært nattevakt på toget, siden jeg er glad i sene kvelder, men tar heller natten, siden det er det som er mest fornuftig når man har et lite småtroll i hus.

C/B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 09:18   #213
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Forlater spisevogna, god og mett etter egg og bacon. Dagen brukes ute i den store skogvogna
vet det blir problemer til lunsj, det er annonsert grilling av pølser i spisevogna, men men, ikke det verste man kan sprekke med

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 09:33   #214
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

I dag blir det skamme-vogna for meg. Lagt på meg 1 kg denne uka her og jeg som har prøvd og være så flink... Hmmm....

Må en liten tur i se mjøsa-rundt-vogna. Må se starten fra Hamar..
Så blir det vann-vogna resten av dagen..

Ha en fin 1 mai alle sammen..

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 09:49   #215
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Sloknet i tv-vogna i går, tror jeg fikk en overdose friskluft i hagevogna tidligere på dagen
Er nå på vei til frokostvogna, og deretter tror jeg faktisk det må bli et lengre opphold i vaske-klær-vogna.
Var flink med både mat og drikke i går også

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 09:57   #216
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Togtråden!

Jeg som hadde vært så flink hele uken ramlet ved en feiltagelse inn i sjokoladevogna da jeg egentlig hadde tenkt meg til sovevogna
Nå gleder jeg meg plutselig ikke lenger til å gå på vekta på tirsdag likevel

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:07   #217
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Togtråden!

Jeg befinner meg for tiden i allergivogna. Rennende nese og øyne + at halsen forsvant også.

I dag blir det noe klessvaskvogna og te-drikking. Føler jeg har vært ganske flink med maten denne uken og er veldig spent på vekten i morgen.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:10   #218
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Togtråden!

Ja da blir det en tur fra frokostvogna (har spist nannas knekkebrød med meierismør og spekeskinke ) og over i aktivitesvogna hvor jeg og husbonden skal være med på Mjøsa rundt. Og i ettermiddag skal vi i min fars bursdag...tror det skal gå greit på matfronten for jeg har fått med min mor på dette kostholdet så da blir det nok mat som kan spises med god samvittighet.

Fin søndag på toget

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:14   #219
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Da har jeg vært i frokostvogna, å harn p gått over til lesevogna en stund. Sol å fint vær her. blir nok hagevogna i dag. Ha en fin dag folkens

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:53   #220
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Dagen startet i frokostvogna, for så rett ut i hagevogna...

Og tilbringer nok mesteparten av dagen der....Og i grillvogna

Ha en flott 1. mai alle sammen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:24   #221
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Togtråden!

Happy 1. mai!

Så langt har jeg vært i frokostvogna og på solperrongen. Og i veievogna... var litt redd for at jeg hadde lagt på meg igjen, etter 2 dager med forvirret spising (torsdag og fredag), men jeg har faktisk gått ned bittelitt! Bare 0,1 kg da, men det nå 100 gram ned det og. Lettet.

Nå skal jeg på solperrongen med fløtekaffe-og cocosa-kruset.

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:46   #222
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

0.9 ned sist uke, fornøyd med det. I dag er det allerførst ryddevogn med ungene, barneromma ser bombet ut mildest sagt. Så er det klesvaskvogna etter beste evne, for i vaskerommet flyter det. Ellers blir det vel hagevogna og forhåpentligvis en tur innom lese-til-eksamen vogna. Blir altfor lite av det siste så samvittigheten nager....

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:56   #223
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Sv: Togtråden!

her går det så det suser var vært i vaskerivogna og fått unna en del klesvask. 3. maskina går og durer nå. sitter nå i kaffevogna mens jeg venter på at siste vasken blir ferdig ti å henges opp.
etterpå skal jeg ta meg en tur til matvogna, jeg la merke til at det lå noe sjampignon og løk på benken og vet at jeg har en kalkunfilet i fryseren. ddette kan kanskje bli noe lettvint til middag hvis jeg strimle den kalkun biten og slenger alt sammen ii panna og heller fløte over.
ellers så går vel toget videre til telenorarena og pink floyd konsert i kveldingen og jeg må si jeg gleder meg ganske så godt over medium til dette

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 13:19   #224
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Stiger ombord i toget igjen, litt misunnelig på deg som skal på Pink Floyd-konsert men.......God tur

Går snart til sovekupeen, skal på nattevakt og må vel sove litt

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 14:45   #225
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Togtråden!

1. mai og er på vei til festvogna
Tulla feirer dagen sin i dag 19 år. Skal være i hennes lille aneks i byen, så det blir koselig.
Hopper på vannvogna og tar ett kakestykke, medbrakt sådan- mens de andre spiser ulovlige kaker- for meg.
Lurer på om hun i det hele tatt har ryddet og gjort noe før jeg kommer.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no