Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Betennelse i foten.. Tips?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-05, 10:41   #1
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt
Cool

Betennelse i foten.. Tips?

Noen som har tips mot betennelse (slitasje) i fot..? Har skikkelig med "potetmel" når jeg går, og verker noe inni hampen.
Vært hos legen, men han kunne ikke gjøre så mye annet enn å anbefale meg Ibux Gel, og snakke om hvordan jeg kan forhindre det. Men nå er det jo skjedd (igjen, skjedde forje sommer på denne tida og) og jeg har masse jobbing fremover... Og holde meg i ro og bruke tykke såler skal jeg gjøre når jeg blir bra igjen, nå må jeg bare holde uuuut..Noen som har enkle tips..? *desperat*

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 10:43   #2
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Noen som har tips mot betennelse (slitasje) i fot..? Har skikkelig med "potetmel" når jeg går, og verker noe inni hampen.
Vært hos legen, men han kunne ikke gjøre så mye annet enn å anbefale meg Ibux Gel, og snakke om hvordan jeg kan forhindre det. Men nå er det jo skjedd (igjen, skjedde forje sommer på denne tida og) og jeg har masse jobbing fremover... Og holde meg i ro og bruke tykke såler skal jeg gjøre når jeg blir bra igjen, nå må jeg bare holde uuuut..Noen som har enkle tips..? *desperat*

ise ned kanskje?
hva mener du med potetmel?

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 10:46   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Det "knirker", prøv å ta på en pakke med mel/potetmel, den kosistensen, "følelsen" du får der..Ja, er ikke noe hovent da, og gjør bare vondt om jeg rører meg - vil is hjelpe mot sånt..? Legen sa forresten og at varme hjalp..Varme opp før jeg gjør ting å sånt..(sånn for å forhindre - men det hjelper jo ikke NÅ..*sukk* ).

Takk for raskt svar, Siljevanilje

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 10:58   #4
Lennor
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 157
Lennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlys
Thumbs up

Har hatt det samme selv... i akillesen? (altså bak på hælen?) Selv fikk jeg krykker, men brukte de bare en dag (var i russetiden.... ) Tror det beste er å få betennelsesnedsettende (penicillin...?) Holde benet litt i ro, så vil det bli bedre..

__________________













I dag er første dagen i resten av mitt liv
Så deilig at jeg får oppleve den



Lennor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 11:16   #5
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Har hatt det i tærne før, nå er det på yttersiden av rista..

Fikk krykker og reseptbelagt Naproxen første gang - forje sommer fikk jeg ett eller annet som jeg skulle ta med massevis av paracet, som ikke virket. Men ble sykemeldt, og det hjalp.

Hum..Fikk noe av samboern`s bestemor nå, en salve som er reseptbelagt, håper det kan hjelpe.. Tror Penicillin bare hjelper mot bakterieinfeksjoner, ikke slitasje infeksjoner, men takk for tips!

Får holde meg i ro til jobben på Fredagen

Ps, kjenner til krykker og "vill festing" - hører absolutt ikek sammen Tihi..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 11:55   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Store doser c-vitamin kan hjelpe. Da mener jeg stooore doser. Det du må prøve er å innta c-vitamin helt til du får en reaksjon fra magen ( diare) og så redusere inntaket til magen funker igjen. Har Prøvd dette selv med godt resultat, vel jeg gikk ikke så høyt opp at jeg fikk diare , jeg stoppet på ca 20 gram dag, da turte jeg ikke å ta mer. Ble bra av betennelsen iløpet av tre dager.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 13:32   #7
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Du verden, det hørtes ikke så sunt ut Men om det funker, så! Hvor har du hørt om dette?

Takk for konkret tips!!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 13:45   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Usunt?

Det er i alle fall ikke usunt. Kreftpasienter kan spise en halv kilo med c-vitamin om dagen uten å få noen bivirkninger. Det kommer an på hvor mye kroppen trenger det. 20 gram et par-tre dager i strekk gjør i alle fall ingen skade... men vet ikke helt om det virker mot betennelse i foten da.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle

Sist redigert av themonk : 13-07-05 kl 13:59.
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 14:07   #9
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Leste om det i Mat og Helse. Prøvde det selv ved en tilfeldighet. Jeg var på sykehuset pga. slitasjegikten min ( hadde problemer med å strekke ut pekefingrene og vondt)der var det legens anbefaling at jeg skulle få kortison sprøyte, jeg var ikke helt enig i det og ville vente litt og se om det var nødvendig. Et par dager etter så fikk jeg influensa, tok da en skikkelig c-vitaminkur for å ta knekken på influensaen. kuren hjalp ikke på influensaen men fingrene ble helt fine i løpet av 3-4 dager. Har siden tatt slike kurer når jeg har kjent antydning til betenelse.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 14:13   #10
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ah, takk begge to - greit å vite at det ikke tar livet av noen da Kanskje jeg skal prøve det da?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lav-karbo i russetiden.. tips?? TinaF Lavkarbo generelt 5 04-04-05 14:16
Tips mot hard mage..... Jeannie Kosttilskudd 23 26-01-05 16:54
tips til mat ute? Amygdala Induksjonen 0 28-07-04 19:47
Vi skal på biltur.. Tips?? Dumsi Generell diskusjon 4 12-07-04 13:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no