Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-11, 10:13   #1
Silversun
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 76
Silversun er på en erverdig vei
Unhappy

Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Endret kostholdet for rundt en måned siden, og har vært i ketose mesteparten av tiden.
De siste to nettene har jeg fått halsbrann, tror jeg i hvert fall, og kjenner også til det nå. Har aldri hatt det før, men det kjennes ut som en klump i halsen som svir, og regner med at det er halsbrann..
Kan dette ha en sammenheng med kostholdet?
Første dagen jeg fikk det hadde jeg spist og drukket helt som normalt, eneste forskjell var at jeg drakk en annen type fun-light enn den jeg pleier, men det skal vel ikke ha noe å si, eller?
I går drakk jeg både denne saften og pepsi max, men har drukket endel pepsi max tidligere også, uten å kjenne noe lignende.

I tillegg fikk jeg endel magesmerter i går på jobb, var både kvalm og hadde mageknip, noe som jeg egentlig aldri har utenom mensen og når jeg er spysyk.
Hadde tidligere på dagen bare spist en halv avocado og valnøtter, samt drukket vann. Ikke noe uvanlig med andre ord, så jeg forstår ikke hva det kan ha kommet av..
Kan dette ha en sammenheng med halsbrannen mon tro?
Huff, noen som har noen tips eller råd å komme med?

__________________
Silversun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:25   #2
Conjurier
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 100
Conjurier er på en erverdig vei

Sv: Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Kan nok hende du har blitt mere sensitiv mot kullsyre, ville prøvd og styrt unna brusen en stund.

Ville også kjøpt meg noe mot halsbrann på apoteket ikke i stedet for å finne ut hva som gir deg halsbrann, men når du først har fått det er det veldig lett og få det bort med en tablett, og halsbrann kan lett ødelegge en fin dag om man ikke gjør noe med den

Conjurier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:34   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Halsbrann kjennes ikke ut som noen klump for min del... Mer brennende svie nede fra mellomgulvet. Men pepsi max kan gi halsbrann. Andre søtningsstoffer også.
Prøv Gaviscon tabletter fra apoteket, hvis det hjelper er det halsbrann

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:53   #4
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Når du sier klump i halsen, så tenker jeg mere langt oppe i halsen/svelget.. sikker på at du ikke bare har fått noe virus-ruskomrask som gir både litt mage og hals akkurat nå?

Halsbrann arter seg oftere som smerter oppover fra mellomgulvet, bak brystbenet og oppover mot halsen (og dette gjør at mange ofte blir redde for hjerterelatert smerte i og med at det er i samme området)

Håper du finner ut av det, og at det gir seg, i alle fall

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 12:03   #5
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Mannemannen klarer ikke drikke FunLight uten å få klump i halsen.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 12:44   #6
Buck
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 38
Innlegg: 71
Buck er på en erverdig vei

Sv: Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Jeg har holdt på med ketolyse i snart 9 uker og har nylig begynt å få mageknip og halsbrann jeg også. Vet ikke helt årsak, men mulig det er kunstig søtning som har gjort det for meg siden jeg har inntatt litt ekstra de siste dagene.

__________________




Buck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 12:45   #7
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Hvis det vedvarer over tid ville jeg dratt til legen og fått henvisning til gastroskopi. Jeg gjorde det og visste seg at jeg hadde betennelse i magen (magekatarr). Da kan man oppleve mange av de plagene du beskriver. Jeg kunne én dag tåle f.eks pepsi max og en annen dag bli kjempedårlig - det kommer an på syrenivået i magen rett og slett.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 13:28   #8
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

eg hadde også ein del halsbrann i starten, men det gjekk over. Gå på apoteket og få deg noko for det

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 19:38   #9
Silversun
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 76
Silversun er på en erverdig vei

Sv: Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Takk for svar! Skal prøve å kutte ut brus for en stund da i hvert fall
Er fremdeles ikke helt sikker på om det er halsbrann, men har aldri følt noe lignende, og har lest om flere med like symptomer som sier det er halsbrann. Det føles liksom ut som om det er en klump av mat i spiserøret som ikke går vekk selv om jeg drikker masse vann, og det svir litt. Men har ikke noe sure oppstøt eller svie i brystet ellers da.
Vi har heldigvis noen tabletter mot halsbrann liggende hjemme, så får se om det hjelper i kveld!

__________________
Silversun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 20:14   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann og mageknip av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Mannemannen klarer ikke drikke FunLight uten å få klump i halsen.

Jeg reagerer helt sinnssykt med halsbrann og oppstøt på all saft, både med sukker og sukkerfri, og i tillegg te med bærsmak. Har ikke klart å sette fingeren på nøyaktig hva som er fellesnevneren - har null reaksjon på brus/lettbrus, til sammenligning. Ekte bær går også helt fint. Men nå er jo ikke saft en veldig vanskelig ting å styre unna, så jeg er ikke så veldig plaget.

Ellers så må jeg si at jeg har ikke opplevd noen slike plager i det hele tatt på ketogent kosthold.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grusom mageknip etter sprekk! Advarsel! kirrino Generell diskusjon 5 21-09-13 17:19
Step og mageknip ingatoppen72 Trening 1 28-02-11 22:39
Mageknip av kunstig søtning?? Kamelen Spørsmål og svar 3 29-08-10 14:52
Mageknip, kvalme og dårlig matlyst Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 13-09-07 09:45
Halsbrann ved lavkarbo? Veggpryd Lavkarbo generelt 10 19-08-07 13:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no