Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og graviditet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-09, 19:28   #1
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei
Question

Ketolyse og graviditet

Har lest en del om ketolysekuren og føler det er rette kuren for meg (og sambo).
Men nå prøver jeg og sambo på å bli gravide (men det ser ut å la vente på seg...over 1 år nå), vil det ha noe å si for prøvingen om jeg starter på ketolysekuren nå/kan jeg gå på kuren selv om vi prøver å bli gravid? Om jeg blir gravid midt opp i kuren, bør jeg avslutte den da??

GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:34   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og graviditet

Blir du gravert så er det bare å slenge på litt mer karbser (melk og frukt) så blir det lindberg istedenfor! Lindberg er flott både for ammende og gravide.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 22:33   #3
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolyse og graviditet

For litt mer utfyllende info fra Megvel og andre, se her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=602650

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 23:13   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og graviditet

Ketolyse og andre lavkarbo-varianter skal vel heller være en fordel om man prøver å bli gravid?
Særlig hvis man har snev av PCOS.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:26   #5
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og graviditet

Jeg har lest at keoner ikke er bra for babyen, verken ved svangerskap eller amming. Men jeg skjønner ikke hvorfor? I steinalderen var de vel stort sett i ketose hele tiden og de var både svangre og ammende...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:47   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og graviditet

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Jeg har lest at keoner ikke er bra for babyen, verken ved svangerskap eller amming. Men jeg skjønner ikke hvorfor? I steinalderen var de vel stort sett i ketose hele tiden og de var både svangre og ammende...

Jeg vil anta at om fosteret ikke utsettes for noe karbohydrater vil vel barnet bli ganske hypersensitivt for det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:48   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og graviditet

Sitat:

I steinalderen var de vel stort sett i ketose hele tiden og de var både svangre og ammende...

Det er en utstrakt oppfatning at siden ting ble gjort før så var det ok. For det første var det lite miljøgifter i steinalderen. Dessuten var gjennomsnitts levealder noe slikt som 17 år. Det er først nå i moderne tid at spedbarnsdødeligheten og gjennomsnittlig levealder har blitt så høy som den er!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:14   #8
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Det er en utstrakt oppfatning at siden ting ble gjort før så var det ok. For det første var det lite miljøgifter i steinalderen. Dessuten var gjennomsnitts levealder noe slikt som 17 år. Det er først nå i moderne tid at spedbarnsdødeligheten og gjennomsnittlig levealder har blitt så høy som den er!


Jeg tenker litt på det jeg, at vi kanskje ikke var ment for å leve noe særlig lenger enn dyra....

Se hvordan verden har blitt... Overbefolka.. Så ille at naturen ikke klarer å fø dem... Det var nok ikke meningen det skulle bli slik..

Ikke at jeg ønsker å bare leve i 20 år, altså. Men hvis alle hadde levd til fylte 20, så hadde det nok vært mer enn nok av naturlig mat å ta av for alle....

Hadde vi ikke dyrket frem alle disse tingene som vi ikke er ment for å spise (ris, korn, poteter) så hadde vel hele Asia og Afrika ligget øde tror jeg.... Vi har på en måte blitt avhengige av disse karbohydratene, fordi vi ikke har nok kjøtt og fisk til å fø hele verdens befolkning...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:41   #9
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og graviditet

Husk at gjennomsnittlig levealder i stor grad reflekterer spedbarnsdødelighet også. Det var vanlig å ikke gi babyer navn før de var året, i tilfelle de døde. Jeg sier ikke at barn dør av ketosemelk, jeg bare påpeker dette "alt var så greit før", nei for tenk...
http://en.wikipedia.org/wiki/Life_ex...ine_for_humans

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:00   #10
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ketolyse og graviditet

Minner meg om foreldre og besteforeldre som begynner å legge ut...
"Før var snøen hvitere, gresset grønnere, steinene tyngre...osv osv"....

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:21   #11
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

For litt mer utfyllende info fra Megvel og andre, se her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=602650

Takker! Er litt små forvirret i jungelen av alle innlegg her...
*leter og leser*

GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:30   #12
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og graviditet

Du kan fint gå på ketolyse før du blir gravid. Jeg har PCOS, har gått ned ca 18 kilo og insulinresistensen har gått ned til nesten normalen. Så nå i høst, så sjangsa jeg og kjæresten EN gang (har vært sååå forsiktig hele tiden), og nå er jeg 12 uker på vei!
Har økt litt på karbohydratene, med frukt, linser, bønner og fedonbrød mmmm, og det fungerer helt ypperlig. Jeg har enda ikke begynt å legge på meg, har faktisk gått litt ned! Og det virker som om graviditeten har ordnet litt med hele systemet her. Bedre fordlyelse og bedre forbrenning. Vekta er mer stabil enn noen gang (men det er sikkert fordi jeg har en annen syklus nå da).
Hvis du har prøvd å bli gravid i over ett år, kan det hende du har PCOS? har du sjekket dette? Det er en av de største årsakene til ufrivillig barnløshet. Det ligger endel tråder her inne med god og nyttig informasjon både med symptomer og behandling.

Masse lykke til! Det er faktisk ganske ok å være gravid - selv for en som fikk det ganske så bardus rett i fanget.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 02:54   #13
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og graviditet

Så flott og gratulerer så masse med den lille i magen!!

Jeg venter på innkallelse til utredning hver dag, for å få sjekka om det er noe "i veien" med meg. Kanskje kroppen ordner opp selv etter å ha vært på kur ei stund...? Jeg er i allefall kjempe motivert nå til å ta fatt på kuren!

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og graviditet? Fru Strert Ketolysekuren 7 22-04-08 20:04
Ketolyse og graviditet annann Ketolysekuren 4 20-01-08 00:12
Graviditet og ketolyse Lilly Ketolysekuren 4 30-10-07 18:03
Ketolyse og Graviditet Mrs. Bundy Ketolysekuren 7 04-06-07 11:45
Ketolyse og graviditet Monen Ketolysekuren 6 16-04-07 10:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no