Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

10 kg eller mindre?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-08, 20:10   #51
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Heisann. Blir så lykkelig når jeg ser innslag der lavkarbokosthold diskuteres og det nevnes som noe positivt og langt fra helseskadelig Har akkurat sett PULS på nrk, og der var det snakk om lavkarbokosthold for å behandle diabetes 2. Selvfølgelig var det en som var meget kritisk der også (det er jo alltid tvilere), men jeg velger å høre på tilhengerne! Og når hun attpåtil er lege, OG har nylig forskning å vise til, da er alt bare topp! Kjør på sier jeg. Nå er det veiedag om to dager og jeg håper så inderlig på en ny nedtur

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 21:16   #52
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Heisann. Blir så lykkelig når jeg ser innslag der lavkarbokosthold diskuteres og det nevnes som noe positivt og langt fra helseskadelig Har akkurat sett PULS på nrk, og der var det snakk om lavkarbokosthold for å behandle diabetes 2. Selvfølgelig var det en som var meget kritisk der også (det er jo alltid tvilere), men jeg velger å høre på tilhengerne! Og når hun attpåtil er lege, OG har nylig forskning å vise til, da er alt bare topp! Kjør på sier jeg. Nå er det veiedag om to dager og jeg håper så inderlig på en ny nedtur

Ja det vil nok altid være skeptikere,jeg tror på de opplevelsen jeg selv har med dette kostholdet,har gått ned såpass mye at jeg vet det fungerer,i tillegg får jeg MYE bedre "mage/avføring" og flere ting som renere hud.. føler at kroppen min forteller meg at dette er en god måte å leve på

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 23:00   #53
Ojala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 19
Ojala er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Jeg støtter dere veldig i den der altså! Man blir jo automatisk litt skeptisk av å høre på skeptikerne, men hør på kroppen. Det har alltid jeg sagt - det kroppen spør etter og føler seg bra med, det er det DIN kropp skal ha - da kan det være uvesentlig hva de rundt sier... (ihvertfall til en viss grad) Og jeg kan gi dere en bekreftelse fra meg selv i dag på at dette kostholdet virkelig hjelper og er godt for noe: jeg har hatt første dag tilbake på "normalt" kosthold i dag (ufrivillig vel og merke), og kroppen min er rett tilbake i ulage på alle mulige måter. Så når jeg er ferdigtestet - da er det rett tilbake til lavkarbo - DET er sikkert og visst!!

Ojala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??) Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 21:53   #54
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Da er jeg nesten ferdig med andre innstrammingsdag og lurer på om ketosen er rett rundt hjørnet Hodet dunker og dunker... (Den biten skulle jeg gjerne vært forruten) Vel, vel, man må lide for skjønnheten. I morgen er det veiedag og jeg krysser fingre og tær for at nåla peker rett vei...

__________________





Sist redigert av Sandy : 12-11-08 kl 11:54.
Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 09:40   #55
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Ja, ja - så ble det en ny nedtur Hadde virkelig håpet på nedgang i vekt nå, men neida. Opp 600 g IGJEN! Skjønner virkelig ikke hva jeg gjør galt. Synes virkelig jeg passer på med kosten, og spiser ikke annerledes enn sist jeg skulle i ketose. Kjipt at disse tallene skal ha så stor innvirkning! Vel - vi får håpe det er et resultat av mensen.....

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 09:47   #56
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Hadde satt veldig pris på om noen kunne sett på det jeg spiser og gi meg kommentar på OM det er noe jeg gjør galt....

__________________





Sist redigert av Sandy : 12-11-08 kl 09:53.
Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 10:48   #57
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: 10 kg eller mindre?

Jeg har svart deg i journalen din

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 14:44   #58
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Ja, ja - så ble det en ny nedtur Hadde virkelig håpet på nedgang i vekt nå, men neida. Opp 600 g IGJEN! Skjønner virkelig ikke hva jeg gjør galt. Synes virkelig jeg passer på med kosten, og spiser ikke annerledes enn sist jeg skulle i ketose. Kjipt at disse tallene skal ha så stor innvirkning! Vel - vi får håpe det er et resultat av mensen.....

argh...skikkelig kjipt,men det er GODE muligheter det er mensen som gjør det,vet det er mange som hovner opp og går opp litt i den perioden..
krysser fingrene for deg jeg

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 22:05   #59
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Hurra! Da viser ketosticken at jeg såvidt er i ketose, så nå er jeg på vei!!! Blir spennende å se om det går like greit som sist...

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 13:45   #60
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Hurra! Da viser ketosticken at jeg såvidt er i ketose, så nå er jeg på vei!!! Blir spennende å se om det går like greit som sist...

så bra

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 08:11   #61
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Pokker! Jeg går jo ikke ned!!!! Synes jeg er SÅ flink. Virkelig INGEN utskeielser og det at jeg var i ketose var visst bare tull... Sist gikk det jo lekende lett! Og jeg spiser mindre karbs nå tror jeg. (Veide ikke da, gjør det heller ikke nå). Utrolig urettferdig at andre kan leve på 72 karbs ("bedre uten brød"- filosofi) og gå ned i vekt, men s jeg ikke tåler noen ting før det stopper opp eller jeg går OPP. Huff, det var et hjertens sukk.....

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 13:49   #62
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Pokker! Jeg går jo ikke ned!!!! Synes jeg er SÅ flink. Virkelig INGEN utskeielser og det at jeg var i ketose var visst bare tull... Sist gikk det jo lekende lett! Og jeg spiser mindre karbs nå tror jeg. (Veide ikke da, gjør det heller ikke nå). Utrolig urettferdig at andre kan leve på 72 karbs ("bedre uten brød"- filosofi) og gå ned i vekt, men s jeg ikke tåler noen ting før det stopper opp eller jeg går OPP. Huff, det var et hjertens sukk.....

hmm hører deg der jah.. jeg må nok innskrenke kraftig fra mandag ut av.. vi vet jo at disse siste kg er VELDIG vanskelige så vi får bare knipe tennene sammen og stramme inn der det kan.. jeg må nok prøve å få i meg mer fett og fra mandag..

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 16:30   #63
Ojala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 19
Ojala er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Dette klarer dere!!! Gleder meg til å være der sammen med dere igjen i kampen mot disse #%&"/#!!-kiloene... Stå på! Litt motgang gjør bare at seieren gjør enda bedre!!! Og den kommer!!... God helg til dere alle...

Ojala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??) Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 17:31   #64
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Pokker! Jeg går jo ikke ned!!!! Synes jeg er SÅ flink. Virkelig INGEN utskeielser og det at jeg var i ketose var visst bare tull... Sist gikk det jo lekende lett! Og jeg spiser mindre karbs nå tror jeg. (Veide ikke da, gjør det heller ikke nå). Utrolig urettferdig at andre kan leve på 72 karbs ("bedre uten brød"- filosofi) og gå ned i vekt, men s jeg ikke tåler noen ting før det stopper opp eller jeg går OPP. Huff, det var et hjertens sukk.....

Det er jo ikke noe rart at du ikke går ned i vekt. Du er jo normalvektig. 172 cm høy og 66 kg er jo noe du kan være fornøyd med. Konsentrer deg heller om å holde vekten og spise sunt i stedet for å fortvile over at du ikke blir mager.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 18:21   #65
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Ojala, her.

Dette klarer dere!!! Gleder meg til å være der sammen med dere igjen i kampen mot disse #%&"/#!!-kiloene... Stå på! Litt motgang gjør bare at seieren gjør enda bedre!!! Og den kommer!!... God helg til dere alle...

ja oss god helg til alle fra meg også

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 19:29   #66
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av estorilskreppa, her.

mer fra samme tråden hos lommelegen.no

Ved følgende tilstander kan ketose i noen tilfeller benyttes, men dette må vurderes av og følges opp av lege isåfall:

Urinsyregikt
Nyrestein
Gallesten
Pasienter med type 2 diabetes som blir behandlet med blodsukkersenkende medisin kan med stor fordel bruke denne metoden, men dette må følges av lege, fordi behovet for medisiner vanligvis blir drastisk redusert, som følge av veldig mye bedre blodsukkerkontroll
Behandling med vanndrivende medisiner
For lavt kalium

For friske mennesker er det overhodet ikke skadelig å bruke denne metoden, snarere tvert imot. Det finnes mange urfolk som tradisjonelt har levd på ketotisk kosthold permanent, som f.eks. eskimoer (før) og masaier.
Sannsynligvis er det naturlig for mennesket å gå inn og ut av slik benign ketose, ifra naturens side, hvor vi opprinnelig hadde vekslende næringstilgang, og ikke den svært uheldige overflod av dårlige matvarer vi utsettes for idag.

Du spør hva slags matvarer som er aktuelt.
Dette er meget enkelt:
Ubegrenset av rent kjøtt, fugl, fisk, egg, skalldyr.
Ubegrenset av alle nesten alle grønnsaker, eksl.rotfrukter.
Sunne oljer kan man bruke.
Krydder og urter ubegrenset.

Drikke:
Vann, kaffe, te, sukkerfri brus, alt som inneholder ingen eller få karbohydrater.
1 glass tørr vin går, men ikke søte viner eller øl.

Dette er "ekstrem-kortversjonen". Forøvrig så kan man lese etiketter og innholdsfortegnelser på matvarer, og følge med på at man ikke overstiger maxinntaket på 30-50 g karbohydrat pr dag. Man kan også kjøpe "ketostix" på apoteket og sjekke i urinen at man er i ketose, om man ønsker det.

Grunnen til at man kan spise ubegrenset av overnevnte matvarer, er at de inneholder ingenting eller svært lite karbohydrater. Man må innta mindre enn 30-50 gram karbohydrater pr dag for å oppnå denne typen fettforbrenning som vi her omtaler, dvs "komme i ketose". Det tar 1-3 dager fra man reduserer karbohydratinntaket til dette nivået, til man kommer i ketose og den raske fettforbrenningen starter. Og den fortsetter så lenge man er i ketose, men avbrytes straks man øker karbohydratinntaket igjen.
Man kjenner seg alltid veldig mett og tilfreds på dette opplegget, både grunnet svært stabilt blodsukker som følge av at kroppen omgjør kroppsfett til blodsukker jevnt, og som følge av at ketonlegemene virker på både humør- og apetittsenteret i hjernen.
Når det gjelder trening, som du spør om, så vil man merke at man har noe redusert toppytelse når man er i ketose, og det er derfor ikke egnet for personer som vil delta i konkurranseidrett m.v., forøvrig både kan og skal man trene med moderat intensitet, f.eks. rask gange. Styrketrening i tillegg er særs bra, men ikke med 100%; intensitet, la oss heller si 80 %;.

Du spør om hvor lenge man kan gå på minimum karbohydrater før kroppen evt vil ta skade av det. Det vil den ikke, forutsatt selvfølgelig at man ikke har noen av de tilstandene jeg nevnte ovenfor hvor man overhodet ikke skal benytte metoden. Mange mennesker lever bevisst på slikt kosthold livet gjennom, fordi de føler seg bedre med det, for å holde kroppsvekten, for å regulere sin diabetes 2 uten medisiner osv. Og som sagt er det også normalkosten opprinnelig for en del urfolk.

Rent praktisk så gir denne type kosthold en nærmest ubegrenset mulighet for variasjoner av lekker mat. Tenk "koldtbord". Hva gjør de fleste av oss på en lekker hotell-lunsj / koldtbord..? Tar rikelig med røkelaks, eggerøre, skinke, koteletter, reker, kreps, salater m.v., og til nød en halv skive brød på siden av tallerkene for syns skyld Dette er god mat, husk dette !
Tenk også wok, uten ris. Alt du kan finne på å hive oppi en wok, er stort sett i denne kategorien mat.


Håper du syntes dette var en grei orientering, lykke til !

Vennlig hilsen Dr. Brynjulf Barexstein, allmennlege

Flott innlegg, jeg har kopiert den til bloggen min, håper d var ok. Gratulere med fantastiske resultater da, 50 kg ned er en bragd. Gratulere igjen!!!

  Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 07:37   #67
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det er jo ikke noe rart at du ikke går ned i vekt. Du er jo normalvektig. 172 cm høy og 66 kg er jo noe du kan være fornøyd med. Konsentrer deg heller om å holde vekten og spise sunt i stedet for å fortvile over at du ikke blir mager.


-

Du har selvsagt HELT RETT Jeg vet at jeg er på grensen, men dette dreier seg om å stabilisere seg der jeg er nå, men da må jeg sakte , men sikkert karbe meg opp først. Har prøvd det i høst, men da peker vektnåla oppover med en gang Tenkte at jeg kunne gå ned litt til, og så karbe meg opp, for å stoppe der jeg er nå...

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:25   #68
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

er noe med å føle seg vel selv også...vi er alle forskjellig bygget med fett fordelt forskjellig også..vekten sier ikke alt... jeg fikk meg en hyggelig overalskelse når jeg gikk på vekten i går.. ned 800g

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 10:06   #69
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av estorilskreppa, her.

er noe med å føle seg vel selv også...vi er alle forskjellig bygget med fett fordelt forskjellig også..vekten sier ikke alt... jeg fikk meg en hyggelig overalskelse når jeg gikk på vekten i går.. ned 800g

Gratulere med minus 800!!!

  Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 10:12   #70
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Opprinnelig lagt inn av Nyne, her.

Gratulere med minus 800!!!

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 09:45   #71
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Hvordan går det med dere jenter? noe fremgang/motgang? her står det på stedet hvil på 65.2 men er fornøyd med det og regner med å se 64 tallet neste uke ønsker dere en kjempe fin helg

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 10:42   #72
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: 10 kg eller mindre?

Her er det også stillstand, 62,30 kilo (170 cm).

Men jeg tenker sånn, at jeg har ikke dårlig tid, det er ingenting som haster.
Dette er kun et ønske om de siste 3-4 ønskekiloene.
Og om jeg begynner å "stresse" med dette, går det helst gale veien, nemlig opp. En sunn sjel i en sunn kropp er jo det aller viktigste å arbeide mot, og jeg tror jeg har kommet et stykke på vei iom at jeg holder meg stabil

En ting jeg kom på nå, nå som det snart er jul og sånn...
Da skal vi (jeg og ungene) som alltid feire hos mine foreldre. Minner fra barndommen dukker opp og blander seg inn i julestemningen, som f.eks mors julebakst....

For 2 år siden, gledet jeg meg villt og hemningsløst til at NÅ skulle vi snart kunne fråtse i mors kaker pluss marsipan og konfekt, kunne nesten ikke vente, så ivrig var jeg. For selv om jeg var lavkarbo, hadde jeg bestemt meg for at, jula skulle ingen ta fra meg!
Resultat: opp 10-15 kilo (for etinga stopper jo aldri ved nyttår...)

I fjor, tenkte jeg at jeg at jeg skulle være skikkelig standhaftig og ikke la meg trekke med ned i karbosuget. Selv om jeg syntes det var kjipt og bare kunne SE på godsakene og at jeg følte det som en veldig stor forsakelse (stakkars meg), så skulle jeg ikke la meg friste nei.
De ble en lang indre drakamp juleaften og 1.juledag, men så klarte jeg ikke stå imot lengre og heiv innpå som en gal. Kjempenederlag.
Resultat: opp 4-5 kilo (etegildet varte ikke så lenge denne gangen...)

Iår frister det ikke faktisk, og VET at jeg kommer til å holde. Og hvorfor det?
Det jeg prøver å si, er at SÅ lang tid tok det for meg å omstille meg.

Jeg leser her inne om folk som føler det slik bare rett etter å ha kommet i ketose, mens andre igjen sliter lengre, myyye lengre.
Jeg tror at for noen er det fysisk, og for andre igjen er den psykiske biten langt mere fremtredende i større eller mindre grad.
Så....det gjelder å ikke ha dårlig tid, hodet og følelsene må også med. Det tar gjerne litt tid det, men det må med.

Uff, dette ble langt, ble veldig ivrig

Ønsker alle en strålende, herlig helg!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:59   #73
Ojala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 19
Ojala er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

Sirimor... Jeg synes det var flott at du skrev dette innlegget og delte det med oss! Jeg trekker selv veldig lett mot det søte, og lurer jo litt på hva jeg gjør galt når jeg leser om andre, som du også nevnte, som mister søtsuget misunnelsesverdig fort. Men ved å lese ditt innlegg ser jeg at det er håp - man må bare gi kroppen den tiden den trenger. Vi er alle ulike (og godt er det...)

Kom egentlig bare innom for å skryte litt av dere alle... DERE ER SÅ FLINKE!! Blir fortsatt like imponert når jeg leser om gram og kilo som forsvinner, og ikke minst om enkelte som ikke gir opp selvom vektnåla periodevis er motvillig... Gleder meg til om noen uker - da håper jeg å være tilbake i "nedgangsmodus"...

Motiverende klemmer til dere alle

Ojala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??) Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 20:51   #74
estorilskreppa
Medlem
 
estorilskreppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 119
estorilskreppa er på en erverdig vei

Sv: 10 kg eller mindre?

heeeeei igjen folkens kjempefint innlegg ,kjenner meg igjen med dette jule styret,i fjor var det ikke noe lavkarbo på meg men da var jeg også undervektig..året før skulle jeg etter planen kun spise lavkarbo og sukkerfritt i julen,bakte masse sukkerfrie kaker ,sukkerfri marsipan og hadde med meg sukkerfritt godterier til kr sand der vi skulle feire jul hos svigermor og familien der...MEN det røk ganske fort når alle kakemenn og,og,og kom på bordet.. husker jeg angret etterpå,uggen,kvalm og dårlig...dårlig samvittighet osv osv.. denne julen blir det lavkarbo og sukkerfritt med untak av 2 dager og det blir julaften og nyttårsaften..nå vet jeg at det går helt fint ,jeg har ikke noe savn etter mel,sukker osv i det hele tatt og koser meg med de rutinene jeg er kommet inn i i løpet av de siste 3 ukene vet jeg vil leve på denne måten og kun ha en høy karbo dag en sjelden gang i blandt.. ellers så er vekten på 64.8 og jeg er stooor fornøyd..håper på å se 63 tallet til helgen igjen

__________________


estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 17:10   #75
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: 10 kg eller mindre?

Du bare raser ned i vekt du.... her står det bom fast. Kommer meg ikke i ketose, må stramme inn så veldig mye mer på karbsa og får ikke no støtte for det her i heimen lenger.... Han mener det holder nå. Har sikkert rett, men litt frustrerende allikevel. Men trener mye om dagen da, og kjenner at jeg bygger muskler, så regner med at det er de som veier litt opp... Lykke til videre.

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre? raleksan Ketolysekuren 2 01-04-08 09:03
Har klesstr. blitt mindre eller større? mam Generell diskusjon 15 28-04-07 12:19
Når man har mindre å ta av en 10 kg.... Borealis Lavkarbo generelt 7 10-08-06 11:39
Insulinresistens kan den bli mindre. pysa PCOS og karbohydratkontroll 7 18-05-05 21:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no