Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-11, 21:16   #1076
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Snakker vi her om et forslag på dagsmeny med masse deilig fett? Er det mulig å få en kopi av den?

Selvsagt! Send meg epostadr. på PM, så ordner det seg. Med karbomamma som reklame, som gikk ned 2 kg på disse dagene, så håper jeg på suksess fra flere :P Og flere slike kan komme på bestilling, jeg må bare finne kreativiteten

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:18   #1077
Angemi
Juniormedlem
 
Angemi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Angemi er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jøssenavn, skulle gitt et par kilo av baken for å ha slike tall
Men så er jeg jo fettfreak. :P Øke litt proteiner da

Så jeg er ikke helt på bærtur altså? Har fokusert på å spise mindre prot, og her har du altså resultatet... Blei litt skremt..

Flott å se at du fremdeles henger med oss

__________________
Angemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:23   #1078
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

Så jeg er ikke helt på bærtur altså? Har fokusert på å spise mindre prot, og her har du altså resultatet... Blei litt skremt..

Flott å se at du fremdeles henger med oss

Prøv deg litt fram ang. proteinene - er mitt beste råd.
Kjenn etter hvordan det metter, og ikke vær redd for å spise kjøtt og farse, så lenge du er bevisst på fettet. 75% fett, 20% proteiner og 5% karb er vel anbefalt. Synes du gjør en god jobb, jeg

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:32   #1079
Bytausa
Medlem
 
Bytausa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 55
Bytausa er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Her er min matdag:
Energi: 1947
F: 87%
P: 11%
K: 3%
F: 182 g
P: 51,2 g
K: 12,2 g

Dere er mer inne på dette enn jeg - men det ser greit ut? Greit fett?

Dette er omtrent som mine tall. Du ligger litt lavere på proteiner, jeg på karber. Men er disse i tråd med diettforslaget ditt, eller er det mere fett der?

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:35   #1080
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Bytausa, her.

Dette er omtrent som mine tall. Du ligger litt lavere på proteiner, jeg på karber. Men er disse i tråd med diettforslaget ditt, eller er det mere fett der?

Dette går på fingertuppene, så og si. Jeg har allergi mot skjemaer, struktur, rutine og mest av alt matplaner, så jeg bruker igrunn bare egen sammensetning og satser på det beste. Gått bra til nå. Matplanen er satt sammen med fokus på proteiner i basis, minimalt (tilnærmet ingen - men spørs tilbehør dere velger) karbo og LOADS of fat. Igjen - det kommer alt an på hva dere velger som tilbehør. Jeg dæsjer alltid på med majones der det går. Hadde jeg vært kul hadde jeg hatt majones på smørgrøten, liksom. Jeg ligger litt lavt på proteinene nå fordi jeg er eggelei og lite kreativ med kjøttdeigen.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:39   #1081
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Du er skikkelig flink med det fettet altså, pruttilutt. Jeg jobber hardt hver dag jeg for å prøve å få det opp mot 80%. Greier det enkelte dager, men andre dager er jeg nedte på 75%.
Vet at 75% er det som er anbefalt "etter boka", men føler fettforbrenningen min er bedre når jeg greier å få det høyere - samt at jeg føler meg lenger mett og mindre sugen på ting

Tham: Når du lager det tacokrydderet: Bruk spiseskjeer og bland det i en stor tett boks - da har du stående til mange ganger framover. Når du skal ha i kjøttdeigen, så bruk en ts til å tilsette, jeg brukte ca 1 ts pr 100g kjøttdeig, men smak deg fram, så får du det slik du liker

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:45   #1082
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Du er skikkelig flink med det fettet altså, pruttilutt. Jeg jobber hardt hver dag jeg for å prøve å få det opp mot 80%. Greier det enkelte dager, men andre dager er jeg nedte på 75%.
Vet at 75% er det som er anbefalt "etter boka", men føler fettforbrenningen min er bedre når jeg greier å få det høyere - samt at jeg føler meg lenger mett og mindre sugen på ting

Mamma som har preket om fettet, og hun er flinkere enn jeg i lavkarbo.
Elsker å være på besøk hos mamma over noen uker, hun får alltid vekta til å synke litt når jeg har stått fast Så hvis jeg er god, da er hun fenomenal

Føler at jo høyere jeg ligger, jo bedre er det :P

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:46   #1083
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Har forskere, journalister og "fagfolk" tungt for det? Skjønner de ikke at dette er ikke en kortvarig diett med langvarig effekt? Link.
Det er en livsstilsendring, ikke en GR-kur. Sabla, så irritert jeg blir. Og jeg leste ikke alt, aner ikke hva de konkluderte med. Enlight me in small words :P

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:07   #1084
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Har forskere, journalister og "fagfolk" tungt for det? Skjønner de ikke at dette er ikke en kortvarig diett med langvarig effekt? Link.
Det er en livsstilsendring, ikke en GR-kur. Sabla, så irritert jeg blir. Og jeg leste ikke alt, aner ikke hva de konkluderte med. Enlight me in small words :P

Uff ja,skummet kjapt igjennom, de virker egentlig redde for å ta noe standpunkt i hele tatt. Jeg blir så irritert på det som står i aviser om kostholdet vårt, at jeg egentlig hadde bestemt meg for å slutte å lese det. Fatter ikke at det ikke er litt større krav om at de skal sette seg inn i alle ulike sider før de skriver noe...

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:57   #1085
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Du har jammen vært flink. Grattis
Jeg gruer faktisk litt til ferien, for jeg innbiller meg at det blir vanskelig.
Greit nok å finne feit mat, men så er der karbohydratene og proteinet, som skjuler seg i så mye !
Reiser på bilferie til Tyskland på mandag. Skal bli spennende dette !!


Jeg er såpass heldig at jeg har egen leilighet å være i, og trenger ikke å ta hensyn til noen andre når jeg lager mat, siden jeg skal reise helt alene. Men så må jeg lære meg hva karbohydrater er på tyrkisk også, da... Blir flerspråklig av sånt

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:00   #1086
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Karbonhidrat. Hilsen google translate

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:09   #1087
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei dere..
Jeg er litt lei nå, har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på fettfasten de siste dagene...selv med relativt streng ketondiett
Prøver å kutte ut mesteparten av melkeprodukter nå, for å se om det funker...Hvis ikke er nok ikke dette kostholdet for meg. Får være grenser for hva man skal tvinge seg gjennom når det ikke fungerer!

Men gratulerer masse til dere som har hatt en flott uke, med både cm og kg ned

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:24   #1088
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Hei dere..
Jeg er litt lei nå, har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på fettfasten de siste dagene...selv med relativt streng ketondiett
Prøver å kutte ut mesteparten av melkeprodukter nå, for å se om det funker...Hvis ikke er nok ikke dette kostholdet for meg. Får være grenser for hva man skal tvinge seg gjennom når det ikke fungerer!

Men gratulerer masse til dere som har hatt en flott uke, med både cm og kg ned

Kanskje fettfaste faktisk ikke er noe for deg. Kroppen din var ikke klar for å bli pressa på den måten. Du stresser deg opp og forventer for mye av en stakkars skrott. Hør nå, nå må du gi det litt tid. Spis lavkarbomat som du liker, og i den mengden du orker. Matlei? Søk oppskrifter. La øynene hvile på noe godt. Lei av smaksløs vann? Varier med smaker. Et par jordbær i vannet? Bringebær kanskje? Agurk? Sitron? Du har vist at du kan, du må bare gi det tid.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:28   #1089
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Hei dere..
Jeg er litt lei nå, har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på fettfasten de siste dagene...selv med relativt streng ketondiett
Prøver å kutte ut mesteparten av melkeprodukter nå, for å se om det funker...Hvis ikke er nok ikke dette kostholdet for meg. Får være grenser for hva man skal tvinge seg gjennom når det ikke fungerer!

Men gratulerer masse til dere som har hatt en flott uke, med både cm og kg ned

Uff så kjedelig, vet ikke helt hvordan jeg skal råde, for forstår ikke helt hvordan en slik faste virker på kroppen. Sender deg i alle fall en trøsteklem

Nå er det leggetid her, ønsker dere alle en god natt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 01:41   #1090
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Hei dere..
Jeg er litt lei nå, har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på fettfasten de siste dagene...selv med relativt streng ketondiett
Prøver å kutte ut mesteparten av melkeprodukter nå, for å se om det funker...Hvis ikke er nok ikke dette kostholdet for meg. Får være grenser for hva man skal tvinge seg gjennom når det ikke fungerer!

Må nok bare si meg enig med Pruttilutt, gi det tid Det er en kostholdsendring, en varig omlegging (ikke nødvendigvis å leve ketogent, men med begrenset inntak karbohydrater i alle fall).. La kroppen få stabilisere seg og venne seg til hva som skjer med den.. Hender vi har en tendens til å dra litt avgårde med hodet, slik at kroppen ikke får tid til å innstille seg.. Det var litt dårlig formulert, men håper du skjønner hva jeg mener.. Vet ihvertfall at jeg kan være litt sånn Det er liksom litt fort å bli utålmodig og lei hvis ikke resultatene kommer fort når man har lest så mange suksesshistorier..

Ellers på denne fronten er jeg så matlei at jeg snart spyyyyr... Sååå lei av salat med fetaost, og kjøtt omtrent uten saus.. I tillegg blei jeg sittende på møte idag når jeg sto opp fra halv 5 til kvart over 6... Hjelper jo ikke på matlysten at man er så sulten at man er kvalm.. og torsdag hva er det... jo det er komledag.. blæææ... men sett bort ifra det så er det meste bra altså=) tomt for fløte da, de hadde bare med utløpsdato 14/06 Den prøver ikke jeg meg på hvertfall! Men snart er jeg hjemme.. og da kan jeg spise hva jeg vil, når jeg vil, gleeder meg Jeg skal begynne på skole til høsten også, ved siden av jobb altså, så tror jammen jeg skal kjøpe meg noen av bøkene når jeg kommer hjem og... Trenger nok å friske litt opp i mattekunnskapene Nei, jeg får gjøre en liten innsats nå da.. Før klokka blir 3 og det er kaffepause=)
Håper alle har en finfin natt

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 07:34   #1091
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Godmorgen venner ønsker alle en fin dag!
Ny dag, nye muligheter. Jeg kom litt for høyt på proteinene og litt for lavt på fettet i går, og når jeg gjør det, kjenner jeg ofte at jeg er litt kvalm og svimlen på formiddagen - kjenner på kroppen at dette også blir en slik morgen

Foksy: Synes Pruttilutt og RikkemOr gir deg kjempegode råd. Fettfaste er veldig ekstremt - kanskje funker det for noen, men for andre kan det kanskje sette kroppen i sultmodus, og da vil man legge på seg raskt igjen etterpå. Gerd har skrevet en veldig god tråd her inne om tålmodighet og slankestress, kanskje noe vi alle trenger å minne oss selv på av og til

RikkemOr: Håper natten di har vært bra - nå er du vel snart på vei hjemover, er du ikke. Kan tenke meg at det blir kjempedeilig!!! Verden rundt oss er jammen ikke mye lavkarbovennlig - karbohydratene har jo snart tatt over dette samfunnet hehehe - så det føles bedre å være hjemme og ha kontroll i sitt eget hus. -Synes jammen du kan klappe deg selv på skuldra og være kjempestolt over hvordan du har greit å få det til der ute disse to ukene

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 07:50   #1092
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Hei dere..
Jeg er litt lei nå, har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på fettfasten de siste dagene...selv med relativt streng ketondiett
Prøver å kutte ut mesteparten av melkeprodukter nå, for å se om det funker...Hvis ikke er nok ikke dette kostholdet for meg. Får være grenser for hva man skal tvinge seg gjennom når det ikke fungerer!

Men gratulerer masse til dere som har hatt en flott uke, med både cm og kg ned

Skjønner godt at du blir lei, du som har jobbet så hardt under fettfasten. Det kan jo være som de andre sier at fettfaste rett og slett ikke er for deg... Du gjør lurt i å kutte melkeprodukter, det kan definitivt være en ødeleggende faktor for noen. Nå kjenner jeg ikke til en typisk dagsmeny hos deg, men spiser du kunstig søtning? Selv om det er lov på Ketolyse kan det definitivt være en partystopper. Selv kommer jeg ut av ketose om jeg drikker Fun-saft, lightbrus osv...

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:04   #1093
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Titter innom for å ønske alle sammen en riktig så god fredags morgen Håper natten har vært god og at frokosten går glatt.
Selv har jeg sovet som en sten - kunne sikkert sovet et år.
Glemt bankkort og matpakke hjemme, så denne dagen blir jeg sent å glemme.

Klems fra sommeren i nord!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:16   #1094
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Titter innom for å ønske alle sammen en riktig så god fredags morgen Håper natten har vært god og at frokosten går glatt.
Selv har jeg sovet som en sten - kunne sikkert sovet et år.
Glemt bankkort og matpakke hjemme, så denne dagen blir jeg sent å glemme.

Klems fra sommeren i nord!

God morgen! Her startet dagen 05.30 når ungene var klare for å stå opp Prøver fortsatt å holde meg til periodisk faste, så frokost blir vel om...tja, 4 timer Blir vel en ufrivillig faste på deg også i dag Håper i det minste du har tilgang på kaffe med fløte på jobben

Ha en fin dag Pruttilutt! Igjen, jeg er SÅ glad for å ha deg her

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:42   #1095
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

God morgen! Her startet dagen 05.30 når ungene var klare for å stå opp Prøver fortsatt å holde meg til periodisk faste, så frokost blir vel om...tja, 4 timer Blir vel en ufrivillig faste på deg også i dag Håper i det minste du har tilgang på kaffe med fløte på jobben

Ha en fin dag Pruttilutt! Igjen, jeg er SÅ glad for å ha deg her

Fikk inn lønn, så det ordner seg Skal være hos en venninne i helgen, og vi skal virkelig kose oss med vin og grilling, og en solid bytur i kveld
Jeg har en hevnaksjon pågang. I'm so evil.

Hjelper den der periodiske fasten? Er det det samme som fettfaste?

Glad for å fortsatt være her

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:46   #1096
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Fikk inn lønn, så det ordner seg Skal være hos en venninne i helgen, og vi skal virkelig kose oss med vin og grilling, og en solid bytur i kveld
Jeg har en hevnaksjon pågang. I'm so evil.

Hjelper den der periodiske fasten? Er det det samme som fettfaste?

Glad for å fortsatt være her

Hihi, høres ut som du har en fin helg foran deg

Begynte med fasten samtidig med ukesmenyen din, så jeg liker ihvertfall å tro at det var en kombinasjon av de to som gjorde at det løsnet Periodisk faste er langt fra så krevende som fettfaste. Spiser fortsatt hva jeg vil (altså ketolysematen), men konsentrerer måltidene i et tidsrom på 6-8 timer og lar det gå minimum 14 timer fra kveldsmat til frokost neste dag (inkl. søvn)...

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:58   #1097
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Hihi, høres ut som du har en fin helg foran deg

Begynte med fasten samtidig med ukesmenyen din, så jeg liker ihvertfall å tro at det var en kombinasjon av de to som gjorde at det løsnet Periodisk faste er langt fra så krevende som fettfaste. Spiser fortsatt hva jeg vil (altså ketolysematen), men konsentrerer måltidene i et tidsrom på 6-8 timer og lar det gå minimum 14 timer fra kveldsmat til frokost neste dag (inkl. søvn)...

Høres ut som en vanlig dag for meg, det.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 09:00   #1098
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Høres ut som en vanlig dag for meg, det.

Hihi

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 09:04   #1099
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Hihi

Kanskje det jeg gjør feil, at jeg spiser for lite og for sjeldent? Og at det går så innmari lang tid mellom hvert måltid? Så da sulter jeg kroppen istedet for å faktisk benytte meg av ketosen?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 09:10   #1100
TurboCat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 3
TurboCat er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei hei, jeg slenger meg inn her hvis det er greit Jeg begynte på lavkarbo 30 mai...det vil si jeg vet vel egentlig ikke hvilken kur jeg er på....det vil si jeg holder meg unna alt som har med brød, pasta, ris, hvetemel. Spiser ikke frukt og ikke grønnsaker som vokser under jorden.. Har ikke helt klart å sette meg inn i hvordan regnestykket med fordelingen av proteiner, fett etc skal være. Jeg spiser når jeg er sulten, og holder meg da unna "alt" med karbo i seg... Har nå gått ned 3,5 kg på snart 3 uker... kan vel si at det er en grei ned gang?
Har virkelig fått smaken på "milkshake" : frosne bringebær, en dæsj med fløte og et egg til kvelds....Håper på noen råd for ei som aldri har gjort dette før. Har kjøpt meg boka "frisk med lavkarbo" ... masse gode oppskrifter...

__________________
TurboCat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no